Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(22.7) Půjčeno:159x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Leda, 2000
258 s.

objednat
ISBN 80-85927-75-6 (brož.)
Obshauje bibliografii na s. 233-240 a věcný a jmenný rejszřík
Resumé anglicky
Čeština - reklama - použití - výklady populární
000092180
I. ŽIVOT S REKLAMOU ...9 // Technologie, média, oblasti reklamního diskursu ...10 // Čím nás reklama dráždí a čím nás přitahuje ...12 // Reklama, obchod, mystifikace a umění ...14 // Vymezení funkcí reklamy a modely reklamní komunikace ...19 Typologie reklamy ...21 // II. METODY ANALÝZY JAZYKA REKLAMY ...23 // Exkurs do pojetí reklamy v české stylistice ...23 // Jazyková a stylová rozmanitost reklamního diskursu ...25 // Pluralita metodologických přístupů jako princip analýzy..27 // Reklama a její adresát ...29 // Literatura o reklamě ...31 // Struktura knihy ...33 // III. JAK REKLAMU ČÍST ...37 // 1. Reklamy v řeči vázané aneb Na zem sklouzla z nebe // kouzla ...37 // Jazyk, prozodie, poezie ...37 // Rým aneb Rychle dolej čistý olej ...48 // Rytmus a metrum aneb Podráždění Vaší kůže // GEL FENISTIL rychle zmůže ...53 // Absolutní rým aneb V září naše ceny září ...57 // Aliterace a zvukosled aneb Moje parta, moje PETRA ...59 // 2. Konfigurace hlásek a písmen aneb Mezi Vámi a zemí ...65 // Akronym aneb Opravdu Můžete Vyhrát. OMV ...68 // Ikonky v platnosti písmen a slov aneb Hřejivé CP domova ...69 // Dekompozice slov aneb Kde je Vaše žena? Nakupuje LEVně ...70 // Hra s velikostí písmen aneb Stále větší a větší ...71 // Obrazce ze slov, tzv. kaligram a ideogram ...72 // Interpunkce a velká písmena aneb Pouze VAX má pět V ...74 // Hra s písmeny a významy aneb Přišel, viděl, Litovel ...75 // Hra s mluvenou podobou jazyka aneb Báte pldý dos? ...76 // 3. Jazyková norma češtiny a hra s cizostí aneb BESTarostně spolu ...79 // Hra slova českého a anglického aneb Aby Váš motor skvele SHELL ...80 // Rým slova českého a cizího aneb VANISH. Skvrn a špíny // se zbavíš ...83 // Cizost v reklamě aneb Let’s make things better ...84 //
4. Básnické figury a tropy aneb Na každou otázku jasná odpověď ...89 // Paralelismus slov aneb Světla svítí, stěrače stírají ...89 // Epiteta aneb Krásná a ještě dokonalejší. Nová. Dokonalá v každém detailu ...91 // Přirovnání aneb Dovolená jako z pohádky ...94 // Gradace aneb Víc než jen přepych mládí, víc než jen okázalá krása ...95 // Metaforický paralelismus aneb Aral - síla v harmonii ...96 // Opakování aneb Chuť slunečného dne. RAMA. A život chutná lépe ...100 // Kontrast aneb Jak může být malý prostorný? ...104 // Rétorický paralelismus vět a souvětí aneb Jméno se mění, jistota se násobí ...107 // Řečnické otázky aneb Proč nezkusit štěstí, proč si nezahrát? ...109 // 5. Hra se slovy a jazykový humor aneb Obujte se do toho. Botas ...111 // Aktualizace vztahů různých slov aneb Kupte náš tip (anebo typ?) ...111 // Nezvyklé kombinace slov aneb Osedláme Vaši myš! ...117 // Střet významu obrazného a základního aneb Není klíč jako klíč ...121 // Aktualizace frazeologických významů aneb JOX ...a máte to z krku! ...123 // Rozvinutá metafora a rozestupování významů aneb Kupujete meloun, nebo počítač? ...125 // , Dvoj smysl aneb Více pokrytí na více místech ...127 // Jazyková hra aneb Chlapská chuť s ocasem ...127 // 6. Slovo a obraz aneb Ve svěžím a čerstvém rytmu ...131 // Kontextualizace textu obrazem ...132 // Obrázek ilustrativní aneb Královská podívaná ...132 // Obrázek ozřejmující referenci polysémního slova aneb Královská cesta ...133 // Obrázek konkretizující základní význam slova aneb Vždy s Vámi ...135 // Obrázek aktualizující základní význam polysémních slov aneb Nejlehčí spojení ...135 // Obrázek realizující základní význam slov v idiomech aneb Budete na roztrhání ...136 // Fakultativnost a obligatornost obrazového doprovodu ...138 // Kontextualizace obrazu textem ...139 //
7. Adresát reklamy a pragmatika řečových aktů aneb Splňte si sen! ...141 // Magická funkce Vy aneb všechny pády spotřebitele ...144 // Vykání a tykání aneb Hoď na to oko. A hned víš, jak na tom jseš ...146 // Váš a svůj aneb Máte už dost Vašich problémů? ...147 // Vy a my aneb Všechno, co děláme, řídíte Vy ...148 // Normy reklamní komunikace aneb Kamkoliv, se dostanete, jsme i my ...150 // Reklama a zdvořilost aneb Na co čekáš? ...153 // Intersubjektivnost zachovávající odstup aneb Vašim představám dáme křídla ...157 // Intersubjektivnost dráždivá aneb Od teď na plný kule ...158 // Rečové akty v reklamě aneb Chceš, aby vyhrál někdo jiný? ...159 // Sdělení aneb S námi vždy vyhrajete! ...160 // Pokyny a výzvy aneb Hrajte s námi a vyhrajte! ...162 // Otázky aneb Chceš vyhrát? Tak MÜSLI! ...164 // 8. Reklama a intertextualita aneb Vlasy dělaj’ člověka . . 169 // Typy pretextů ...171 // Přísloví, úsloví, rčení aneb Trefa do bílého ...172 // Známé výroky aneb Veni, vidi, video ...174 // Názvy děl literárních aneb Ve dvou se to lépe táhne ...178 // Citace písní aneb Tak jako slunečnice každým dnem ...179 // Filmy a televizní pořady aneb S Teslou mě baví svět ...180 // Pohádka aneb O Šípkové Růžence ...183 // Míšení textových typů aneb Bez komentáře ...185 // Reklama jako komentář ? své reklamní kampani aneb Náš známý trik s uzlem ...188 // Reklama jako komentář ? textu jiné reklamy aneb Jiná země? Jiný mrav? ...189 // Blízkost a nekongruentnost diskursů ...189 // 9. Hlasy v reklamě a interdiskursivnost aneb Nekupujte to, je to monstrózní ...193 // Imaginární adresát aneb Znáte ten skvělý pocit ...197 // Osobní výpověď aneb Tuhle barvu mám nejradši ...202 // Simulace dialogu aneb Jasně, ale víš, které GO ti sedne? ...207 //
Subjekty třetích osob aneb Půvabná a inteligentní hledá odpovídající protějšek ...208 // Polyfonie reklamy aneb Nedávejte nás číst svému psovi, přestane Vás poslouchat ...211 // 10. Reklama a hodnoty aneb Pokud něco vyrábíte, uřízněte to větší a pak to tam namlaťte ...217 // Tanec kolem cen aneb Kapse na míru ...218 // Brána do světa aneb Jako doma, jako od maminky ...219 // Apel na image aneb Různé produkty pro různé lidi ...219 // Apel na ctižádost aneb Zatímco se Martin Kopecký se svým kolegou blížili k Brnu ...220 // Produkt pro všechny aneb Snadné spojení pro každého ...221 // Artikl pro opravdové muže aneb Nabitý schopnostmi ...222 // Četba pro vzdělané aneb Lidé činorodí, vzdělaní a moderní ... 222 // Apel na důvtip aneb Pak to tam namlaťte ...224 // Závěr ...227 // Literatura ...233 // Věcný rejstřík ...241 // Jmenný rejstřík ...249 // Summary ...251

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC