Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7) Půjčeno:49x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2006
262 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-7367-103-4 (brož.)
Speciální pedagogika
angličtina
Obsahuje bibliografii na s. 260-262
Děti postižené - integrace pedagogická - příručky metodické
Děti postižené - myšlení - rozvoj - příručky metodické
000086027
Obsah // Předmluva k českému vydání // 11 // CAST I ‘ * // Společně se učíme myslet...13 // Aktivování kognitivních učebních dovedností a inkluze dětí nacházejících se na různém stupni vývoje Jo Lebeer // Úvod...13 // O autorovi...14 // Poděkování...14 // Terminologie ...15 // Výzva inkluzivního vzdělávání...15 // Potíže při učení ...15 // Hranice speciálního vzdělávání ...18 // Proč je inkluzivní vzdělávání vhodnější?...21 // Podmínky inkluzivního vzdělávání ...23 // Vyučování orientované na výsledek versus vyučování orientované na proces...25 // Proč je nutné učit se myslet...26 // Vyloučení žáků, nebo transformace školy...31 // Projekt INSIDE...37 // Cílové skupiny projektu INSIDE...39 // Porovnání tří systémů kognitivního vzdělávání,...41 // Doporučená literatura... ?...45 // 4 // |1?| // r // OBSAH // CAST II // Umění kognitivního vedení...47 // Feuersteinova strukturálně kognitivní modifikovatelnost a zkušenost zprostředkovaného // učení // )o Lebeer // Úvod... // O autorovi... // Poděkování ... // Terminologie... // Historický rámec... // Teoretický rámec... // Strukturálně kognitivní modifikovatelnost... // Zkušenost zprostředkovaného učení... // Kulturní deprivace a omezená funkce kognice... // Kritéria zkušenosti zprostředkovaného učení... // Zkušenost zprostředkovaného učení a proces učení... // Feuersteinova metoda instrumentálního
obohacování... // Charakteristika Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování... // Obsah metody instrumentálního obohacování... // Cíle instrumentálního obohacování... // Typické uspořádání lekce zaměřené na proces myšlení... // Cílové skupiny metody instrumentálního obohacování... // Podmínky úspěchu metody instrumentálního obohacování... // Systémový přístup ... // Závěr: Umění kognitivního vedení... // Příloha 1 Kritéria zprostředkování podle Reuvena Feuersteina: popis, příklady a rozvíjené kognitivní funkce... // 1. Zprostředkování záměru a vzájemnosti... // 2. Využití zprostředkování v širšíip kontextu... // 3. Zprostředkování významu ... // 4. Zprostředkování pocitu kompetence... // 5. Zprostředkování kontroly chování... // 6. Zprostředkování sdílení... // 7. Zprostředkování individuálních rozdílu ... // 8. Zprostředkování stanovení, plánování a způsobu dosažení cíle... // 9. Zprostředkování náročnosti ... // 10. Zprostředkování vědomí lidského bytí jako měnící se skutečnosti ... // 11. Zprostředkování cesty za optimistickými alternativami ... // 12. Zprostředkování pocitu sounáležitosti ... // Příloha 2 Feuersteinovy kognitivní funkce: nástroje myšlení... // I. Přijímání podnětu: získávání informací... // II. Zpracování informací... // III. Řešení problémů: formulování řešení... // Doporučená literatura...
// , .47 .48 .48 .49 .49 .51 .51 .54 .55 .56 .60 .62 .62 .63 .74 .76 .80 .80 .81 .82 // .84 // .84 // .87 // .91 // .94 // .97 // 101 // 104 // 106 // 109 // 111 // 115 // 117 // 121 // 121 // 124 // 127 // 131 // 6 // OBSAH // CAST III // Strategie konceptuálního vyučování; model konceptuálního vyučování___133 // Vzdělávací přístup Magneho Nyborga Andreas Hansen, Morten Hem, Gunuor Sonnesyn // Úvod ...133 // O autorech...134 // Poděkování...134 // I Konceptuálni vyučování: přehled Nyborgova výzkumu a pedagogického přístupu...135 // Andreas Hansen // Biografická poznámka ...135 // Pět modelů...136 // Dvě základní otázky týkající se učení ...137 // Model konceptuálního vyučování...139 // Programy využívající model konceptuálního vyučování...141 // Je pevně dán postup při vyučování základních konceptuálních systémů?...143 // Analytické kódování pomocí základních pojmových systémů ...145 // Základní konceptuálni systémy jako příklad nezbytných podmínek učení...146 // Pro které děti je určeno konceptuálni vyučování?...147 // Jaké vzdělání potřebuje učitel?...148 // Jaký materiál byl připraven pro konceptuálni vyučování?...148 // Aplikace základních konceptuálních systémů ve škole a v rodině...151 // Čas a prostředí...152 // Arneho kazuistika...153 // Příloha 1 Obecná strategie konceptuálního vyučování a výzkumu...155 // Příloha 2 Konceptuálni vyučování
jako globální učební strategie...156 // Příloha 3 Model vyučování a učení dovedností...157 // Doporučená literatura...158 // II Grunnlaget: Praktický základ vzdělávání...159 // Morten Hem, Gunuor Sonnesyn, ilustrace: Angun Sonnesyn Olsen // Úvod...159 // Teoretické základy ...160 // Praktické základy ...162 // Obsah příručky Grunnlaget...165 // 1.1 Červená barva...166 // 2.1 Kulatý tvar...173 // 2.2 Zakřivený tvar...180 // 2.3 Přímka (tvar rovné čáry)...185 // 2.4 Čtyřstranný tvar...190 // 2.5 Třístranný tvar...194 // 8.1 Číslo tři...195 // Pomůcky pro konceptuálni vyučování...200 // Tabulky pro plánování lekcí...202 // 7 // OBSAH // CAST IV // Rozvoj řeči a myšlení prostřednictvím výuky čtení...203 // Portsmouthský přístup ke kognitivnímu rozvoji a inkluzi dětí s výraznými obtížemi při učení // Sue Buckley, Gillian Bird // Předmluva ...203 // O autorkách...204 // Poděkování...204 // Terminologie ...205 // Úvod...205 // Jazykový a řečový vývoj ...206 // Jak se děti učí mluvit?...207 // Vedení ke komunikaci ...207 // Vytváření slovní zásoby...207 // Zaměření pozornosti...208 // Nová slova po celý život...208 // Vývojové mezníky...208 // Osvojování si gramatických pravidel...209 // beč ... 209 // Důležitá je kvalita komunikace...210 // Řeč a krátkodobá sluchová paměť...210 // Zásady jazykové a řečové intervence ...212 // Zohledňujte všechny aspekty jazykových
a řečových dovedností...212 // Respektujte individuální tempo dítěte ...212 // Podporujte preverbální komunikační dovednosti...213 // Ře«...213 // Nápodoba...214 // Posunky a znaky...214 // Rozšiřování slovní zásoby ...214 // Nezapomínejte, že porozumění řeči přichází dříve než samotná řeč...215 // Výuka gramatiky je nezbytná...216 // Vyprávění příběhů ...216 // Nezapomínejte na možnost sluchového postižení ...216 // Nezapomínejte na krátkodobou sluchovou paměť...217 // Využijte předností zrakového vnímání...217 // Zvyšujte množství i kvalitu každodenní komunikace s dítětem...218 // Výukou čtení ? rozvoji řeči ...218 // Nejprve učte dítě pomocí symbolických vyjádření ...219 // Karty se slovy a obrázky...219 // Používejte čtení pro výuku vět a gramatiky...219 // Učte dítě hláskovat...219 // Čtení podporuje nácvik řeči a může zlepšovat i výslovnost...220 // Význam psaní a tvorby vět ...220 // Inkluze...220 // Klíčové momenty úspěchu ...221 // Výsledky výzkumů...221 // Výzkum přínosů inkluze ...221 // Výsledky výzkumů týkající se přínosů výuky čtení...222 // závérV...226 // Doporučená literatura...227 // 8 // OBSAH // CAST V // Kognitivní klíče... // Aktivace kognitivních funkcí dětí žijících v nepodnětném prostředí Perspektiva zkušeností v Rumunsku . // Maria Roth, Stefan Szamoskozi // Předmluva ... // O autorech ... // Poděkování
... // Úvod... // Aktivace kognitivních funkcí ... // Koncept aktivace kognitivních funkcí... // Kognitivní vzdělávání a metakognice ... // Modifikovatelnost prostřednictvím dynamického hodnocení... // Intervenční programy zaměřené na aktivaci kognitivního potenciálu malých dětí // Potřeby malých dětí z rizikových minoritních skupin obyvatelstva ... // Podmínky dětí v Rumunsku: romské děti... // Inkluzivní školní program... // Obecné vlastnosti inkluzivního školního programu ...’... // Cíle inkluzivního školního programu... // Model řešení konfliktů... // Skupinová hra: rozvíjení spontánnosti a tvořivosti... // Kognitivní bloky... // Dílčí kroky kognitivních bloků ... // Prvotní výsledky ... // Závěry... // Doporučená literatura... // 229 // 229 // 230 // 230 // 231 // 232 // 232 // 233 // 234 234 239 239 241 243 243 245 245 // 245 // 246 // 258 // 259 // 260

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC