Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 16.10.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3.2) Půjčeno:41x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2003
206,22 s. : il. ; 24 cm

objednat
ISBN 80-7042-296-3 (brož.)
Nad názvem: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Obsahuje ilustrace, tabulky, úvod, přílohy, údaje o autorce a její fotografie
Bibliografie na s. 203-205
Učitelé - příprava - vzdělávání profesní - studie
Vzdělávání integrované - studie
000084385
ÚVOD 9 // I. TEORETICKÁ ČÁST // 1. Cíle disertační práce 12 // 2. Srovnání kurikula současných českých vzdělávacích programů 14 // s pedagogickými trendy ve 20. století // 2.1 Esencialismus -jeho možnosti v nynějších vzdělávacích programech 15 // 2.2 Encyklopedismus 18 // 2.3 Konstruktivistické teorie v soudobém vzdělávám 19 // 2.4 Progresivismus — projektové vyučování v současné české škole 21 // 2.5 Personalistické teorie vzdělávání 25 // 2.6 Kritika jednotné školy od 50. let 20. století 26 // 2.6.1 Polytechnicismus a polytechnické vzdělávám 26 // 2.6.2 Scientismus 27 // 2.6.3 Ideologicky indoktrinovaná pedagogika v letech vlády komunistické strany 29 // 2.6.4 Pozůstatky těchto jevů v současné české škole-postoje učitelů k integrovanému vyučování 32 // 2.7 Rekonstrukcionismus a jeho možnosti ve stávajících výchovně vzdělávacích programech 33 // 2.8 Které pedagogické trendy a soudobé vzdělávací teorie ovlivní budoucnost české školy? 36 // 3. Integrované vyučování 41 // 3.1 Vymezení pojmu - srovnání pojmů integrované vyučování a integrované 41 // vzdělávání // 3.2 Možnosti integrovaného vyučování v současné české škole 41 // 4. Prvky integrovaného vyučování 43 // 4.1 Osobnost učitele jako činitele výchovně vzdělávacího procesu - postoje učitelů k integrovanému vyučování 43 // 4.1.1 Syndrom učitelova vyhoření - teacher burnout efekt 44 // 4.1.2 Charakterové vlastnosti učitelů 45 // 4.2 Psychologické podmínky jako prvky integrovaného vyučování 49 // 4.2.1 Teorie rozmanitých inteligencí a učení se inteligenci 49 // 4.2.2 Emoční inteligence - základ pro pochopení poznávání v prožitku 53 // 4.3 Kurikulámí podmínky jako prvky integrovaného vyučování 55 // 4.3.1 Prvouka jako integrovaný předmět v 1. a 2. ročníku primární školy 55 //
4.3.2 Prvouka ve 3. ročníku primární školy 57 // 4.3.3 Integrace prostřednictvím kurikula vlastivědy - vytváření základů k výuce společenských věd 60// 4.3.4 Integrace prostřednictvím kurikula přírodovědy - vytváření základů k výuce přírodních věd 63 // 4.3.5 Integrace v rámcovém vzdělávacím programu 67 // 4.4 Organizační podmínky jako prvky integrovaného vyučování 71 // 4.4.1 Celkové klima školy 71 // 4.4.2 Integrování témat 73 // 4.4.3 Projektové vyučování 75 // 4.4.4 Celoškolské projekty a integrované dny školy 77 // 4.4.5 Mateřský jazyk dítěte v sémantickém aspektu - integrující prvek elementární edukace 82 // 4.4.6 Kooperativní učení jako prvek integrovaného vyučování 86 // 5. Metody, které vyplývají z teoretické části práce pro její empirickou část 87 // II. EMPIRICKÁ část // 6. Průzkumové šetření 88 // 6.1. Předvýzkum 88 // 6.1.1 Průzkumové problémy a hypotézy 88 // 6.1.2. Metody průzkumového šetření v předvýzkumu 89 // 6.1.3. Charakteristika vzorku předvýzkumu 90 // 6.1.4. Výsledky předvýzkumu a jejich interpretace 90 // 6.2. Vlastní výzkum 94 // 6.2.1. Výběr zkoumaného vzorku 94 // 6.2.2. Výzkumné problémy a hypotézy 95 // 6.2.3. Metody zkoumání postojů učitelů 96 // 6.2.4. Výzkumná data získaná faktorovou analýzou vlastního výzkumu 104 // 6.2.5. Výsledky výzkumu a jejich interpretace v závislosti na délce praxe jednotlivých učitelů 105 // 6.2.6. Výsledky výzkumu a jejich interpretace - postoje učitelů na školách v Ostravě, plně organizovaných školách Moravskoslezského regionu a na školách neúplných a málotřídních 121 // 6.2.7. Shrnutí interpretace výsledků výzkumu podle jednotlivých faktorů v obou částech 133 // 6.3. Aplikace průzkumu do práce učitelů v primární škole 136 //
7. Návrh celoročních témat pro integrované vyučování v české primární škole 139 // 7.1. Vyučování trivia v jednom celoročním tématu 140 // 7.2. Návrh integrovaných témat ve 3. ročníku české primární školy 141 // 7.2. 1. Ukázka rámcového plánu pro vyučování týdenní tematické části ve 3. roč. 143 // 7.3. Návrh integrovaných témat ve 4. ročníku české primární školy 157 // 7.3.1. Ukázka rámcového plánu pro vyučování týdenní tematické části ve 4. roč. 159 // 7.4. Návrh integrovaných témat v 5. ročníku české primární školy 163 // 7.4.1. Ukázka rámcového plánu pro vyučování týdenní tematické části v 5. roč. 165 // 7.5. Interpretace navrhovaných celoročních témat od 3. do 5. ročníku primární školy 169 // 68. Návrh pojmové mapy pro práci učitele s rámcovým vzdelávacím programem a prvky integrovaného tematického vyučování 173 // 8.1. Integrované vyučování v rámcovém vzdělávacím programu - kurikulární podmínky integrovaného vyučovám 173 // 8.2. Prvky integrovaného vyučování vzhledem k organizačním podmínkám 174 // 8.3. Prvky integrovaného vyučování vzhledem k psychologickým podmínkám učebních činností ve výuce 175 // 9. Jak připravit studenta učitelství pro integrované vyučování? 176 // 9.1. Příprava studentů učitelství v oborové didaktice prvouky a vlastivědy na PdF MU v Brně 176 // 9.2. Didaktika prvouky v přípravě učitelů na integrované vyučování na katedře primární a alternativní pedagogiky PdF OU v Ostravě 178 // 9.2.1. Tématické plány seminářů 179 // 9.2.2. Zaměření přípravy učitelů v didaktice prvouky v a. r. 2001/2002 181 // 9.2.3. Zaměření přípravy učitelů v didaktice prvouky v a. r. 2002/2003 183 // 9.3. Didaktika vlastivědy jako příprava pro pojetí integrovaného vyučování 185 //
9.3.1. Okruhy didaktických témat pro přednášky a semináře 186 // 9.3.2. Požadavky na faktografické znalosti z historie Českého státu 190 // 9.3.3. Projekty studentů na základě témat vyučování vlastivědy 194 // 9.4. Aplikace průzkumu do přípravy učitelů primárního vzdělávání 198 // ZÁVĚR 200 // Seznam použité literatury 203 // Přílohy — materiály pro učitele // I. Integrace prvopočátečního čtem s vyučováním prvouky 1 // II. Pracovní listy, které jsou zaměřeny na integraci prvouky s ostatními předměty. 3 // III. Integrace vyučování prvouky s literární výchovou 8 // IV. Využití matematiky jako motivace pro integrované vyučování ve 3. ročníku 9 // V. Materiály pro práci s textem ve 3. ročníku 10 // VI. Pracovní listy pro samostatnou práci žáků ověřující pochopení prvoučného učiva ve 3. ročníku 12 // VII. Pracovní list pro samostatnou práci žáků ověřující pochopení učiva ve 4. roč. 15 // VIII. Texty pro integrované vyučování v 5. ročníku 16 // IX. Materiály pro integrování matematiky a českého jazyka do vlastivědy v 5. roč. 21 // Interpretace příloh 22

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC