Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 05.11.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(0.5) Půjčeno:1x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Computer Press, 1999
xxiii,1216 s. : il. + 1 CD-ROM

objednat
ISBN 80-7226-206-8 (váz.)
Profi
Programování
angličtina
Další názvový údaj z titulního listu: vstup, výstup, dialogová okna, kernel, tiskárny, grafika, zvuk, hudba, dynamické knihovny, multitasking, multithreading, Internet a intranet
Přeloženo z angličtiny
Obsahuje ilustrace, tabulky, rejstřík, na CD-ROM zdrojové (originální i českou lokalizaci) a EXE-soubory všech probíraných aplikací a originál knihy v HTML
MS Windows 98 (software) - příručky
MS Windows NT (software) - příručky
000085965
ČÁST I // KAPITOLA 1 // Začínáme 3 // Prostředí Windows 4 // Historie Windows 4 // To základní z Windows 5 // Dynamické připojování 7 // Možnosti programování Windows 8 // Rozhraní API a paměťové modely 8 // Možnosti jazyka 10 // Programovací prostředí 11 // Dokumentace k API 11 // Váš první program pro Windows 12 // Znakově orientovaný model // Ve Windows je to podobné ... 13 // Hlavičkové soubory 14 // Výchozí bod programu 14 // Funkce MessageBox 15 // Překlad, sestavení a spuštění 16 // viiObsah // KAPITOLA 2 // Seznámení s Unicode 18 // Stručná historie znakové sady 18 // Americké normy 19 // Druhá strana mince 20 // Rozšíření ASCII 21 // Dvoubajtové znakové sady 22 // Spásou je Unicode 23 // Široké znaky a C 24 // Datový typ char 24 // Širší znaky 25 // Knihovní funkce pro podporu širokých znaků 26 // Údržba jednoduchého zdrojového kódu 27 // Široké znaky a Windows 28 // Datové typy v hlavičkovém souboru Windows 29 // Volání funkcí ve Windows 31 // Řetězcové funkce Windows 32 // Použití funkce printf ve Windows 32 // Formátovací Dialog se zprávou 34 // Internacionalizace této knihy 35 // KAPITOLA 3 // Windows a zprávy 37 // Vlastní okno 37 // Přehled architektury 37 // Program HELLOWIN 39 // Uvažujeme globálně 42 // Registrace třídy okna 46 // Vytvoření okna 51 // Zobrazení okna 53 // Smyčka zpráv 53 // Procedura okna 55 // Zpracování zpráv 56 // Přehrání zvukového souboru 56 // Zpráva WM_PAINT 57 // Zpráva WM_DESTROY 58 // Překážky programování Windows 59 // Nevolej mě, zavolám si tě sám! 59 // Řazené a neřazené zprávy 61 // Rychle tam a rychle ven 62 // viiiObsah // KAPITOLA 4 // Cvičení textového výstupu 63 // Kreslení a překreslování 64 // Zpráva WM_PAINT 64 // Platné a neplatné obdélníky 65 //
Seznámení s rozhraním grafického zařízení (GDI) 66 // Kontext zařízení 66 // Získávání handle kontextu zařízení: Pivní metoda 67 // Informační struktura pro kreslení 68 // Získávání handle kontextu zařízení: Druhá metoda 70 // Funkce TextOut: Detaily 70 // Systémové písmo 72 // Velikost znaku 73 // Metriky textu: Podrobnosti 74 // Formátování textu 75 // Teď to dáme všechno dohromady 76 // Procedura okna v SYSMETS1.C 82 // Není dost místa 83 // Velikost klientské oblasti 84 // Posuvníky 85 // Rozsah a poloha posuvníků 86 // Zprávy posuvníků 88 // Posouvající se SYSMETS 89 // Strukturování vašeho programu pro vykreslování 93 // Vytváření lepšího posuvníku 94 // Posuvníkové informační funkce 94 // Jak daleko se mohu posouvat? 96 // Nový program SYSMETS 97 // Ale já nerad používám myš! 103 // KAPITOLA 5 // Základy kreslení 104 // Struktura GDI 104 // Filozofie GDI 104 // Volání funkcí GDI 106 // Stavební kameny GDI 107 // To ostatní 107 // Kontext zařízení 108 // Získávání handle kontextu zařízení 109 // Získávání informací z kontextu zařízení 110 // ixObsah // Program DEVCAPSl 111 // Velikost zařízení 113 // A jak je to s barvou 119 // Atributy kontextu zařízení 120 // Ukládání kontextu zařízení 122 // Kreslení teček a čar 123 // Nastavování bodů 123 // Přímé čáry 124 // Funkce s ohraničujícím rámem 128 // Bezierovy křivky (Bezier Splines) 133 // Použití předdefinovaných per 138 // Vytváření, volba a rušení per 139 // Vyplnění mezer 142 // Režimy kreslení 143 // Kreslení vyplněných oblastí 145 // Funkce Polygon a režim vyplnění polygonu 146 // Vybarvování vnitřních ploch 150 // Mapovací režim GDI 151 // Souřadnice zařízení a logické souřadnice 153 // Souřadnicový systém zařízení 154 // Viewport a okno 154 //
Práce s MM_TEXT 156 // Metrické mapovací režimy 159 // Mapovací režimy „namáhej se sám” 162 // Program WHATSIZE 167 // Obdélníky, oblasti a ořezávání 169 // Práce s obdélníky 170 // Náhodné obdélníky 171 // Vytváření a vykreslování oblastí 175 // Ořezávání obdélníků a oblastí 177 // Program CLOVER 178 // KAPITOLA 6 // Klávesnice 182 // Základy práce s klávesnicí 182 // Ignorování klávesnice 182 // Kdo má fokus? 183 // Fronty a synchronizace 184 // Stisky kláves a znaky 184 // Zprávy vyvolané stiskem kláves 185 // Systémové a nesystémové stisky kláves 185 // Virtuální kódy kláves 186 // xObsah // Informace v parametru iParam 190 // Stav přeřazovacích kláves 191 // Používání zpráv stisku kláves 192 // Rozšíření programu SYSMETS o klávesnici 193 // Znakové zprávy 200 // Čtyři znakové zprávy 200 // Uspořádání zpráv 201 // Řízení zpracování znaků 202 // Zprávy mrtvých znaků 203 // Zprávy klávesnice a znakové sady 204 // Program KEYVIEW1 204 // Problém s cizojazyčnou klávesnicí 209 // Znakové sady a písma 211 // A co Unicode? 220 // Písma TrueType a velká písma 222 // Textový kurzor (ne kurzor myši) 228 // Funkce textového kurzoru 228 // Program TYPER 229 // KAPITOLA 7 // Myš 236 // Základy práce s myší 237 // Několik stručných definic 237 // Množné číslo od slova myš je ... 238 // Zprávy myši z uživatelské oblasti 238 // Jednoduché zpracování myši: Příklad 240 // Zpracování přeřazovacích kláves 243 // Poklepání tlačítkem myši 245 // Zprávy myši mimo klientskou oblast okna 246 // Zpráva o zásahu myší 247 // Zprávy plodí zprávy 248 // Testování zásahu ve vašem programu 249 // Hypotetický příklad 249 // Jednoduchý program 250 // Emulace myši pomocí klávesnice 253 //
Přidání klávesnicového rozhraní do programu // CHECKER 254 // Používání dceřiných oken pro testování zásahu 257 // Dceřiná okna v programu CHECKER 258 // Dceřiná okna a klávesnice 262 // Uvěznění myši 267 // Načrtnutí obdélníku 267 // Řešení uvěznění myši 271 // Program BLOKOUT2 272 // Kolečko myši 275 // A co vás ještě čeká 282 // KAPITOLA 8 // Časovač 283 // Seznámení s časovačem 284 // Systém a časovač 284 // Zprávy časovače nejsou asynchronní 285 // Použili časovače: tři metody 285 // Metoda první 285 // Metoda druhá 289 // Metoda třetí 292 // Použití časovače v hodinách 292 // Vytvoření digitálních hodin 292 // Získávání aktuálního času 297 // Zobrazení číslic a dvojteček 297 // Mezinárodní podoba hodin 298 // Vytvoření analogových hodin 299 // Použití časovače pro hlášení o stavu 304 // KAPITOLA 9 // Dceřiné ovládací prvky 308 // Třída Button - tlačítko 310 // Vytváření dceřiných oken 313 // Dceřiná okna si povídají s rodiči 314 // Rodičovská okna si povídají s dcerami 315 // Příkazová tlačítka 316 // Zaškrtávací políčka 317 // Přepínače 318 // Skupinové rámy 319 // Změna textu tlačítka 319 // Viditelná a přístupná tlačítka 319 // Tlačítka a vstupní fokus 320 // Ovládací prvky a barvy 321 // Systémové barvy 321 // Barvy tlačítek 323 // Zpráva WM_CTLCOLORBTN 323 // Tlačítka vykreslovaná uživatelem 324 // Třída Static - statický prvek 330 // Třída Scroll Bar - posuvník 331 // Program COLORS 1 332 // Automatické rozhraní klávesnice 338 // Vytvoření podtřídy okna 339 // Vybarvování pozadí 339 // Vybarvování posuvníků a statického textu 340 // Třída Edit - textové pole 341 // Styly třídy Edit 343 // Oznamovací kódy textového pole 344 // Používání textových polí 344 //
Zprávy určené textovému poli 345 // Třída Listbox - seznam 346 // Styly seznamu 346 // Vkládání řetězců do seznamu 347 // Výběr a vyjmutí položek seznamu 348 // Příjem zpráv ze seznamů 349 // Jednoduchá aplikace ovládacího prvku seznam 350 // Výpis souborů 353 // Windowsová verze programu head 355 // KAPITOLA 10 // Nabídky a ostatní zdroje 360 // Ikony, kurzory, řetězce a uživatelské zdroje 361 // Přidání ikony do programu 36l // Získávání handle ikony 366 // Používání ikon ve vašem programu 368 // Používání vlastních kurzorů 369 // Zdroje znakových řetězců 370 // Vlastní zdroje 372 // Nabídky 379 // Základní myšlenky nabídek 379 // Struktura nabídky 380 // Definování nabídky 380 // Odkaz na nabídku ve vašem programu 381 // Nabídky a zprávy 382 // Ukázkový program 384 // Etika nabídek 389 // Definování nabídek „natvrdo” 390 // Plovoucí rozbalovací nabídky 390 // Práce se systémovou nabídkou 390 // Změna nabídky 391 // Ostatní příkazy pro práci s nabídkami 39? // Neortodoxní přístup k nabídkám 40? // Klávesové zkratky 404 // Proč byste měli používat klávesové zkratky 4C4 // Některá pravidla pro přiřazování zkratek 405 // Tabulka klávesových zkratek 405 // Natažení tabulky zkratek 406 // Převod klávesových úhozů 406 // Získávání zpráv klávesových zkratek 4C7 // Program POPPAD s nabídkami a klávesovými // zkratkami 4(8 // Zpřístupnění položek nabídky 4 В // Zpracování možností nabídek 4)4 // KAPITOLA 11 // Dialogy 417 // Modálni dialogy 413 // Dialog a jeho šablona 4Л // Procedura dialogu 4’A // Vyvolání dialogu 415 // Variace na téma 416 // Složitější dialog 419 // Práce s ovládacími prvky dialogu 4)5 // Tlačítka OK a Storno 4)7 // Odstranění globálních proměnných 4)9 // Zastávky tabulátoru a skupiny //
Kreslení v dialogu 4tl // Použití dalších funkcí u dialogů 4*2 // Definice vašich vlastních ovládacích prvků 4t2 // Nemodální dialogy 448 // Rozdíly mezi modálními a nemodálními dialogy 4t9 // Nový program COLORS 4)1 // HEXCALC: Okno nebo dialog? 4)5 // Společné dialogy 442 // Upravený POPPAD 4)2 // Souborové vstupně/výstupní operace v Unicode 4)2 // Změna písma 4)3 // Najít a nahradit 4)3 // Program pro Windows s voláním jediné funkce 4)4 // KAPITOLA 12 // Schránka 486 // Jednoduché použití schránky 486 // Standardní formáty dat schránky 487 // Alokace paměti 488 // Přenos textu do schránky 490 // Získávání textu ze schránky 491 // Otevírání a zavírání schránky 492 // Schránka versus Unicode 492 // Za hranice jednoduchého využívání schránky 498 // Použití více datových položek 498 // Zpožděný přístup 499 // Privátní formáty dat 501 // Stávám se prohlížečem 503 // Řetěz prohlížečů schránky 503 // Funkce a zprávy prohlížeče 503 // Jednoduchý prohlížeč schránky 506 // ČÁST II // Více o grafice // KAPITOLA 13 // Práce s tiskárnou 511 // Základy tisku 512 // Tisk a řazení (spooling) 512 // Kontext zařízení tiskárny 515 // Upravený program DEVCAPS 517 // Volání PrinterProperties 526 // Testování funkce BitBlt 527 // Nejjednodušší tiskový program 527 // Tisk grafiky a textu 529 // Triviální tisk 531 // Zrušení tisku procedurou abort 533 // Jak Windows funkci AbortProc používají 534 // Implementace procedury abort 534 // Doplnění dialogu pro zrušení tisku 537 // Přidání tisku do programu POPPAD 541 // KAPITOLA 14 Bitové mapy a blokové operace 547 // Úvod do problematiky bitových map 547 // Jak bitmapy vznikají? 548 // Rozměry bitových map 549 // Barvy a bitmapy 550 // Skutečná zařízení 550 // Podpora bitmap v GDI 553 //
Přenos binárních bloků 554 // Jednoduché použití funkce BitBlt 554 // Roztažení bitmapy 558 // Režimy funkce StretchBlt 560 // Rastrové operace 561 // Vyplnění vzorkem 563 // Bitmapa jako objekt GDI 566 // Vytváření bitmap DDB 566 // Bity bitmapy 568 // Kontext paměťového zařízení 569 // Natažení bitmapy ze zdroje 570 // Monochromatické bitmapy 574 // Štětce z bitmap 577 // Kreslení v bitmapách 579 // Stínové bitmapy 582 // Použití bitmap v nabídkách 587 // Nepravoúhlé obrázky 599 // Jednoduchá animace 604 // Bitmapy vně okna 607 // KAPITOLA 15 // Bitmapy nezávislé na zařízení 617 // Formát souborů DIB 617 // Bitmapy DIB v OS/2 618 // Vzhůru nohama 621 // Data bitmapy 621 // Rozšířený formát DIB ve Windows 623 // Jak je to doopravdy 625 // Komprese bitmap DIB 626 // Maskování barev 629 // Hlavička verze 4 632 // Hlavička verze 5 636 // Zobrazení informací o bitmapě DIB xvi 637Obsah // Zobrazeni a tisk 644 // Zkoumáme bitmapu 645 // Bod na bod 647 // Převrácený svět bitmap 656 // Postupné zobrazení 662 // Úprava měřítka 669 // Konverze barev, palety a výkon 679 // Sjednocení bitmap DIB a DDB 680 // Vytvoření bitmapy DDB z bitmapy DIB 680 // Z DDB na DIB 687 // Sekce DIB 688 // Další možnosti sekcí DIB 695 // Mapování souboru 696 // Shrnutí 697 // KAPITOLA 16 // Správce palet 699 // Použití palet 699 // Grafický hardware 699 // Zobrazení odstínů šedi 701 // Zprávy palety 707 // Indexování palety 708 // Zjištění podpory palety 711 // Systémová paleta 712 // Další funkce palety 713 // Problém rastrových operací 713 // Prohlídka systémové palety 714 // Animace palet 723 // Míček 724 // Jednopoložková animace 731 // Technické aplikace 735 // Palety a skutečné obrázky 740 // Palety a bitmapy DIB 740 // Univerzální paleta 750 // Půltónová paleta 755 //
Indexování barev v paletě 760 // Palety a objekty typu bitmapa 765 // Palety a sekce DIB 770 // Knihovna pro práci s bitmapami DIB 776 // Struktura DIBSTRUCT 777 // Informační funkce 778 // Čtení a zápis bodů 785 // Vytváření a konverze 789 // Hlavičkový soubor a makra DIBHELP 800 // Program DIBBLE 802 // Jednoduché palety, optimalizované palety 824 // Konverze formátů 837 // KAPITOLA 17 // Text a písma 842 // Jednoduchý textový výstup 842 // Funkce pro výpis textu 842 // Textové parametry kontextu zařízení 845 // Použití předdefinovaných písem 846 // Zákulisí kolem písem 847 // Typy písem 847 // Písma TrueType 848 // Řez nebo vlastnost? 849 // Velikost bodu 849 // Mezery 849 // Problém s logickým palcem 850 // Logické písmo 851 // Vytvoření a výběr logického písma 851 // Program PICKFONT 852 // Struktura logického písma 866 // Algoritmus mapování písma 870 // Zjištění informací o písmu 871 // Znakové sady a Unicode 873 // Systém EZFONT 874 // Rotace písem 882 // Výčet písem 884 // Výčtové funkce 884 // Dialog ChooseFont 885 // Formátování odstavce 893 // Jednoduché formátování textu 893 // Práce s odstavci 894 // Náhled tisku 903 // Zábavná část 913 // Cesty GDI 913 // Rozšířená pera 914 // Čtyři ukázkové programy 918 // KAPITOLA 18 // Metasoubory 925 // Starý formát metasouborů 926 // Jednoduché použití paměťových metasouborů 926 // Ukládání metasouborů na disk 929 // Staré metasoubory a schránka 930 // Rozšířené metasoubory 934 // Základní postup 934 // Pohled dovnitř 937 // Metasoubory a objekty GDI 943 // Metasoubory a bitmapy 948 // Trasování metasouborů 951 // Vkládání obrázků 957 // Prohlížení a tisk rozšířených metasouborů 96l // Přesné zobrazení metasouborů 970 // Změna velikosti a poměr stran 980 //
Mapovací režimy v metasouborech 981 // Mapování a přehrávání 984 // ČÁST III // Pokročilejší témata // KAPITOLA 19 // Rozhraní MDI 991 // Základy MDI 991 // Prvky MDI 991 // Podpora MDI 992 // Příklad implementace MDI 994 // Tři nabídky 1004 // Inicializace programu 1005 // Vytvoření dcery 1006 // Zpracování dalších zpráv rámcového okna 1007 // Okna dokumentů 1008 // Úklid 1009 // xixObsah // KAPITOLA 20 // Multitasking a multithreading 1010 // Režimy multitaskingu 1010 // Multitasking v DOSu? 1011 // Nepreemptivní multitasking 1011 // PM a serializovaná fronta zpráv 1012 // Řešení pomocí multithreadingu 1013 // Vícevláknová architektura 1013 // Souboje vláken 1014 // Výhody Windows 1015 // Nový! Lepší! Nyní i s vlákny! 1015 // Multithreading ve Windows 1016 // Úprava náhodných obdélníků 1017 // Programátorská soutěž 1019 // Vícevláknové řešení 1026 // Problémy? 1033 // Výhody uspání 1034 // Synchronizace vláken 1035 // Kritická sekce 1035 // Signalizace událostí 1037 // Program BIGJOB1 1037 // Objekt událost 1041 // Úložný prostor vlákna 1045 // KAPITOLA 21 // Dynamické knihovny 1047 // Základy 1047 // Knihovna: jedno slovo, hodně významů 1048 // Jednoduchá knihovna DLL 1049 // Vstupní a výstupní bod knihovny 1051 // Testovací program 1052 // Sdílení paměti v knihovnách 1055 // Program STRPROG 1059 // Sdílení dat mezi instancemi programu STRPROG 1064 // Další informace ke knihovnám DLL 1065 // Ruční dynamické připojování 1066 // Čistě zdrojové knihovny 1066 // XXObsah // KAPITOLA 22 // Hudba a zvuk 1071 // Multimédia a Windows 1071 // Hardware pro multimédia 1071 // Přehled funkcí API 1072 // Průzkum MCI pomocí programu TESTMCI 1073 // Program TESTMCI a CD Audio 1077 // Vlnový zvuk 1081 // Zvuk a vlny 1081 // Pulsní kódová modulace 1082 //
Kmitočet vzorkování 1083 // Šířka vzorku 1083 // Programové generování sinusových vln 1084 // Záznam zvuku 1093 // Řešení pomocí MCI 1103 // Řešení pomocí příkazových řetězců MCI 1111 // Formát souborů WAV 1114 // Pokusy s aditivní syptézou 1116 // Buzení vlnovým zvukem 1123 // Hudba a MIDI 1131 // Činnost MIDI 1131 // Volba programu 1132 // Kanály MIDI 1133 // Zprávy MIDI 1134 // Úvod do řízení MIDI 1135 // Hrajeme na syntezátor z klávesnice 1141 // Bicí MIDI 1156 // Multimediální funkce time 1175 // Vstupně-výstupní operace se soubory RIFE 1178 // KAPITOLA 23 // S vůní Internetu 1181 // Rozhraní Windows Sockets 1181 // Sokety а TCP/IP 1181 // Časové služby 1182 // Program NETTIME 1183 // Winlnet a FTP 1194 // Přehled FTP API 1195 // Program Update Demo 1196 // Rejstřík 1207

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC