Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(34.7) Půjčeno:311x 
BK
3. doplněné vyd.
Tišnov : Sursum, 1997
156 s. ; 21 cm

objednat
ISBN 80-7323-016-X (v knize neuvedeno ; váz.) ISBN !80-85799-03-0 (chyb.)
Obsahuje bibliografii na stranách 152-156
Psychologie dítěte - učebnice
000088702
1. ÚVOD 9 // 2. PŘEDMĚT A VÝCHODISKA VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE 13 // 2.1. Činitelé vývoje a zákony vývojových změn 14 // 2. 1. 1. Faktory subjekt-objektové interakce 14 // 2. 1.2. Nejobecnější principy psychického vývoje 16 // 2. 1.3. Aspekty periodizace vývoje 19 // 2. 1.4. Dynamika interakce faktorů duševních změn 22 // 2. 2. Stručný přehled původu základních poznatků vývojové psychologii 25 // 2. 3. Specifičnost aplikace metod ve vývojové psychologii 28 // 2. 3. 1. Pozorování 28 // 2. 3. 2. Rozhovor 30 // 2. 3. 3. Dotazník 32 // 2. 3. 4. Studium výtvorů 32 // 2. 3. 5. Projektivní techniky 32 // 3. RANÉ DĚTSTVÍ 35 // 3. 1. OBECNÁ CHARAKTERISTIKA VÝVOJOVÝCH ZMĚN RANÉHO DĚTSTVÍ 36 // 3. 2. Novorozenec 38 // 3. 2. 1. Základní charakteristika 38 // 3. 2. 2. Úroveň odrážení 38 // 3. 2. 3. Prožívání novorozence 39 // 3. 2. 4. Vliv prostředí 40 // 3. 2. 5. Projevy nepřizpůsobenosti 40 // 3. 2. 6. Rady vychovatelům 40 // 3. 3. Kojenec 41 // 3. 3. 1. Charakter vývojových změn 41 // 3. 3. 2. Kvality orientace 41 // 3. 3. 3. Prožívání 44 // 3. 3. 4. Sociální vlivy 44 // 3.3.5. Obvyklé potíže 45 // 3. 3. 6. Výchovné úkoly 45 // 3. 4. Batole 46 // 3. 4. 1. Stručná charakteristika 46 // 3. 4. 2. Rozvoj poznávacích procesů 46 // 3. 4. 3. Sebeuvědomování a emocionalita 49 // 3. 4. 4. Prostředí a psychika 51 // 3. 4. 5. Výchovné problémy 52 // 3. 4. 6. Poznámky k výchově 53 //
3. 5. Předškolní věk 54 // 3.5.1. Celková charakteristika 54 // 3.5.2. Úroveň poznávacích procesů 54 // 3. 5. 3. Subjektivní prožívání a řízení 59 // 3.5.4. Adaptace na prostředí 63 // 3. 5. 5. Nevyrovnanost a výchovné obtíže 64 // 3. 5. 6. Výchovné působení 66 // 3. 5. 7. Školní zralost 67 // 4. OBDOBÍ DĚTSTVÍ A PREPUBERTY 69 // 4. 1. OBECNÁ CHARAKTERISTIKA DUŠEVNÍCH ZMĚN DĚTSTVÍ A PREPUBERTY 70 // 4. 2. Rozvoj racionálně-kognitivních funkcí u dětí 74 // 4. 2. 1. Změny čivosti v období dětství 76 // 4. 2. 2. Vývoj vnímání u dětí 77 // 4. 2. 3. Dětská pozornost 79 // 4. 2. 4. Paměť a obrazotvornost u dětí 80 // 4. 2. 5. Myšlení v dětském věku 83 // 4. 3. Vývoj imaginativně-emotivních složek osobnosti dítěte 89 // 4. 3. 1. Faktory utváření sebepojetí u dětí 91 // 4. 3. 2. Rozvoj emocionality a mravního vědomí u dětí 95 // 4. 3. 2. 1. Emocionalita dítěte 95 // 4. 3. 2. 2. Proměny společenského cítění v dětství 99 // 4. 3. 3. Volní procesy jako projev osobnosti dítěte 101 // 6 // 4. 3. 3. 1. Rozvoj autoregulacK 103 // 4. 3. 3. 2. Znaky dětské motivace 104 // 4. 3. 3. 3. Vývoj zájmového zaměření dětí 105 // 4. 4. Interakce rozvíjejícího se subjektu s vnějšími podmínkami 107 // 4. 4. 1. Vliv rodiny na duševní rozvoj dětí 109 // 4.4. 1. 1. Působení rodinné atmosféry na duševní vývoj 109 // 4. 4. 1. 2. Funkce členů rodiny při formování osobnosti dítěte 111 // 4. 4. 1. 3. Faktory optimalizace rodinné výchovy 113 //
4. 4. 2. Podíl školy na duševním rozvíjení osobnosti dětí 115 // 4. 4. 2. 1. Strukturování sociálních vztahů ve třídě 115 // 4. 4. 2. 2. Hoši a dívky 117 // 4. 4. 2. 3. Vliv osobnosti a práce učitele 118 // 4. 4. 3. Mimoškolní vlivy na dětský duševní vývoj 120 // 4. 4. 3. 1. Význam hrové a zájmové aktivity 121 // 4. 4. 3. 2. Subjekt a dynamika vztahů ve vrstevnických // skupinách 123 // 4. 5. Dětské duševní potíže, poškození, poruchy a nemoci 126 // 4. 5. 1. Adaptační potíže v dětství a prepubertě 128 // 4. 5. 1. 1. Projevy adaptačních potíží v počátcích školní docházky 128 // 4. 5. 1. 2. Adaptační potíže v období prepuberty 129 // 4. 5. 1. 3. Obvyklé formy nepřizpůsobených reakcí 131 // 4. 5. 2. Organicky podmíněné dysfunkce u dětí 133 // 4. 5. 3. Přehled duševních poruch a dětská neuróza 136 // 4. 5. 3. 1. Neurotické příznaky v dětství 138 // 4. 5. 3. 2. Neurotické symptomy v prepubertě 140 // 4. 6. Výchovné přístupy k dětem 142 // 4. 6. 1. Formy přístupů laissez-faire k dítěti 142 // 4. 6. 1. 1. Důsledky ústupnosti vychovatelů 142 // 4. 6. 1. 2. Vliv citové neúčasti 143 // 4. 6. 2. Dopad autoritativního přístupu na dítě 144 // 4. 6. 3. Optimální aspekty rozvoje normální osobnosti dítěte 147 // 4. 6. 3. 1. Racionálně-kognitivní ovlivňování 148 // 4. 6. 3. 2. Působení imaginativně-emotivní formou 149 // 5. LITERATURA 152
(OCoLC)84934184
cnb000213394

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC