Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.06.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(25.8) Půjčeno:439x 
BK
1. vyd.
Praha : Portál, 1997
383 s.

objednat
ISBN 80-7178-063-4 (váz.)
Obsahuje bibliografii na s. 378 a rejstřík
Psychologie - příručky
000088203
Úvod k prvnímu vydání ...15 // Uspořádání knihy ...17 // Úvod ke třetímu vydání ...18 // ČÁST I // RANÝ VĚK ...19 // Úvod ...19 // KAPITOLA 1 // Časný sociální vývoj ...21 // Dítě doma ...21 // Styly rodičovské péče ...23 // Vliv připoutání na další vývoj ...25 // Povaha časného sociálního učení ...27 // Rozdíly mezi pohlavími ...28 // Etnické skupiny ...32 // Společenská vrstva ...34 // Rodina ...36 // Měnící se povaha rodiny ...36 // Rodinná terapie ...37 // Konflikt v rodině ...39 // Konflikt domov - škola ...42 // Zvláštní problémy ve škole ...43 // Řeč a sociální vývoj ...44 // Domov a škola ...45 // Odkazy ...47 // Kontrolní otázky ...49 // KAPITOLA 2 // Hra ...50 // Účelnost hry ...50 // 5 // Povaha hry ...51 // Typy hry ...52 // Hra a učení ...54 // Hra v rámci vyučování ...55 // Strukturování hry mladších dětí ...56 // Hra starších dětí ...57 // Sport ...57 // Počítačové hry ...58 // Odkazy ...60 // Kontrolní otázky ...61 // ČÁST II // KOGNITIVNÍ ČINITELE A UČENÍ ...63 // KAPITOLA 3 // Utváření pojmů a kognitivní vývoj ...65 // Myšlení a vzdělávání ...65 // Dílo Piagetovo ...65 // Stadium 1: Senzomotorické (přibližně od narození do dvou let) ...67 // Stadium 2: Predoperační myšlení (přibližně 2-7 let) ...67 // Stadium 3: Konkrétní operace (přibližně 7-11 let) ...69 // Stadium 4: Formální operace (přibližně 12 let a výše) ...70 // Kritiky Piagetova pojetí ...72 // Jiné přístupy ke kognitivnímu vývoji ...74 // Zpracování informace ...75 // Osvojování znalostí ...76 // Kognitivní vývoj a škola ...78 // Úkoly učitele ...78 // Odkazy ...81 // Kontrolní otázky ...82 // KAPITOLA 4 // Řeč ...83 // Počátky vývoje řeči ...83 // Podněcování časného rozvoje řeči ...87 // Řeč a škola ...88 // Role učitele ...89 // Jazyková pravidla ...90 //
Význam vyučování jazyku ...90 // Typy jazykové dovednosti ...91 // Odborný jazyk ...92 // Otázky kladené učitelem ...92 // Jazyk užívaný učitelem ...93 // Dialekty a odchylky výslovnosti ...95 // Rozvíjení řečových dovedností ...95 // Učitel jako posluchač ...96 // Jazykové hry ...97 // Čtení a psaní ...98 // Řeč a inteligence ...99 // Odkazy ...100 // Kontrolní otázky ...101 // KAPITOLA 5 // Inteligence ...102 // Co je inteligence? ...102 // Měření inteligence ...102 // Testování inteligence ...104 // Modely inteligence ...109 // Měření obecné inteligence („g“) ...110 // Lze zvýšit IQ? ...112 // Zácvik do inteligenčních testů ...113 // Testy inteligence a učitel ...114 // Zvyšování inteligence ...115 // Inteligence a myšlení ...116 // Je inteligence dědičná? ...119 // Studie na dvojčatech ...121 // Přístupy Hebba a Cattella ...123 // Inteligence a etnické skupiny ...124 // Inteligence a sociálně-ekonomické činitele ...126 // Rozdíly v inteligenci mezi pohlavími ...127 // Odkazy ...129 // Kontrolní otázky ...131 // KAPITOLA 6 // Tvořivost ...132 // Co je tvořivost? ...132 // Divergentní myšlení ...132 // Tvořivost a inteligence ...133 // Zkoušky divergentního myšlení ...135 // 7 // Tvůrčí výkon ...136 // Tvořivost a škola ...138 // Povzbuzování divergentního myšlení ...139 // Organizace výuky a tvořivost ...140 // Tvůrčí metody vyučování ...140 // Odkazy ...143 // Kontrolní otázky ...144 // KAPITOLA 7 // Učení ...145 // Co je učení? ...146 // Teorie učení ...147 // Operantní podmiňování ...147 // Instrumentální konceptualismus ...148 // Vlastnosti učícího se ...151 // Afektivní činitele ...151 // Motivace ...153 // Věk, pohlaví a společenské činitele ...155 // Paměť ...156 // Studijní návyky ...158 // Povaha učební látky ...160 // Kognitivní oblast ...161 // Afektivní oblast ...162 //
Psychomotorická oblast ...163 // Hodnocení ...165 // Povaha procesu učení ...167 // Řízení procesu učení ...172 // Kontrolovaná výuka ...172 // Dítě s výukovými obtížemi ...173 // Děti s nižším IQ ...174 // Výuka dětí s nižším IQ ...175 // Výukově zaostávající děti ...176 // Pomoc výukově zaostávajícím dětem ...179 // Odkazy ...181 // Kontrolní otázky ...183 // ČÁST III // AFEKTIVNÍ ČINITELE ...185 // Úvod ...185 // KAPITOLA 8 // Osobnost ...187 // Původ osobnosti ...187 // Úloha rodičů ...188 // Stálost temperamentu ...189 // Přístupy k osobnosti ...190 // Pravítko, nebo teploměr? ...190 // Osobnostní rysy ...191 // Dílo H. J. Eysencka ...192 // Dílo R. B. Cattella ...192 // Rysově založený přístup: argumenty pro a proti ...193 // Osobnostní rysy a učení ...194 // Dimenze extraverze - introverze ...194 // Dimenze neuroticismus - stabilita ...195 // Rysově založený přístup a individuální rozdíly ...197 // Ovlivňování osobnostních rysů ...197 // Osobnost a školní úspěšnost ...199 // Kognitivní styl ...200 // Teorie kognitivního stylu ...201 // Kognitivní styl a učení ...204 // Osobnostní stavy ...205 // Argumenty proti stálosti v osobnosti ...205 // Telické a paratelické chování ...206 // Stavově založený přístup a poradenství ...207 // Psychodynamický přístup ...208 // Sigmund Freud ...209 // Osobnost a motivace ...213 // Motivace a zpevňování ...214 // Maslowova teorie motivace ...214 // Atribuční styl ...217 // Reagování učitele na úspěch a na selhání dětí ...219 // Nálada ...219 // Učitelé také prožívají proměny nálad ...220 // Zájmy ...222 // Postoje ...223 // 9 // Postoje a obrana ego ...224 // Postoje a chování ...225 // Poznávací nesoulad ...226 // Ovlivňování postojů ...227 // Odkazy ...229 // Kontrolní otázky ...231 //
KAPITOLA 9 // Hodnoty a morální vývoj ...232 // Co jsou morální normy a hodnoty? ...232 // Vznik hodnotových soustav ...232 // Šest Kohlbergových stadií morálního vývoje ...234 // Měření morálního vývoje ...235 // Kritika Kohlbergova pojetí ...236 // Role učitele ...238 // Některé specifické morální problémy ...238 // Výchova k morálnímu jednání ...240 // Odkazy ...242 // Kontrolní otázky ...243 // KAPITOLA 10 // Jáství ...244 // Vymezení „já“ ...244 // Na čem závisí sebepojetí? ...246 // Význam učení pro sebepojetí ...246 // Můžeme poznat své pravé já? ...247 // Teorie „já“ u Carla Rogerse ...248 // Konflikt mezi organismem a druhými lidmi ...249 // Měření sebepojetí ...249 // George Kelly a sebepojetí ...251 // Konstrukty lze měnit ...255 // Sebevědomí ...255 // Vývoj sebevědomí ...255 // Činitele utváření sebevědomí ...257 // Význam pro učitele ...257 // Další vlivy působící na sebevědomí ...258 // Podporování sebevědomí ...259 // Sebevědomí není totéž co domýšlivost ...260 // Zjišťování sebevědomí ...260 // Sebevědomí a přehnané / nedostatečné sebeprosazení ...262 // 10 // Zralost „ já“ ...262 // Eriksonových osm stadií a osobní zralost ...263 // Věk dětí a Eriksonova stadia ...264 // Zralost „já“ a škola ...264 // Vymezení zralé osobnosti ...265 // Identita „já“ ...267 // Učení se dospělosti ...268 // Jak rozumět dospívajícímu ...268 // Zmatení rolí ...269 // Vědění a bytí ...270 // Odkazy ...272 // Kontrolní otázky ...273 //
ČÁST IV // SOCIÁLNÍ INTERAKCE, VZTAH UČITEL - DÍTĚ A OSOBNOST UČITELE ...275 // Úvod ...275 // KAPITOLA 11 // Sociální chování a sociální dovednosti ...277 // Dyadické interakce ...277 // Sociální interakce mezi učitelem a dítětem ...279 // Sociální status ...280 // Sociální status a škola ...282 // Zbytečné prosazování statusu učitele ...283 // Sociální konformita ...284 // Nonkonformita ...284 // Vrstevnická skupina ...286 // Škola a konformita ...287 // Vyučovací hodina jako společenské setkání ...288 // Učitelův přístup ke společenské interakci ...289 // Posloupnost pěti kroků ...290 // Povaha vzájemné komunikace ...291 // Interakční analýza ...291 // Sociální role ...295 // Konflikt rolí ...296 // Sociální učení a vzory rolí ...297 // Nápodoba vzorů rolí ...299 // 11 // Vzorce sociálních vztahů ve třídě ...299 // Podskupiny ve školní třídě ...300 // Nevhodná přátelství a dítě bez přátel ...301 // Šikanování ...302 // Oblíbené dítě ...305 // Sociometrie ...305 // Sociální dovednosti ...307 // Asertivita ...308 // Hodnocení sociálních situací a reagování na ně ...309 // Správná atmosféra pro nácvik sociálních dovedností ...310 // Poučení z hraní rolí ...311 // Význam společenské vřelosti ...312 // Úloha sebeotevření ...312 // Odkazy ...314 // Kontrolní otázky ...316 // KAPITOLA 12 // Výchovné vedení a poradenství ...317 // Poradenství ve škole ...317 // Problém důvěrnosti ...318 // Důležitost sympatie ...320 // Poradenský proces ...320 // Kategorizace problému dítěte ...320 // Role poradce ...321 // Problémy vyvstávající před poradcem ...324 // Sociální síly a konflikty ...324 // Poradenství pro volbu povolání ...326 // Vývojová stadia při volbě povolání ...327 // Úloha poradce při vedení k volbě povolání ...328 // Sexuální výchova ...331 // Odkazy ...335 // Kontrolní otázky ...336 //
KAPITOLA 13 // Řízení a zvládání školní třídy ...337 // Problémové chování ...337 // Vymezení problémového chování ...337 // Techniky modifikace chování ...339 // Vznik nežádoucích způsobů chování ...340 // 12 // Vystižení obou stran problému ...341 // Ekobehaviorální přístup ...343 // Námitky proti technikám modifikace chování ...343 // Úmluvy o chování ...346 // Stanovisko k modifikaci chování ...348 // Další hlediska řízení a zvládání školní třídy ...349 // Užívání trestu ...354 // Účinné trestání ...354 // Zákon přirozených následků ...356 // Problémy se skupinovým chováním ...357 // Fyzický konflikt ...358 // Vyhýbání se škole ...359 // Odkazy ...361 // Kontrolní otázky ...362 // KAPITOLA 14 // Osobnost učitele, vlastnosti učitele, učitelský stres ...363 // Úspěšnost učitele ...363 // Zjišťování vlastností učitele ...364 // Citová stabilita učitele ...365 // Postoje učitele ...366 // Styl učitele ...367 // Hodnota učitelova výkladu ...368 // Vnášení rozmanitosti do metod vyučování ...369 // Učitelský stres ...370 // Jak se vyrovnávat se stresem ...372 // Odkazy ...376 // Kontrolní otázky ...377 // Literatura doplněná pro české vydání ...378 // Rejstřík ...379
(OCoLC)37253443
cnb000182351

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC