Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.03.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16.3) Půjčeno:196x 
BK
1. vyd.
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1979
263 s. : il. ; 8°

objednat
Psychologická literatura
Obsahuje bibliografii, jmenný a věcný rejstřík
Práce pojednává o pojetí školní úspěšnosti žáků, o jeho podstatě a funkci ve výchovně vzdělávacím procesu. Věnuje pozornost problému motivace, jež ovlivňuje žákovu školní úspěšnost, probírá teorii a systémy efektivního řízení učební činnosti a využívání učebního cíle a úloh v zájmu školního úspěchu žáka..
000088180
ČÁST I.: POJETÍ ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOSTI ŽÄKtJ (Zdeněk Helus) // 1. Nedostatky v pojetí školní úspěšnosti žáků a jejich // kritika // 2. Pedagogická optimalizace jako základ pojetí školní // úspěšnosti // 2. 1. Požadavky společnosti na svou rozšířenou socializační // reprodukci v osobnosti // 2. 2. Slaďování výchovně vzdělávacího systému s požadavky společnosti // 2. 3. Pronikání vědeckotechnické revoluce do pedagogickooptimalizačního procesu // 3. Školní úspěch žáků — jeho podstata a funkce ve výchovně vzdělávacím procesu // 3. 1. Školní úspěšnost žáků jako soulad vytvářený řešením // rozporů // 3. 2. Výkony, činnosti a rozvoj žákovy osobnosti jakožto tři // aspekty realizace školní úspěšnosti // 3. 3. Školní úspěšnost žáků jako produkt výchovně vzdělávacích kooperací // ČÁST II: MOTIVACE A ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOST ŽÁKA (Vladimír Hrabal ml.) // 1. Potřeby jakožto vnitřní zdroje žákovy motivace // 1. 1. Kognitivní (poznávací) potřeby // 1. 2. Sociální potřeby 69 // 1. 3. Výkonové potřeby a úroveň aspirace 73 // 2. Incentivy jakožto vnější zdroje žákovy motivace 85 // 2. 1. Odměny a tresty 85 // 2. 2. Motivační hodnota školních známek 90 // 2. 3. Vývoj učebních motivů 93 // 3. Motivační sféra osobnosti 96 // 3. 1. Hierarchická struktura motivační sféry osobnosti a její stupňovitý vývoj // 3. 2. Typy osobnostního zaměření žáků // 4. Motivační činitelé žákova neúspěchu // 4. 1. Frustrace // 4. 2. Motivační konflikty // 4. 3. Nadměrná motivace //
ČÁST III: EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ UČEBNÍCH ČINNOSTÍ (Václav Kulič) 111 // 1. Teorie účinného řízení učebních činností 113 // 1. 1. Učení jako vědomá činnost regulovaná cílem 115 // 1. 2. Řízení učení jako k cíli zaměřená organizace podmínek a průběhu učebních činností 117 // 1. 3. Optimalizace systému řízení regulovaného procesu 144 // 2. Systémy efektivního řízení učebních činností 147 // 2. 1. Významné soustavy efektivního řízení učebních činností 147 // 2. 2. Nové podněty a pokusy o integraci v oblasti řízení // učebních činností 171 // 2. 3. Pojem psychické regulace a teorie „dobře řízeného učení" 178 // ČÁST IV: UČEBNÍ CÍL, UČIVO A ŠKOLNÍ ÚSPĚCH ŽÁKA (Jiří Mareš) 185 // 1. Učební cíl 189 // 1. 1. Práce učitele s učebním cílem 18Э // 1. 2. Práce žáka s učebním cílem 208
(OCoLC)42157494
cnb000521590

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC