Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.03.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(24) Půjčeno:120x 
BK
2. vyd.
Praha : Karolinum, 1999
230 s.

objednat
ISBN 80-7184-929-4 (brož.)
Dotisky v letech 2001, 2004
Bibliografie: s. 226-230
Postižení - hledisko sociálně-psychologické - učebnice vysokošk.
Postižení sociálně - hledisko psychologické - učebnice vysokošk.
000088433
1. Historická podmíněnost přístupu společnosti // k různým postižením a jejich příčinám 7 (Zuzana Hadj-Moussová) // 2. Sociální akceptace a charakteristické rysy postojů společnosti k postižení 14 // 2.1. Motivační aspekt postojů k postižení 29 (Marie Vágnerová) // 3. Sociálně-kulturní pojetí handicapu 33 // 3.1. Klasický příklad - deficity inteligence 34 // 3.2. Teorie sociálně-kultumího handicapu 38 // 3.2.1. Handicap jako výsledek kulturního nedostatku (deprivace) 39 // 3.2.2. Handicap jako výsledek kulturního konfliktu 45 // 3.2.2. Handicap jako výsledek selhání instituce (školy) 51 // 3.3. Handicap jako otevřený příběh 51 // 3.3.1. Kritika teorie sociálně-kultumího handicapu 51 // 3.3.2. Handicap jako obtížné vypracování smyslu školních zkušeností - příklad etnické menšiny 53 (Stanislav Štech) // 4. Specifické rysy osobnosti postiženého jedince 57 // 4.1. Vliv postižení na vývoj a formování osobnosti postiženého jedince 57 // 4.2. Postižení jako náročná životní situace 59 // 4.3. Vliv postižení na strukturu a jednotliví složky osobnosti 64 (Zuzana Had-Moussová) // 3 // 5. Rodiče postižených dětí 78 // 5.1. Reakce rodičů na postižení dítěte 78 // 5.2. Změny rodičovských postojů a základních psychických potřeb v závislosti na postižení dítěte 88 // 5.3. Etiologie postižení a její vliv na rodičovské postoje 89 (.Marie Vágnerová) // 6. Rodina jako jeden ze zdrojů postižení či odchylky 94 // 6.1. Význam rodiny pro vývoj osobnosti dítěte 94 // 6.2. Kvantitativní hledisko. Psychická deprivace 96 // 6.3. Kvalitativní hledisko 101 // 6.4 Týrání, zanedbávání a zneužívání v rodině - syndrom CAN 105 (Zuzana Hadj-Moussová) // 7. Obecné rysy vývoje postiženého dítěte 112 //
7.1. Rozvoj sebepojetí postiženého a chronicky nemocného člověka 119 (Marie Vágnerová) // 8. Psychický vývoj postiženého dítěte v předškolním věku 132 // 8.1. Variabilita počátečního vývoje u jednotlivých typů defektu 132 // 8.2. Charakteristické rysy batolecího věku u postižených dětí 140 // 8.3. Vývojové odlišnosti u postižených dětí v předškolním věku 148 // 8.4. Vývoj kognitivních schopností u postižených dětí v předškolním věku 153 (Marie Vágnerová) // 9. Socializace postižených dětí 158 // 9.1. Vývoj socializace postižených a jeho specifické rysy 167 (Marie Vágnerová) // 10. Psychický vývoj postiženého dítěte ve školním věku 187 // 10.1. Nástup do školy 187 // 10.2. Základní rysy vývoje osobnosti postiženého dítěte v mladším školním věku 196 // 10.3. Vývoj kognitivních schopností u postižených dětí ve školním věku 208 (Marie Vágnerová) // 11. Puberta a dospívání 213 // 11.1. Problémy puberty a dospívání 213 // 11.2. Vliv postižení na průběh puberty a dospívání 214 // 11.3. Specifické problémy postižených dospívajících 217 // 11.4. Začlenění do světa dospělých 220 // 11.4.1. Vstup do nechráněného světa zdravých 220 // 11.4.2. Volba povolání 222 // 11.4.3. Partnerské vztahy 223 // 11.5. Životní perspektivy 224 (Zuzana Hadj-Moussová) // Seznam literatury 226

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC