Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.03.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3.4) Půjčeno:17x 
MU
Hudebnina
2. vydání
Praha : Editio Supraphon, 1981
186 s. ; 26 cm
86 stran ; 26 cm

objednat
klavír (1) ; [celkový počet interpretů: 1]
Některé skladby podloženy českým textem
Průvodní texty a podložení lidových písní česky
000094186
Předmluva ...3 // PŘÍPRAVNÁ HUDEBNÍ VÝCHOVA - KLAVÍRNÍ KROUŽKY // Jednotlivé tóny ...5 // Rytmická ozvěna ...5 // Melodická ozvěna ...6 // Rytmizace a melodizace říkadel ...7 // Výběr říkadel ...8 // Lidové písně — o jejich výběru ...9 // Příprava nejprostšiho doprovodu ...9 // PERSPEKTIVA DALŠÍCH 1MPROVIZAČNÍCH ÚKOLŮ // Rozvoj rytmické představivosti ...10 // Rozvoj melodické představivosti ...11 // 1. ROČNÍK // Základní formy doprovodu ...17 // Variace doprovodu pro píseň v sudém taktu ...17 // Variace doprovodu pro píseň ve třidobčm taktu ...19 // Všeobecné pokyny k nácviku ...21 // Melodické a průchodné tóny ...21 // Tvoření druhého hlasu — decimy ...22 // Tvořeni druhého hlasu — T a D ...23 // Výběr písní k improvizaci doprovodu v 1. ročníku ...23 // Závěr ...25 // 2. ROČNÍK // Subdominanta ...26 // Dominantní kvintsextakord ...27 // Písně s „citlivým tónem"1 ...27 // Tvoření druhého hlasu — kombinace decim a sext ...28 // Tvoření druhého hlasu — kombinace tercií a sext přes tzv. „kvinty lesních rohů“ ...29 // Ostináta ...29 // Doprovod oběma rukama ...31 // Volba vhodného typu doprovodu ...32 // Výběr písní k improvizaci doprovodu ve 2. ročníku ...33 // Závěr ...37 // 3. ROČNÍK // Obraty základních akordů ...37 // Složitější figurace doprovodu ...40 // Volba doprovodu podle charakteru písně ...41 // Tvoření druhého hlasu — samostatný protihlas ...43
// Složitější ostináta ...44 // Výběr písni k improvizaci doprovodu ve 3. ročníku ...45 // Závěr ...48 // 4. ROČNÍK // Tercie a sexty v pravé ruce ...49 // Mollové písničky ...50 // Tvoření druhého hlasu — složitější úpravy, přechod k třihlasu ...52 // Ostináta — další možnosti ...53 // Výběr durových písní k improvizaci doprovodu ve 4. ročníku ...54 // Výběr mollových písní k improvizaci doprovodu ve 4. ročníku ...56 // Závěr ...57 // 5. ROČNÍK // Prohloubení znalosti o formě a harmonii ...58 // Písně s přechodem do dominantní tóniny ...58 // Výběr písní s vybočením do dominantní tóniny ...59 // Mollové písně s přechodem do paralelního dur ...60 // Akordická stylizace v pravé ruce, jednohlas v levé ...63 // Charakteristické modely doprovodů ...64 // Náročnější ostináta ...66 // Tvoření druhého a třetího hlasu — kontrapunkt ...66 // Závěr ...66 // 6. ROČNÍK // Akordy na vedlejších stupních ...67 // Písně s třetím stupněm ...67 // Výběr písni s použitím III. stupně ...68 // Písně s druhým stupněm ...69 // Výběr písní s použitím II. stupně ...69 // Složitější ostináta ...70 // Závěr ...71 // 7. ROČNÍK // Použití šestého stupně ...72 // Výběr písní s použitím VI. stupně ...73 // Výběr pisní s použitím vedlejších stupňů a přechodem do dominanty ...75 // Další složitá ostináta ...76 // Závěr ...76 // DODATEK // Ukázky charakteristických úprav známých zahraničních písní ...77 // Ukázka různých prostých možností úpravy písně Ej, lásko, lásko ...82 // Použitá a doporučená literatura ...83
cnb001909255

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC