Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.11.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(22) Půjčeno:44x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2005
286 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 80-7178-923-2 (váz.)
Obsahuje ilustrace, fotografie, grafy, slovníček pojmů, údaje o autorovi a jeho fotografii
Bibliografie na s. 286
Psychologie - učebnice
000088977
I Obsah // Předmluva... K // 1 Úvodem: K čemu slouží a co je psychologie... 13 // 1.1 Co psychologové dělají a jaký to má smysl... 13 // 1.2 Předmět psychologie... 18 // Psychické (duševní) jevy... 19 // Determinace psychických jevů... 21 // Vnější projevy psychických jevů... 22 // Rozšíření předmětu psychologie... 25 // 1.3 Rozdělení psychologie... 26 // 1.4 Dějiny psychologie... 29 // Díl 1 // Popis psychických jevů... 35 // 2 Vnímání (percepce)... 37 // 2.1 Zpracování senzorického materiálu... 41 // Figuru na pozadí... 41 // Percepční konstanty... 45 // Zvýraznění rozdílů mezi podněty... 48 // Vliv kontextu na vnímání víceznačných podnětů... 50 // Spontánní střídání vjemů při neměnném podnětu... 51 // Nevysvětlené zrakové klamy... 52 // Nemožné předmětу... 54 // 2.2 Vnímat se učíme... 54 // 2.3 Vnímání v celku prožívání, jednání, osobnosti a kultury 55 // 2.4 Radikálně omezené vnímání (podnětová deprivace)... 57 // 3 Představy... 61 // 3.1 Funkce představ... 63 // 5 // OBSAH // 3.2 Vědecký výzkum představ... 64 // 3.3 Praktické využita poznatků o představách... 65 // 4 Paměť ... 69 // 4.1 Různé druhy paměti ... 69 // Paměť krátkodobá a dlouhodobá... 69 // Paměť mechanická a logická... 71 // 4.2 Stadia paměťového procesu... 72 // Stadium ukládání do paměti... 72 // Stadium podržení v paměti (a zapomínání)... 76 // Stadium vybavování... 77 // 4.3 Celkový systém lidské paměti... 31 // 4.4 Paměť jako aktivní proces... 32 //
5 Myšlení... 37 // 5.1 Myšlenkový proces... 89 // 5.2 Vhled ... 91 // 5.3 Myšlenkové postupy ... 93 // Kategorizace (třídění)... 93 // Dedukce... 95 // Indukce... 96 // 5.4 Jak cvičit myšlení... 99 // 5.5 Myšlení v celku prožívám, osobnosti a kultury...100 // 6 Cítění...103 // 6.1 Fenomenologie citů...105 // 6.2 Citová spontaneita a sebekontrola ...108 // 6.3 Vývoj citů... 109 // 6.4 Nemoci citů a jejich léčení...111 // Co se dá dělat proti strachu a úzkosti?...111 // 7 Vůle a pozornost...115 // 7.1 Rozhodovací stadium volního procesu...116 // 7.2 Realizační stadium volního procesu...119 // 7.3 Pozornost ...121 // 8 Vědomí ...125 // 8.1 Vědomí jako existenciálni prožitek...125 // 8.2 Vědomí jako stav bdělosti ...126 // 8.3 Vědomí ve snu, hypnóze, meditaci nebo pod vlivem drog 127 // 6 // OBSAH // Vědomí ve snu...127 // Vědomí v hypnóze...128 // Změny vědomí pod vlivem meditace... 129 // Vědomí pod vlivem drog...130 // 9 Jáství...135 // 9.1 Tělové Já a ne-Já...135 // 9.2 Psychické Já a ne-Já ...139 // 9.3 Kontinuita Já...140 // 9.4 Integrita Já... 141 // Díl 2 // Cesty psychologického výkladu ...143 // 10 Biologický přístup...145 // 10.1 Jak biologické faktory’ působí na psychiku ...145 // Struktura nervové soustavy...146 // Biologická individualita...151 // Aktuální zdravotní stav...151 // Reakce psychiky
na chemické ovlivnění těla...152 // 10.2 Jak psychika ovlivňuje biologické procesy...152 // Fyziologické procesy v mozku pod vlivem psychických procesů 152 // Tělesné poruchy funkční a psychosomatické... 154 // Volní ovlivňování tělesných dějů běžně nezávislých na vůli ... 154 Léčivý vliv psychických stavů a procesů na tělesné nemoci ... 156 Vliv psychické činnosti na mozkovou tkáň...156 // 11 Psychologie učení...159 // 11.1 Habituace...160 // 11.2 Klasické podmiňování...161 // Preference známého...166 // 11.3 Operantní podmiňování...167 // Poznámka: Kognitivní faktory učení... 173 // 11.4 Učení pod vlivem modelu: napodobování a identifikace 173 // 12 Motivace...177 // Poznámka o motivech a citech...179 // 12.1 Primární motivy... 179 // Instinkty a pudy u zvířat a u lidí...180 // Typická rozcestí motivační dynamiky...184 // 12.2 Sekundárni motívy a funkční autonomie...186 // Hierarchie motivů podle Maslowa ...187 // 13 Kognitivní teorie...191 // Důsledná kognitivní otevřenost...192 // Kognitivní disonance...193 // Pozitivní zpětná vazba mezi poznáním a citem...196 // Problém cizí perspektivy...197 // Bezděčné mylné zásady...198 // Tabuizace vlastního stárnutí...198 // Kauzální atribuce...199 // V jakých pojmech posuzujeme lidi?...200 // 14 Sociální psychologie...203 // 14.1 Sociální skupiny a jejich charakteristiky ...205 // Funkce skupin...205 // Formální a neformální skupiny...206 //
Role ve skupině...206 // 14.2 Skupina a její vedoucí...209 // Styl vedení a osobnost vedoucího...209 // Vzájemný vztah mezi vedoucím a skupinou...210 // 14.3 Vliv skupiny na jedince...211 // 14.4 Dyadické interpersonální (mezilidsko) vztahy ...215 // 15 Funkční modely osobnosti...219 // 15.1 Introspektívni východisko psychoanalytičke teorie osobnosti . 220 // 15.2 Složení „psychického aparátu“ podle Freuda: Id - Ego - // Superego...221 // Vědomí, nevědomí a funkce psychického aparátu...223 // 15.3 Berneho zjednodušení psychoanalytického modelu...226 // 15.4 Jungovo doplnění Freuda: Kolektivní nevědomí...228 // 15.5 Humanistické teorie osobnosti...231 // 16 Osobnost jako osobitost I: Kvantitativní přístup...233 // Psychologický rozbor jedné osobnosti...233 // 16.1 Psychické vlastností...235 // 16.2 Operacionalizace vlastností...236 // 16.3 Třídění (klasifikace) vlastností...237 // 16.4 Faktorová analýza vlastností...239 // Schopnosti...240 // Obecná inteligence...240 // Tvořivost...244 // Ostatní vlastnosti osobnosti...245 // 17 Osobnost jako osobitost II: Kvalitativní přístup...249 // 17.1 Pozorováni a rozhovor...250 // Pozorování...250 // Rozhovor...252 // 17.2 Projektivní metody...253 // 17.3 Spontánní výtvory a výkony...257 // 17.4 Laické poznávání osobnosti ...257 // Výhody a nevýhody laického psychologického poznávání 257 // Zásady laického psychologického poznávání...258 //
18 Vývojový přístup...261 // Základní pojmy...261 // 18.1 Hybné síly psychického vývoje...262 // Biologické faktory...262 // Sociální faktory...263 // Vlastní psychické procesy a vlastnosti...263 // Vzájemná interakce faktorů psychického vývoje...263 // 18.2 Průběhové formy psychického vývoje...264 // 18.3 Etapy psychického vývoje...266 // Psychický vývoj plodu...266 // Kojenecký věk- první rok života...267 // Batolecí věk; Od prvních clo třetích narozenin...268 // Předškolní věk: Od třetích narozenin po nástup do školy 269 // ~ftlladší školní věk (do 11 let)...272 // Dospívání (mezi 11. a 20-22. rokem)...273 // Mladá dospělost...275 // ’Střec/ní dospělost (od 30 do 60 let)...275 // Pozdní dospělost - stáří (nad 60 let)...276 // 18.4 Evoluční psychologie...277 // Evoluční teorie...278 // Evoluce v psychologii...280 // Sobecký gen a prosociální instinkty...282 // Slovníček pojmů...284 // Literatura doporučená k dalšímu studiu...286
(OCoLC)85150513
cnb001490573

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC