Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(23) Půjčeno:115x 
BK
Brno : Paido, 2004
271 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-7315-081-6 (brož.)
ISBN 978-80-7315-081-5 (brož.)
Obsahuje bibliografie
Anglické resumé
000097631
ÚVOD 11 // 1. ZÁKLADNÍ VÝCHODISKA PROMĚN UČITELSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ 15 // 1.1 Transformace českého školství po roce 1989 16 // 1.2 Proměny učitelské profese jako výzva pro učitelské vzdělávání 23 // LITERATURA 33 // 2. VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ MATEŘSKÝCH ŠKOL: VÝVOJ, SOUČASNÉ PROMĚNY A PERSPEKTIVY 37 // 2.1 Vzdělávání učitelů MŠ v historicko-srovnávací perspektivě 38 // 2.1.1 Předškolní výchova jako problém vzdělávací a sociální politiky 38 // 2.1.2 Pojetí předškolní výchovy jako východisko pro koncepci učitelské přípravy 41 // 2.1.3 Základní mezníky ve vývoji vzdělávání učitelů MŠ u nás 44 // 2.1.4 Zahraniční trendy ve vzdělávání učitelů MŠ 48 // 2.2 Proměny vzdělávání učitelů MŠ v České republice po roce 1989 55 // 2.2.1 Studium na středních odborných (pedagogických) školách 56 // 2.2.2 Studium na vyšších odborných školách 57 // 2.2.3 Studium na úrovni vysoké školy 59 // 2.2.4 Přehled možností studia učitelství pro MŠ v České republice 61 // 2.3 Ověřování inovativních přístupů ve studiu učitelství pro MŠ 67 // 2.3.1 Působení na profesní orientaci studentů prostřednictvím kurzu // Osobnostní a sociální výchova v souladu s principy humanistického přístupu 68 // 2.3.2 Příprava studentů na práci s věkově smíšenými skupinami 82 // 2.3.3 Proměny v pojetí pedagogické praxe 85 // 2.3.4 Pojetí praxe ve specializacích 89 // Literatura 99 //
3. VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ PRIMÁRNÍCH ŠKOL: VÝVOJ, SOUČASNÉ PROMĚNY A PERSPEKTIVY 101 // 3.1 Vzdělávání učitelů primárních škol v historicko-srovnávací perspektivě 102 // 3.1.1 Vzdělávání učitelů primárních škol v naší tradici 102 // 3.1.2 Vzdělávání učitelů primárních škol v západoevropských zemích 104 // 3.2 Proměny vzdělávání učitelů primárních škol v České republice po roce 1989 108 // 3.2.1 Transformace primární školy jako výzva k proměně // v pojetí učitelské profese, rolí a klíčových kompetencí 108 // 3.2.2 Analýza výchozího stavu - identifikace základních problémů ve vzdělávání učitelů primárních škol 113 // 3.2.3 Proměny učitelského vzdělávání optikou vzdělávací politiky a v názorech odborníků 115 // 3.2.4 Východiska nového pojetí přípravného vzdělávání učitelů primárních škol a konkrétní pokusy o reformu studia na začátku 90. let 124 // 3.2.5 Reflexe změn v přípravném vzdělávání učitelů primárních škol v posledním desetiletí 138 // 3.3 Ověřování inovativních přístupů ? přípravě učitelů primárních škol 143 // 3.3.1 Konstruktivistické přístupy k rozvijem profesní identity studentů 145 // 3.3.2 Osobnostní a sociální rozvoj studentů učitelství pro primární školu prostřednictvím kurzu Osobnostní a sociální výchova 154 // 3.3.3 Osobnostní a sociální rozvoj studentů učitelství pro primární školu prostřednictvím dramatické výchovy 163 //
3.3.4 Model proměny oborové didaktiky v přípravě učitelů primární školy 174 // 3.3.5 Portfolio v přípravě učitelů primární školy 180 // 3.3.6 Příprava studentů učitelství na práci s právy dítěte 190 // 3.3.7 Metoda akčního výzkumu při ověřování výukových modelů 201 // 3.3.8 Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy 205 // Literatura 211 // 4. VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ SEKUNDÁRNÍCH ŠKOL: VÝVOJ, SOUČASNÉ PROMĚNY A PERSPEKTIVY 217 // 4.1 Vzdělávání učitelů sekundárních škol v historicko-srovnávací perspektivě 218 // 4.1.1 Vývoj poválečného vzdělávání učitelů sekundárních škol v českých zemích 218 // 4.1.2 Vzdělávání učitelů nižších sekundárních škol v Evropě 224 // 4.2 Proměny vzdělávání učitelů sekundárních škol v České republice 228 // 4.2.1 Příprava učitelů sekundárních škol na pedagogických fakultách do roku 1989 228 // 4.2.2 Příprava učitelů sekundárních škol // na vybraných pedagogických fakultách po r. 1989 229 // 4.3 Ověřování inovativních přístupů ? přípravě učitelů sekundárních škol 236 // 4.3.1 Klinický semestr - specifická podoba pedagogické praxe 236 // 4.3.2 Učební úlohy jako inovativní prvek ve výuce obecné didaktiky // a pedagogické praxe 243 // 4.3.3 Modularizace studia učitelství 252 // LITERATURA 263 // SUMMARY 265 // SHRNUTÍ 269

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC