Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 29.04.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:5x 
BK
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982
356 s. ; 21 cm

objednat
Učebnice pro vysoké školy
Knižnice výuky marxismu-leninismu
Studie, zpracovaná jako tematický úkol státního úkolu VIII-4-6-4/1 (Kritická analýza historické geneze propagandy), seznamuje s teorií propagandy, s podmínkami její existence, pojednává o člověku jakako jejím objektu působení, o jejím procesu a o její metodice..
000084692
ÚVOD 9 // Kapitola I. // PROPAGANDA A JEJÍ TEORIE // 1. PROPAGANDA — HISTORICKÝ JEV // 1.1. Předběžné vymezení pojmu propaganda 11 // 1.2. Třídní podmíněnost jevu. Problém moci 15 // 1.3. Integrační a dezintegrační funkce propagandy 18 // 1.4. Historické příklady existence propagandy 23 // 2. vliv třídního aspektu na přistup к propagandě // 2.1. Leninské principy propagandy 27 // 2.2. Buržoázni teorie propagandy 34 // 2.3. Praxe buržoázni propagandy 41 // 3. PROPAGANDA — SOUČÁST IDEOLOGICKÉ PRÁCE STRANY // 3.1. Vymezení pojmu ideologická práce 45 // 3.2. Tvorba ideologických hodnot 48 // 3.3. Řídící aspekt 52 // 3.4. Síření idejí 56 // 4. VYMEZENI POJMU PROPAGANDA // 4.1. Shrnutí marxistických definic propagandy soudobých československých autorů 59 // 4.2. Vymezení pojmu propaganda 34 // 4.3. Teorie propagandy 67 // 4.4. Proč studovat teorii propagandy 71 // Kapitola II. // PODMÍNKY EXISTENCE PROPAGANDY // 1. POLITICKÝ SYSTÉM SPOLEČNOSTI A PROPAGANDA // 1.1. Kvalita politického systému československé společnosti . 75 // 1.2. Integrační nástroje socialistického státu 781.3. Politický systém a systém propagandy 83 // 2. IDEOLOGIE A PROPAGANDA // 2.1. Vymezení pojmu ideologie 86 // 2.2. Stranickost ideologie marxismu-leninismu 91 // 2.3. Motivační a realizační funkce ideologie 94 // 2.4. Ideologie a propaganda 99 // 3. VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ // 3.1. Vymezení pojmu veřejné mínění 102 // 3.2. Jak vzniká veřejné mínění 105 // 3.3. Společenská úloha veřejného mínění 109 // 3.4. Možnosti ovlivnit veřejné mínění 113 // 4. KONKRÉTNÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ // 4.1. Konkrétní životní prostředí jako základní podmínka existence propagandy 117 // 4.2. Vliv hospodářské oblasti 120 // 4.3. Oblast politického vlivu 124 // 4.4. Oblast ideologicko-kulturní 127 //
Kapitola III. // ČLOVĚK, OBJEKT PŮSOBENÍ PROPAGANDY // 1. ČLOVĚK VE SKUPINĚ // 1.1. Rozlišení skupin vnímatelú podle vztahu к propagandě 131 // 1.2. Vliv propagandy na člověka integrovaného v souhlasné // skupině 137 // 1.3. Vliv propagandy na jedince integrovaného v nesouhlasné // skupině 141 // 1.4. Osobnost člověka a propaganda 145 // 2. NÁZORY A POSTOJE ČLOVĚKA // 2.1. Motivy společenského jednání 149 // 2.2. Postoje člověka 155 // 2.3. Politické postoje a propaganda 158 // 3. PROPAGANDA SOCIÁLNĚ SOUSTŘEDĚNÁ A ROZPTÝLENÁ // 3.1. Propaganda sociálně soustředěná 4 162 // 3.2. Formy propagandy sociálně soustředěné 166 // 3.3. Propaganda sociálně rozptýlená 172 // 3.4. Zprostředkované šíření idejí 176 // 4. VLIV PROPAGANDY NA ČLOVĚKA A NA SPOLEČNOST // 4.1. Pozitivní vliv propagandy na společnost, třídu a jedince 180 // 4.2. Nedostatky propagandy 184 // Kapitola IV. // PROCES PROPAGANDY // 1. ŘÍZENÍ PROPAGANDY // 1.1. Řízení politiky a propagandy 188 // 1.2. Strategie propagandy 191 // 1.3. Zadání úkolu propagandě 195 // 1.4. Diferencovaná propaganda 198 // 2. PROPAGANDISTA // 2.1. Funkce a kvalifikace propagandisty 2Ü2 // 2.2. Osobnost propagandisty 206 // 3. PROCES ŠÍŘENÍ IDEJÍ // 3.1. Mechanismus propagandy 216 // 3.2. Komplexní působení propagandy 221 // 4. KONTROLA VÝSLEDKU PŮSOBENÍ // 4.1. Korektivní funkce organizace 224 // 4.2. Jednání objektu propagandy 229 // 4.3. Kontrolní činnost 231 // Kapitola V. // METODIKA PROPAGANDY // 1. ROZBOR OBJEKTU PROPAGANDY // 1.1. Proč musíme znát svého vnímatele? // 1.2. Co musíme vědět o svém vnímateli? // 1.3. Obecné, zvláštní a jednotlivé na našem vnímateli // 1.4. Jak poznávat svého vnímatele? // 1.5. Jak naložit s poznatky o vnímateli? // 2. ROZBOR OBSAHU PROPAGANDISTOVA SDĚLENÍ //
2.1. Ideologická teze // 2.2. Zaujetí pozice // 2.3. Vtažení vnímatele do sporu // 2.4. Diferencované působení // 3. PŘÍPRAVA PROPAGANDISTY NA VYSTOUPENÍ // 3.1. Plánování práce // 3.2. Studium // 3.2.1. Druhy učení // 3.2.2. Podmínky učení // 3.2.3 Práce s literaturou // 3.3. Zpracování textu přednášky // 3.3.1. Věcné rozvinutí a redukce problému . // 3.3.2. Práce na textu přednášky // 3.4. Příprava na vedení semináře // 3.5. Beseda // 3.6. Názorné pomůcky v propagandě // 3.7. Pomoc lektorské skupiny // 4. ROZBOR PROPAGANDISTOVA VYSTOUPENÍ // 4.1. Aktuální prostredí propagandistova jednání 295 // 4.2. Přednáška jako aktivní jednání 297 // 4.2.1. Navázání kontaktu a uvedení látky 297 // 4.2.2. Přednáška 298 // 4.3. Metodika semináře 303 // 4.4. Řeč propagandisty 309 // 4.5. Podněcovat zájem o sebevzdělání 316 // ZÁVĚR 319 // CIZOJAZYČNÝ SOUHRN . 339 // BIBLIOGRAFIE 343 // REJSTŘÍK 349
(OCoLC)42158259
cnb000145672

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC