Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.03.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16) Půjčeno:32x 
BK
[Česká republika] : Besip, [1996?]
124 s.

objednat
Příručka pro pedagogy
Obsahuje úvod, užitečná telefonní čísla a adresy
Závislosti drogové - děti a mládež - prevence - metodiky
000086748
Obsah // Úvod // 1. kapitola // Alkohol a drogy u dětí a mládeže v České republice // Alkohol... 9 // Další drogy... 13 // 2. kapitola // O návykových látkách a závislosti // Společné známky škodlivého užívání návykových látek... 15 // Společná rizika zneužívání návykových látek... 15 // Co je to závislost... 16 // Jak vzniká závislost?... 17 // Nej rozšířenější drogy v České republice... 19 // Alkohol... 19 // Tabák... 19 // Konopí... 20 // Pervitin... 21 // Tlumivé léky... 22 // Opiáty... 22 // Organická rozpouštědla... 23 // LSD a další halucinace vyvolávající látky (halucinogeny)... 24 // Kokain... 24 // Anabolika... 24 // Hazardní hra... 25 // kapitola // O návykových látkách a bezpečnosti v silniční dopravě // Děti a dospívající v silniční dopravě... 27 // Proč je alkohol v dopravě nebezpečný... 28 // Tipy týkající se dětí a dospívajících jako chodců... 29 // Tipy týkající se dětí a dospívajících jako řidičů... 30 // Některé náměty na praktická cvičení v této oblasti... 31 // Cvičení maximální pozornosti... 31 // Nač myslí řidiči?... 31 // Vnitřní dopravní značka... 31 // Kde se dá ušetřit čas a kde ne?... 32 // 4 // Bezpečnost silničního provozu a výuka na školách... 32 // 4. kapitola // Co je a co není prevence... 34 // 5. kapitola // Programy za aktivní licasti předem připravených vrstevníků (peer // programy) // Východiska peer programů...
36 // Organizace peer programů... 37 // Zkušenosti z tréninku peer aktivistů v rámci klubu... 37 // Peer programy na školách... 38 // Nábor dobrovolníků z řad žáků... 38 // Potřeby a vybavení... 39 // Výcvik budoucích peer aktivistů... 40 // 1. hodina - motivace... 40 // 2. hodina - lepší možnosti... 42 // 3. hodina - sociální dovednosti, odmítání... 42 // 4. hodina - utvrzení... 44 // Realizace programu za pomoci peer aktivistů... 46 // 1. hodina - motivace... 47 // 2. hodina - lepší možnosti... 49 // 3. hodina - sociální dovednosti, odmítání... 50 // 4. hodina - utvrzení... 51 // Spolupráce s rodiči... 52 // Možné rozšíření programu... 52 // Některé problémy a jak je zvládat... 53 // 6. kapitola // Relaxační a tělesná cvičení zařazená do programu // Proč relaxační a tělesná cvičení?... 55 // Obecné zásady... 55 // Relaxační cvičení... 56 // Cvičení představivosti... 56 // Hora... 56 // Klidný pozorovatel... 57 // Relaxace... 57 // Tělesná cvičení... 58 // Postupný podřep... 58 // 5 // Procvičení krku... 58 // Procvičení ramen... 58 // Kočka s oporou o lavici nebo židli... 58 // Dvojí úhel... 59 // Strom ve větru... 59 // Pohybující se hora... 59 // Křídla... 59 // Já jsem - cvik na zvyšování zdravého sebevědomí... 59 // Tahání za provaz... 59 // Čáp... 59 // Poloviční protažení... 60 // Flétnista... 60 // Opice... 60 // Sekání dříví (bez podřepu)... 60 // Cvičení
koňské síly... 60 // Volavka... 60 // Námořník... 60 // Hadí protažení... 61 // Pozice síly... 61 // Pštros... 61 // Hrdina... 61 // Trojúhelník... 61 // Plavání... 61 // Vytřásání... 61 // 7. kapitola // Otázky, které nám a našim mladým spolupracovníkům pokládali žáci základních škol // Dotazy týkající se vysloveně drog... 62 // Dotazy týkající se vysloveně alkoholu... 66 // Dotazy týkající se vysloveně kouření... 66 // Dotazy týkající se alkoholu a jiných návykových látek... 68 // Dotazy týkající se ekonomických a právních otázek... 69 // Dotazy týkající se léčby a překonávání závislostí... 70 // Dotazy týkající se možnosti ovlivnit dospělé... 72 // Dotazy týkající se těhotenství a návykových látek... 72 // Dotazy týkající se chování samotných aktivistů... 73 // Dotazy týkající se AIDS... 73 // 6 // Dotazy týkající se jiných stránek zdraví... 74 // „Povinné dotazy,“ které by měl aktivistům položit dospělý, pokud se nezeptají žáci spontánně... 75 // g. kapitola // Hranice a meze peer programů - pozitivní alternativy pro ohrožené // Úvod... ... 77 // Skríningový dotazník identifikující rizikové oblasti... 78 // Vyhodnocení dotazníku... 87 // Některé možné intervence v oblastech, // kde se hromadí problémy... 91 // Zpětná vazba pro autory... 95 // Příklad využití Skríningového dotazníku podle R. E. Tartera... 96 // 9. kapitola Prevence
a rodiny // Rodiče a preventivní program na škole... 99 // Prevence v rodině... 99 // Prevence podle věku dítěte... 99 // Obecné zásady prevence v rodině... 100 // Co mohou dělat rodiče, jejichž dospívající děti // mají s návykovými látkami problémy?... 101 // 10. kapitola // Preventivní program na vaší škole // Jak vzniká preventivní program?... 105 // 1 Zorientovat se v situaci na škole... 106 // Prvky preventivního programu... 107 // Přiměřená a prosazovaná pravidla // týkající se návykových látek... 108 // Pomoc žákům nebo studentům, kteří mají problémy... 109 // Akce vzbuzující pozornost o zájem o prevenci... 111 // ’Jrlledáme spoj enee... Ill // 11. kapitola // První pomoc při otravě alkoholem nebo drogami... 114 // Některá užitečná telefonní čísla a adresy... 116 // _Seznam literatury  ... 120 // Program FIT IN... 124 // 7
(OCoLC)320500343

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC