Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.04.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

sociologie rodiny (@@20120629-09:27:22@@) -- 
0 (hodnocen0 x )
(12.4) Půjčeno:62x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2006
160 s. : il. ; 21 cm

ISBN 80-247-1424-8 (brož.)
Psyché
Obsahuje bibliografie na s. 149-157, bibliografické odkazy, rejstřík
Anglické a německé resumé
000088419
OBSAH // Úvodem...7 // 1. Psychické zdraví...9 // 2. Psychologický kontext vývoje psychické odolnosti...13 // 2.1 Socializace - obecné principy...13 // 2.1.1 Teoretické přístupy ...14 // 2.1.2 Internalizace...18 // 2.1.3 Strach ...19 // 2.1.4 Imitace a pozorovaní...22 // 2.2 Socializace ve vývoji dítěte...22 // 2.2.1 Socializace kojence...24 // 2.2.2 Socializace batolete...28 // 2.2.3 Socializace předškolního dítěte...30 // 2.3 Individuace...40 // 2.3.1 Teoretické modely odolné osobnosti ...43 // 2.3.2 Další aspekty vyrovnávání se zátěžovými situacemi ... 52 // 3. Vnímaná osobní účinnost (self-efficacy)...56 // 3.1 Sociálně kognitivní teorie...56 // 3.1.1 Učení podle důsledků chování...58 // 3.1.2 Učení podle modelu...59 // 3.2 Koncept vnímané osobní účinnosti (self-efficacy)...63 // 3.2.1 Zdroje a projevy vnímané osobní účinnosti...65 // 3.3 Vývoj vnímané osobní účinnosti u dětí...67 // 3.3.1 Vysoká vnímaná osobní účinnost...74 // 3.3.2 Zkušenost se zvládnutím úkolu...76 // 3.3.3 Psychická imunizace...77 // 3.3.4 Vnímaná osobní účinnost zjištěná v našem výzkumu ... 80 // 4. Možnosti zjišťování úrovně psychické odolnosti v praxi...82 // 4.1 Důvody pro kvalitativní přístup k otázce psychické odolnosti ... 83 // 4.2 Problematika práce a výzkumu s malými dětmi...84 // 4.3 Metody pro zjišťování psychické odolnosti dítěte...85 // 4.3.1 FPSS - Dotazník pro zjištění praktické
a sociální // samostatnosti...85 // 4.3.2 Skoky ...87 // 4.3.3 Pozorovaní v přirozených a strukturovaných situacích ... 89 // 4.3.4 DOVE - dotazník obecné vlastní efektivity...95 // 4.3.5 Polostrukturovaný rozhovor-Test bezpečné vzdálenosti . . 96 // 4.3.6 Hodnocení psychické odolnosti...97 // 5. Zjištěná závislost mezi vnímanou osobní účinností dítěte // a přístupem rodičů...99 // 5.1 Rozsah a kvalita možnosti získávat praktické zkušenosti...99 // 5.1.1 Výsledky z rozhovoru nad podnětovými fotografiemi ... 99 // 5.1.2 Index bezpečné vzdálenosti ...101 // 5.1.3 Rozhovor nad dotazníkem FPSS...101 // 5.1.4 Reakce matek na dítě při řešení úkolu...102 // 5.2 Vliv poskytovaných zkušeností na vnímanou osobní účinnost // dítěte ...105 // 5.2.1 Děti s vysokou vnímanou osobní účinností...105 // 5.2.2 Děti s nízkou vnímanou osobní účinností...109 // 5.3 Další zajímavé výsledky a postřehy ...112 // 5.4 Shrnutí poznatků o souvislostech mezi vnímanou osobní // účinností a působením rodičů...112 // 6. Jak provázet dítě k vyšší psychické odolnosti...115 // 6.1 Začít u sebe...117 // 6.2 Prostor při řešení úkolu...120 // 6.3 Odměny a tresty...121 // 6.4 Jak chválit a nechválit ...122 // 6.5 Reakce na neúspěch dítěte...123 // 6.6 Povinnosti a práce ...125 // 6.7 Zkušenost s kontakty s dalšími lidmi...125 // 6.8 Hry a techniky pro posílení psychické odolnosti dítěte ...128 // 6.8.1
Kooperativní hry...130 // 6.8.2 Komunikativní hry...132 // 6.8.3 Hry pro získání pocitu síly...134 // 6.9 Příběhy a jejich přehrávání...138 // 6.10 Příprava na zátěžové situace - návštěva lékaře...140 // 7. Závěr...145 // 8. Summary - Self-efficacy in preschool children...147 // 9. Zusammenfassung - Selbstwirksamkeit bei Vorschulkindern ... 148 // Literatura ...149 // Rejstřík věcný...158 // Rejstřík jmenný...160

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC