Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.05.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2.5) Půjčeno:5x 
BK
1. vyd.
České Budějovice : Kopp, 2001
357 s.

objednat
ISBN 80-7232-145-5 (brož.)
Obsahuje úvod, rejstřík, údaje o autorovi
Sítě počítačové - programování - příručky
000095790
1 Úvodem 17 // 1.1 O struktuře knihy 18 // 1.2 Použité typografické konvence 19 // 1.3 Pravidla pro programové příklady 20 // 2 Sítě a jejich práce 21 // 2.1 IP adresa 21 // 2.1.1 IPv6 tvar adresy 22 // 2.2 Paket 22 // 2.3 Rámec (frame) 23 // 2.4 Nejpoužívanější protokoly IP, TCP a UDP 23 // 2.4.1 IP (internet protokol) 24 // 2.4.2 TCP (transmision internet protokol) 24 // 2.4.3 UDP (user datagram protokol) 25 // 2.5 Jak vypadá klasické odesílání z aplikace až po vrstvu sítě TCP/IP? 25 // 2.6 Stručný popis putování paketu po síti Internet 26 // 2.6.1 Co je to TCP okno (TCP window)? 26 // 2.6.2 TCP T1ME_WAIT stav 26 // 2.6.3 NAGLE algoritmus 26 // 2.7 Co je to port? 27 // 2.8 DNS (domain name system) 27 // 2.9 Router 27 // 2.10 MTU (maximum transmission unit) 28 // 2.11 Formáty dat LITTLE a BIG endian 28 // 2.12 Co je to broadcasting? 28 // 2.13 Co je multicasting? 28 // 2.14 OOB data (out-off-band data) 29 // 2.15 QOS (quality of services) 29 // 2.16 MAC adresa (media access control) 29 // 2.17 RFC (request for comments) 29 // 3 Využívané pomocné síťové nástroje z prostředí Microsoft Windows 30 // 3.1 winipcfg - zjištění IP adresy počítače 30 // 3.2 netstat - statistika spojení 30 // 4 Windows Socket 35 // 4.1 Podpora WinSock pro Microsoft Windows 35 // 4.2 Objasnení pojmů v přímé souvislosti na knihovnu WinSock 35 // 4.3 Co je to vlastně socket? 35 // 4.3.1 Spojově-orientované sockety (stream sockety) 36 // 4.3.2 Nespojově-orientované sockety (datagramové sockety) 36 // 4.4 Blokující, neblokující a asynchronní sockety 36 // 4.4.1 Blokující sockety 36 // 4.4.2 Neblokující sockety 36 // 4.4.3 Asynchronní sockety 36 // 4.5 Priorita skupin socketů (group sockets priority) 37 // 4.6 Příznak keepalive („nechat přežít“) 37 // 4.7 Broadcast zpráva (broadcasting) 37 //
4.8 Zajišťovatelé služeb (Service Providers) 38 // 4.9 Blokovací funkce 38 // 4.10 Objekt události (objekt event) [ pouze winsock2 ] 38 // 4.11 Nevyřízená spojení (backlog) 38 // 4.12 Maximální počet otevřených socketů 39 // 4.13 Volba strategie vývoje aplikace v závislosti na množství spojení 39 // 4.14 Model „centrálního vlákna“ 40 // 4.15 Server versus klient - obecná doporučení 40 // 4.16 WinSock2 - nové vlastnosti 40 // 5 Zdrojový kód WinSock 42 // 5.1 DLL knihovny 42 // 5.2 Hlavičkové soubory 42 // 5.2.1 Berkeley 42 // 5.2.2 Microsoft Windows 42 // 5.3 Používané LIB soubory 42 // 5.4 Kompatibilita zdrojového kódu jednotlivých verzí // a odlišných platforem 43 // 5.5 Nově zavedené typy 43 // 5.6 Rozdíly typové velikostí datových typů mezi verzemi 16 a 32 bitů 43 // 6 praktické příklady a zkušenosti s knihovnou WinSock 44 // 6 I Ověření čísla aktivované verze při inicializaci WinSock 44 // 6 2 Získání IP adresy lokální stanice 45 // 6 3 Převod adresy z vnitřního u_long formátu na tečkovou notaci // bez použití inet_ntoa() 47 // 6 4 Zjištění vlastností socketů 48 // 6.4.1 Zjištění podpory broadcastingu 48 // 6.4.2 Naplnění struktury WSAPROTOKOL_INFO [ WinSock2 ] 49 // 6.5 Daytime klient 50 // 6 6 Tvorba Daytime serveru (s využitím local loopback adresy) // a jeho komunikace s Daytime klientem 53 // 6.7 Jednoduchý HTTP klient - web prohlížeč (web browser) 57 // 6.8 Příklad získání informací ze vzdáleného připojeného počítače 62 // 6.9 Příklad asynchronního zjištění informací o protokolu 64 // 6.10 Jak správně provést uzavření TCP socketů 66 // 6.11 SMTP protokol - odeslání e-mailové zprávy 66 // 6.12 POP3 klient - vybráni emailové schránky 74 // 6.13 Zjištění aktivních portů vzdáleného počítače 81 //
6.14 Odeslání broadcast zprávy 86 // 6.15 Zjištění dostupných transportních protokolů [ WinSock2 ] 91 // 6.16 Zjištění dostupných jmenných prostorů [ WinSock2 ] 95 // 6.17 Implementace kompletní WinSock úlohy - program CHAT 97 // 7 Přehled konstant, struktur a funkcí WinSock 110 // 7.1 Konstanty knihovny WINSOCK 110 // 7.1.1 FDSETSIZE 110 // 7.1.2 INADDR BROADCAST 110 // 7.1.3 INADDR NONE 110 // 7.1.4 IPPORT_xxx -identifikátory nejvýznamnějších služeb portů 110 // 7.1.5 IPPROTO xxx 111 // 7.1.6 MAXGETHOSTSTRUCT 111 // 7.1.7 SOMAXCONN 111 // 7.1.8 WSADESCRIPTION_LEN 111 // 7.1.9 WSASYS_STATUS_LEN 112 // 7.2 Struktury WinSock 112 // 7.2.1 fd_set 112 // 7.2.2 hostent 112 // 7.2.3 linger 113 // 7.2.4 protoent 11 з // 7.2.5 SERVENT II4 // 7.2.6 SOCKADDR IN II5 // 7.2.7 timeval 116 // 7.2.8 WSABUF [ WinSock2 ] 116 // 7.2.9 WSAData 117 // 7.2.10 WSAEVENT [ pouze WinSock2 ] 118 // 7.3 Makra 118 // 7.3.1 FD_CLR( s, *set) 118 // 7.3.2 FD_ISSET( s, *set) 118 // 7.3.3 FD_SET( s, *set) 118 // 7.3.4 FD_ZERO( *set) 119 // 7.3.5 timerclěar 119 // 7.3.6 timercmp 119 // 7.3.7 timerisset 119 // 7.3.8 WSAGETASYNCBUFLEN 119 // 7.3.9 WSAGETSELECTERROR 119 // 7.3.10 WSAGETSELECTEVENT 120 // 8 Popisy nej využívanějších funkcí WinSock 121 // 8.1 acceptQ 121 // 8.2 bind() 122 // 8.3 connectO 123 // 8.4 gethostbyaddr() 124 // 8.5 gethostbyname() 124 // 8.6 getpeername() 125 // 9.7 getprotobyname() 126 // 8.8 getprotobynumberQ 128 // 8.9 getservbyname() 128 // 8.10 getservbyport() 129 // 8.11 getsockname() 130 // 8.12 getsockopt() 131 // 8.13 htonlQ 134 // 8.14 htons() 135 // 8.15 inet_addr() 135 // 8.16 inet_ntoa() 136 // 8.17 ioctlsocket() 137 // 8.18 listenO 138 // 8.19 ntohlQ 139 // 8.20 // 8.21 // 8.22 recvfromO // 8.23 selectO // 8 24 setsockopt() // 8.25 shutdownO // 8.26 r.ocketO // 8.27 sendtoO // 8.28 WSAAsyncGetHostByAddrO //
8.29 WSAAsyncGetHostByNameO // 8.30 WSAAsyncGetProtoByNameO // 8.31 WSAAsyncGetProtoByNumberö // 8.32 WSAAsyncGetServByNameO // 8.33 WSAAsyncGetServByPortO // 8.34 WSAAsyncSelect() // 8.35 WSACancelBlockingCallO [ zrušeno od WinSock 2.2 ] // 8.36 WSACleanupO // 8.37 WSACreateEvent() [ pouze WinSock2 ] // 8.38 WSAEventSelectO [ pouze WinSock2 ] // 8.39 WSAGetLastError // 8.40 WSAlsBlockingO [ pouze WinSock 1.1] // 8.41 WSARecvExO // 8.42 WSAResetEvent() [ pouze WinSock2 ] // 8.43 WSASetBlockingHook() [ zrušeno od WinSock 2.2 ] // 8.44 WSASetEventO [ pouze WinSock2 ] // 8.45 WSASetLastError() // 8.46 WSAStartupO // 8.47 WSAUnhookBlockingHook() [ zrušeno od WinSock 2.2 ] // 9 RAW sockety // 9.1. Hlavičky (headers) protokolů // 9.1.1 Hlavička IP // 9.1.2 Hlavička ICMP // 9.1.3 Hlavička TCP // 9.1.4 Komunikace TCP spojení // 9.1.5 Hlavička UDP // 9.1.6 Ethernet // 9.1.7 Tvar typického paketu ethernetového TCP/IP // 9.1.8 Co se děje s ethernetovým paketem na straně routeru? // 10 Silové programováni pod Wi, // 9.1.9 Jak probíhá příjem typického ethernetového paketu? 177 // 9.1.10 Postup programového vytvoření paketu 177 // 9.2 Doporučené zdroje dalších informací // 10 Jmenný prostor (name space) | WinSock2 | 181 // 10.1 Poskytovatel jmenných prostorů (name space provider) // 10.2 GUID (globally unique identifier) 18І // 10.2.1 uuidgen.exe 18? // 10.2.2 Převodní rutina z ukazatele GUID struktury na ukazatel na konstantní řetězec // 11 Rozšíření WinSock2 pro protokoly TCP/IP - \vs2tcpip.h 183 // 11.1 Základní pravidla pro používání socketů při formátu IPv6 183 // 12 Chybová hlášení Windows Sockets 18 // 12.1 Obecné formáty chyb // 12.2 Seznam chybových konstant // 12 Chybová hlášení Windows Sockets 18 // 12.1 Obecné formáty chyb // 12.2 Seznam chybových konstant 18 //
13 Overlapped I/O rozhraní [ WinSock2 | 18 // 13.1 Výhody overlapped přístupu // 13.2 Obecný popis overlapped I/O z programátorského hlediska 18 // 13.3 Užitečné overlapped funkce a makra 19 // 13.3.1 CancelloO 19 // 13.3.2 HasOverlappedloCompleted 19 // 13.4 WinSock a overlapped interface 19 // 13.5 Podrobnější popis uvedených rozdílů 19 // 13.5.1 Struktura WSAOVERLAPPED 19 // 13.5.2 Prototyp LPWSAOVF.RLAPPED_COMPLETION_ROUTINE . 195 // 14 Podpora Windows Socket v MFC a VCL // VISUAL C++ 6 0 MFC 197 // .. 197 // 5.1 Umístění zdrojů // 15.2.1 AfxSocketlnitO 192 // 16.2.2 AfxSocketTermO 198 // 15.3 Třídy // 15.3.1 CAsyncSocket // 15.3.2 CSocket 200 // 15.3.3 CSocketFile 200 // 15.3.4 CSocketWnd 200 // 15.4 Praktický příklad využití MFC Socket A 200 // 15.4.1 MFC Socket inicializace 200 // 15.4.2 DAYTIME klient 200 // 16 WinSock v DELPHI 5 VCL 203 // 16.1 Umístění zdrojů 203 // 16.2 Nové důležité typy 203 // 16.2.1 ESocketError (expception) 203 // 16.2.2 TClientType 203 // 16.2.3 TErrorEvent 203 // 16.2.4 TServerType 204 // 16.2.5 TSocketEvent 204 // 16.3 Nové zprávy CMSOCKETMESSAGE, CM_DEFERFREE // a CM LOOKUPCOMPLETE 205 // 16.4 Globální procedury a funkce 205 // 16.4.1 SetErrorProcO 2(33 // 16.4.2 Očekávané globální procedury a funkce 206 // 16.5 Třídy 206 // 16.6 Praktické ukázky využití DELPHI 5 VCL 207 // 16.6.1 Stažení HTTP source přes neblokový TClientSocket 207 // 16.6.2 Komunikace TServerSocket a TClientSocket 210 // 17ICMP protokol (ICMP.DLL) 212 // 17.1 Hlavičkový soubor pro ICMP.DLL 212 // 17.1.1 ipoptioninformation 212 // 17.1.2 icmp echo reply 213 // 17.2 Funkce ICMP.DLL 214 // 17.2.1 lcmpCloseHandle() 2Ц // 17.2.2 IcmpSendEchoO 214 // 17.2.3 lcmpCreateFile() 2І6І // 17.3 Praktické příklady ICMP.DLL 216 // 17.3.1 Odeslání ICMP ping echo požadavku přes ICMP.DLL 216 //
17.3.2 trace - program pro sledování postupu paketu v síti 221 // 18 NETBIOS - (network basic input output system) 227Í // 18.1 Identifikace stanice v NETBIOS 228 // 18.2 Soubor LMHOSTS 228:J // 18.3 NETBIOS datagramy (datagram services) 229 // 18.4 NETBIOS session (session services) 230, // 18.5 NCB (network control block) 230 // 18.6 NETBEUI 230 // 19 NETBIOS z bližšího pohledu 231 // 19.1 Umístěni Netbios 23 // 19.2 Důležité konstanty 231 // 19.2.1 NCBNAMSZ 231 // 19.2.2 MAX LANA 231 // Důležité struktury 231 // 19.3.1 ADAPTER_STATUS 231 // 19.3.2 L.ANA_ENUM 23 // 19.3.3 NCB 232І // 19.3.4 SESSION HEADER, SESSION_BUFFER 237 // Nastavení asynchronního tvaru požadavku - ASYNCH 238І // Funkce NetbiosQ 238І // 20 Praktické ukázky 239 // 20.1 Zjištění MAC adres adaptérů LANA 239 // 20.2 Reset příslušného LAN adaptéru s alokací nových zdrojů (NCBRESET) 243 // 20.3 Přidání jména (NCBADDNANE) 245 // 21 Programování v doménách lokálních sítí NT 246 // 21.1 Identifikace NT síťových funkcí 246 // 13 // WNet versus Net 246 // umístění hlavičkových a LIB souborů 247 // Hierarchie NT sítě 247 // Nové konstanty 247 // 21.5 NET API STATUS 248 // 21.6 Nové struktury 248 // 21.6.1 CONNECTDLGSTRUCT struktura 248 // 21.6.2 NETRESOURCE struktura 249 // 21 7 Praktické programátorské příklady WNet (enumerace dostupných prostředků sítě, sdílení, vzdálené jednotky) 251 // 21.7.1 Enumerace dostupných zařízení v síti NT 251 // 21.7.2 Zobrazeni dialogu pro připojení síťové jednotky 257 // 21.7.3 Programové připojení síťové jednotky bez dialogu 258 // 21.7.4 Odpojení připojené síťové jednotky bez dialogu 260 // 21.7.5 Zjištěni vzdáleného jména lokální jednotky 261 // 21.7.6 Zjištění jména poskytovatele specifikované sítě 263 //
21.7.7 Další způsob připojení síťové jednotky dialogem s možností procházení sítí 264 // 21.7.8 Zjištění čísla a popisu speciální chyby ERROREXTENDEDERROR 267 // 21.7.9 Zjištění UNC pojmenování souboru z lokálně připojené síťové jednotky 268 // 21.7.10 Zjištěni jména pod jakým jsme přihlášeni ke vzdálenému disku + zjištění jména lokální stanice 271 // 21.8 Praktické programátorské příklady Net funkci 272 // 21.8.1 Enumerace uživatelů NT serveru 273 // 21.8.2 Přidáni nového NT uživatele 277 // 21.8.3 Zjištění informací o konkrétním uživateli // s jeho následným smazáním 278 // 21.8.4 Enumerace serverů sítě - resp. připojených stanic 279 // 21.8.5 Zjednodušená enumerace pomocí NetQueryDisplayInformation() 281 // 22 Win 1 net (windows internet functions) 284 // 22.1 Umístění Winlnet 284 // 22.2 Chybové stavy 284 // 22.3 Způsoby přístupu do internetové sítě 284 // 22-4 Požadavky HTTP (HTTP requests) 285 // 22.5 Asynchronní zpracování 285 // 14 // Silové programováni pod Wind // 22.6 Stručně o Winlnet v MFC VISUAL C++ // 22.7 Protokol FTP // 23 Winlnet nejdůležitější typy a struktury // 23.1 H1NTER.NET // 23.2 URLCOMPONENTS struct // 24 Praktické příklady // 24.1 Obecné příklady 224.1.1 Test na připojení k Internetu // 24.1.2 Zjištění způsobu aktivního připojení internetové linky // 24.1.3 Inicializace Winlnet knihovny - získání handle internetového spojení // 24.1.4 Získání informací o specifické URL // 24.1.5 Zjištění a změna nastavených parametrů pro síť Internet // 24.1.6 “Kanonizace” URL - odstranění nebezpečných znaků z URI // 24.1.7 Implementace callback funkce 30} // 24.2 Praktické ukázky HTTP 3| // 24.2.1 Připojení k HTTP stránce a vypsání jejího zdrojového kódu //
24.2.2 Stažení gif obrázku z HTTP serveru přes “GET” požadavek // 24.3 Praktické ukázky FTP // 24.3.1 Připojení k FTP serveru - jednoduchý FTP klient // 24.3.2 Zjištění adresářů a souborů v aktuálním adresáři připojeného FTP // 24.3.3 Stažení vzdáleného souboru z FTP serveru na lokální počítač // 24.3.4 Vložení souboru na FTP server // 25. Programování prohlížeče Microsoft Internet Explorer 32 // 25.1 Potřebné soubory 321 // 25.2 Praktická ukázka 329 // 25.2.1 Dynamické vytvoření prohlížeče a dynamický kontakt s prvky HTML stránky z programu 329 // 26 RAS API (remote access services - služby vzdáleného přístupu) 338 // 26.1 Fyzické umístění knihovny a zdrojových souborů 338 // 26.2 Phonebook soubory 338 // 26.3 RAS struktury // 29.3.1 struct RASDEVINFO // 26.3.2 RASMONITORDLG // 26.4 Praktické ukázky 34? // 26.4.1 Zjištění připojených nainstalovaných RAS zařízení // 26.4.2 Funkce zjišťující počet nainstalovaných modemů 343 // 26.4.3 Založení nového phonebooku // 26.5 Zobrazení monitoru 346

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC