Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(19.7) Půjčeno:138x 
BK
2. rozšíř. vyd.
Praha : Management Press, 2002
586 s.

objednat
ISBN 80-7261-064-3 (váz.)
Obsahuje rejstřík
Bibliografie na s. 571-580
Pracovníci - řízení - učebnice vysokošk.
Psychologie řízení - učebnice vysokošk.
000088302
Předmluva 11 // 1 Předmět a vývoj manažerské psychologie a sociologie 13 // 1.1 Předmět manažerské psychologie a sociologie 13 // 1.1.1 Manažerská psychologie // 1.1.2 Manažerská sociologie 15 // 1.1.3 Interdisciplinární přístup 17 // 1.2 Vývoj a perspektivy psychologického a sociologického // poznáni v teorii a praxi řízení I7 // 1.2.1 Systémová teorie řízení 18 // 1.2.2 Kontingenční teorie řízení 21 // 1.2.3 Řízení a podniková kultura 22 // 1.2.4 Řízení a aktivní sociální učení 23 // 1.2.5 Současná diskuse o podstatě managementu a její // psychologické a sociologické souvislosti 23 // 1.3 Koncepce řídicí práce v rámci organizace 25 // 1.3.1 Subjektivní model řídicí činnosti v organizaci 25 // 1.3.2 Objektivní koncepce řídicí činnosti v organizaci 27 // 1.3.3 Koncepce řízení a problematika organizačního // vývoje a změn 32 // 1.4 Psychologická a sociologická expertiza v řízení organizace 34 // 1.4.1 Sociální mapa hospodářské organizace 34 // 1.4.2 Sociální analýza, sociologický a psychologický rozbor 35 // 1.4.3 Zaměření sociologické a psychologické rozborové činnosti 36 // 1.4.4 Psychologická a sociologická expertiza v podniku 38 // 1.4.5 Psychologická a sociologická účast na odborné přípravě manažerů // Otázky a náměty do diskuse 45 // 2 Lidé v organizaci 4? // 2.1 Člověk jako osobnost 46 // 2.1.1 Struktura osobnosti člověka 48 // 2.1.2 Utváření a dynamika osobnosti 60 // 2.2 Osobnost člověka z hlediska nároků jeho pracovního uplatnění 70 // 2.2.1 Pracovník a jeho kvalifikační potenciál 70 // 2.2.2 Pracovník z hlediska jeho pracovní motivace 79 // 2.3 Pracovní skupina v organizaci // 2.3.1 Sociálni skupina // 2.3.2 Pracovní skupina // 2.3.3 Tým a týmová práce // Otázky a námety do diskuse 124 //
3 Řídící pracovník - manažer 126 // 3.1 Objektivní a subjektivní podmínky řízení 126 // 3.1.1 Objektivní podmínky činnosti manažerů a jejich jednání s lidmi // 3.2 Řídící pracovník, manažer, vedoucí a „kouč“ 135 // 3.3 Osobnost manažera 13g // 3.3.1 Osobní kvalita 13g // 3.3.2 Vizitka osobní kvality 140 // 3.3.3 Indikátory osobní kvality 142 // 3.4 Sociální pozice a role řídícího pracovníka 145 // 3.4.1 Sociální začlenění manažera a atributy jeho řídicí pozice 145 // 3.4.2 Charakteristiky role manažera 147 // 3.4.3 Styl řízení a prosazování autority manažera 149 // 3.4.4 Řídicí kompetence // 3.5 Manažer a jeho činnost z hlediska komunikace s pracovníky 156 // 3.5.1 Specifika komunikace v horizontálních a vertikálních vztazích na pracovišti 158 // 3.5.2 Základní rysy komunikace manažera s řízenými pracovníky a možnosti jejich ovlivňování 159 // 3.6 Prace vedoucího s jednotlivci a skupinou v pracovním procesu 161 // 3.6.1 Zásady působení vedoucího na jednotlivé pracovníky 162 // 3.6.2 Konkrétní fonny řídicího působení vedoucích 163 // 3.6.3 Zázemí a praktická realizace delegování 165 // 3.6.4 Poradenství v činnosti vedoucího 168 // 3.6.5 Práce vedoucího se skupinou 169 // 3.6.6 Pracovní porady 170 // 3.7 Pracovní kariéra úspěšného řídícího pracovníka 175 // 3.7.1 Kariérová strategie organizace 176 // 3.7.2 Cílevědomé aktivity řídících pracovníků 177 // 3.7.3 Průběh pracovní kariéry 179 // Kontrola průběhu a ...ly realizované pracovní kariéry 181 // 3.8 Duševní hygiena v životě manažera 133 // 3.8.1 Duševní hygiena - pojem a rámcová specifikace 183 // 3.8.2 Základní principy zdravé životosprávy 184 // 3.8.3 Koncepce životního programu a efektivní cesty životem 188 // Otázky a náměty do diskuse //
4 Interakce a komunikace v organizaci // 4.1 Sociální percepce // 4.1.1 Základní charakteristiky // 4.1.2 Dílčí komponenty procesu sociální percepce // 4.1.3 Průběh procesu sociální percepce // 4.2 Sociální komunikace // 4.2.1 Druhy a formy komunikace // 4.2.2 Problémy a nedostatky v sociální komunikaci // 4.2.3 Zásady efektivní komunikace // 4.3 Vyjednávání // 4.3.1 Proces vyjednáváni // 4.3.2 Typy vyjednávání Otázky a náměty do diskuse // 5 Ovlivňování v pracovním procesu // 5.1 Vymezení problematiky motivace // 5.1.1 Obecná charakteristika a základní pojmy // 5.1.2 Zdroje motivace // 5.1.3 Dynamika motivace // 5.1.4 Motivace a výkon // 5.1.5 Motivační profil // 5.1.6 Motivace ? práci // 5.2 Teorie motivace // 5.2.1 Obecné teorie motivace // 5.2.2 Teorie motivace pracovního jednání // 5.2.3 Motivace pracovního jednání v koncepcích řízení // 5.3 Možnosti využití poznatků o motivaci v řídicí praxi // 5.3.1 Motivace, výkonnost a spokojenost pracovníků // 5.3.2 Možnosti zkoumání motivace a spokojenosti pracovníků // 5.3.3 Stimulace jako ovlivňování pracovní motivace a výkonnosti pracovníků // 5.3.4 Motivační program podniku Otázky a náměty do diskuse // 6 Koncepce a systém práce s lidmi v podniku // 6.1 Vývoj názorů na člověka v personálním řízení // 6.2 Personální management // 6.3 Personální management a podniková kultura, identita a etika // 6.4 Nábor, výběr a přijímání pracovníků // 6.5 Pracovní způsobilost a kompetence pracovníků // 6.6 Řízení adaptačních procesů // 6.7 Příprava pracovníků // 6.8 Učení a sebeutváření lidi v práci // 6.9 Hodnocení pracovníků a jejich pracovního výkonu 365 // 6.10 Kariéra pracovníka v podniku 372 // 6.11 Uvolňování pracovníků 379 // 6.12 Personální útvar v podniku 382 //
6.13 Sociální informace v personálním managementu 388 // 6.14 Empirický sociologický výzkum a psychologické testování v expertizách 393 // 6.15 Poradenství v personalistice a osobnost personalisty 399 // Otázky a náměty do diskuse 402 // 7 Psychologie a sociologie v obchodní činnosti 405 // 7.1 Osobnost obchodníka a obchodní činnost 405 // 7.1.1 Vymezení psychických nároků na výkon obchodní činnosti 405 // 7.1.2 Charakteristiky osobnosti významné pro styk s lidmi v oblasti obchodu a služeb 408 // 7.1.3 Sociální pozice a role v obchodním jednání 412 // 7.1.4 Interpersonální dovednosti a jejich uplatnění v obchodní činnosti 414 // 7.1.5 Individuální předpoklady zvládání zátěže, problémových a konfliktních situací v obchodní činnosti 419 // 7.2 Psychologické aspekty obchodního jednání 424 // 7.2.1 Vlastnosti osobnosti významné pro poznávání a hodnocení obchodního partnera 425 // 7.2.2 Jednotlivé fáze obchodního jednání z psychologického hlediska 433 // 7.3 Psychologie osobního prodeje 442 // 7.3.1 Interakční stránka osobního prodeje 443 // 7.3.2 Vedení prodejního rozhovoru 447 // 7.3.3 Vnější determinanty osobního prodeje 453 // 7.4 Uplatnění psychologie v marketingu 455 // 7.4.1 Psychologická analýza spotřebitele a jeho chování 458 // 7.4.2 Užití psychologie v propagaci 467 // Otázky a náměty do diskuse 478 // 8 Podniková kultura a identita 48q // 8.1 Koncepce podniku jako sociálního a kulturního systému 480 //
8.2 Podniková kultura 484 // 8.2.1 Základní elementy podnikové kultury 484 // 8.2.2 Silná podniková kultura a její souvislosti 489 // 8.2.3 Změna podnikové kultury 496 // 8.2.4 Objektivistické a interpretativní pojetí podnikové kultury 499 // 8.2.5 Typologie podnikové kultury 501 // 8.2.6 Prostředky podnikové kultury 504 // 8 // Obsah // 8.2.7 Podniková kultura a řidiči procesy 513 // 8.3 Podniková identita a etika 520 // 8.3.1 Podniková identita 520 // 8.3.2 Podniková etika 525 // 8.4 Podniková kultura mezinárodních firem 527 // 8.4.1 Národní a podniková kultura 527 // 8.4.2 Podniková kultura mezinárodních společností 530 // 8.4.3 Manažer v zahraniční pobočce mezinárodní firmy 535 // 8.4.4 Kritéria hodnocení národních specifik ve vztahu k podnikové kultuře 540 // Otázky a náměty do diskuse 542 // 9 Organizační změna 544 // 9.1 Charakteristika změny 544 // 9.1.1 Příčiny změny 547 // 9.1.2 Sociální role nositelů změny 549 // 9.1.3 Důsledky zmčny pro pracovníky 551 // 9.2 Management plánované zmčny 553 // 9.2.1 Strategie zmčny 553 // 9.2.2 Odpor proti plánované zménč 555 // 9.2.3 Strukturní změna 556 // 9.2.4 Změna podnikové kultury 558 // 9.2.5 Učící se organizace 564 // Otázky a náměty do diskuse 569 // Literatura 571 // Rejstřík 581

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC