Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.02.2017. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Vyd. 1.
Praha : Baset, 2005
159 s. : il., faksim. ; 22 cm

objednat
ISBN 80-7340-078-2 (váz.)
Obsahuje bibliografii na s. 159
000094297
„Hyje“ na kolejích 8 // Na začátku sůl. „Řiditel" F. j. Gerstner. Dráha dřevěná a železná. Gerstner-syn // - stavbyvedoucí. Nejstarší dráha na kontinentu. Koně z Prahy až do Plzně? jenom // do Píně. Nastupuje pára. // S parním strojem 16 // Tříkolka pana Cugnota. Richard Trevithick jako otec-zakladatel. Selfmademan George Stephenson. „Raketa“ na kolejích. Z Anglie do světa. Kotel, písty, kola, ojnice. Proudni-cový „fricek". Rekord patří lokomotivě Mallard. Parní vozy. Loučení v Liberci. // Skrze hory 29 // Pionýr v Gumpoldskirchenu. Třebovické potíže, jedenáct tunelů mezi Brnem a Českou Třebovou. Tunel jeho císařské milosti. Praha buduje tunely. Tři roky pod Špičákem. Podzemní rekordy doma i ve světě. // Přes údolí, přes řeky 40 // Most jako stavební prvek. Viadukt v Brně. Pražská navštívenka Aloise Negrelliho. jak v Ivančicích „pršely nýty“. Dvojkombinace v Ústí nad Labem. „Nejsmělejší železniční stavba v Rakousku". Bechyňský duhový oblouk. Stránov natřikrát. Most Míru. // Ty naše lokálky české 53 // Vítáme je na svět. Loket, Nejdek a Čáslav jako průkopníci. Rok 1880 a zákon č. 56. Velké firmy neváhají. ÖLEG a Mužikovy „komerciálky". Města, soukromníci a stát. Svépomocné místní dráhy. Rok 1925. Co s nimi? Nejnovější osudy. // Vlaky trochu jiné 64 // Cestující až za solí a železem. Vlakem do divadla a na pouť. Zábavní vlaky a vlaky
výletní. S magistrátem do přírody. Turistika s ČSD. ČSD začínají s Hlubokou nad Vltavou. Železnice místo pošty? Po válce jinak - pro zdraví pracujících. Auta mění situaci. // Břevna, desky, světla, ramena 70 // Kdo s koho na železničním přejezdu. „Zug kommt“ aneb nástup elektřiny. Praotec semaforu řídil plavbu lodí. Červená, bílá, zelená. Žárovka na železnici. Autoblok a „reléovka“. Počítače ovládají pole. // Osudové okamžiky 81 // Nehoda není náhoda. Vranovická ostuda. O vyšetřování a zatajování. Stará Раkа na pohlednicích. Nešťastný asistent Zeis. Co způsobila bouřka na Vlašimsku. //Tragédie na židenické zastávce. Špatná organizace ve Kbelích. Poválečná neštěstí: Šakvice a Stéblová. Spálov a Krouna jako výstrahy současnosti. // „Jízdenky, prosím..." 89 // Praktiky na koňce. Jízdenka = místenka. Barva pomáhá najít vagon. Epochální vynález pana přednosty Edmonsona. „Peronky" jako daň ze vstupu. O slevách pro žáky a dělníky. // Zubaté koleje 98 // Vědecký spor: železnice nebo lanovka? Jasnozřivý Benátčan Ghega. Americká atrakce obchodníka Marshe. Niklaus Riggenbach aneb život průkopníka. Technika a umění v životě Romana Abta. Z Tanvaldu do Kořenová. Sedlo Panny a ozubnice Emila Struba. Od textilky k železnici. // Nastupuje elektřina 108 // Co se „smrdutým kouřem"? Výstava v Berlíně nabízí alternativu k páře. Voják a vynálezce
Werner von Siemens. První vlaky jezdí v Americe, ve Švýcarsku a v Itálii. Němci - rekordmani. Ševcův syn propagátorem elektřiny na kolejích. Na řadě je Praha. Novinka z Francie - střídavý proud pro vlaky. Dvousystémové stroje. // Rozchod - co je to? 118 // Vzdálenost dvou kolejnicových pásů. Trápení Georga Stephensona. Isambard Brunet a jeho široký rozchod. Úzké koleje и nás. Problémy vyřešil podvalník. V jižních Čechách a ve Slezsku na úzkých kolejích. // Jede vláček motoráček .-=&• 126 // Novinka и Jindřichova Hradce. Motory na kolejích a jejich skromné začátky. Doba přeje motorům. „Věžák“ a „Modrý šíp“. Fenomenální „Slovenská strela“. Po válce jinak: „Hurvínek" a M 262. Nový motorový vůz se zrodil díky expresu „Vindobona“. Náhradník za „Hurvínka“. Na mezistátních trasách. // Na nádraží 139 // Potíže s názvem. Hostince a sklady v nové úloze. Čekárny obyčejné a dvorní. Okouzlení nad toaletou v Meziměstí. Cizím vstup zakázán. Architektura staničních budov. Nádraží v hlavním městě. Moderna v mladém Československu. Stavby vynucené uhlím. // Modrá armáda 149 // Odlišit se od veřejnosti. První stejnokroje. „Pan operní kostymér" otcem železniční uniformy. Červená čepice. Otevřený límec a bílé kalhoty. Zrodily se nárameníky. Poválečný zmatek. Dva stejnokroje po roce 1945. Nástup brigadýrek a nových hodností. „Bundokošile“ - milý dárek. Ústup do pozadí.

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC