Předmluva ...5 // 1. Stručný úvod do problematiky ...8 // Doporučená literatura k 1. kapitole ...15 // Náměty na seminární práce ...15 // 2. Psychologie hudebních schopností a dovednosti ...16 // 2.1 Hudebnost, hudební nadání a hudební talent ...16 // 2.2 Hudební schopnosti a problematika jejich klasifikace ...22 // 2.3 Hudební dovednosti a otázky senzomotorického učení ...30 // 2*4 Metody a techniky hudební diagnostiky ...37 // Doporučená literatura ke 2. kapitole ...48 // Náměty na seminární práce ...49 // 3. Psychologie hudebně tvořivého procesu ...50 // 3.1 Psychologická podstata tvořivosti ...53 // 3.2 Základní rysy hudební tvořivosti ...57 // 3.3 Problematika tvořivého rozvoje hudebních schopností ...61 // Doporučená literatura ke 3. kapitole 72 // Náměty na seminární práce ...73 // 4. Psychologie hudebního vnímání ...74 // 4.1 Vnímání jako funkce psychiky ...76 // 4.2 Některé základní problémy hudebního vnímání ...79 // 4.3 Problematika teorie a praxe receptivní hudební výchovy ...84 // Doporučená literatura ke 4. kapitole ...92 // Náměty na seminární práce ...93 // 5. Několik poznámek k problematice řízení hudebních činností ...94 // 5.1 Individuální práce se žákem ...96 // 5.2 Práce v kolektivních předmětech ...108 // Doporučená literatura k 5. kapitole ...110 // Náměty na seminární práce ...111 // Seznam doporučené literatury k dalšímu studiu ...112 // Slovníček méně známých výrazů ...119 // Rejstřík jmenný ...121 // Rejstřík věcný...123