Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 15.01.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(32) Půjčeno:32x 
BK
Praha : Univerzita Karlova, 1998
279 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 80-85899-45-0 (brož.)
Bibliografie: s. 272-279.
Neslyšící - komunikace řečová - problémy - použití - pojednání
000098081
Základní přístupy k lidem s dodatečnými potřebami 9 // 1. Postižený člověk je především člověk 10 // 1.2 Postižení není nemoc 12 // 1.3 Nevhodné přístupy a zásahy jsou nebezpečné 13 // 1.4 Adaptace a maladaptace 15 // 1.5 Děti jsou nevhodnými přístupy a zásahy ohroženy více 16 // 1.6 Vytváření strategií pro překonání překážek 18 // 1.7 Chcete-li pomáhat, nejdříve se naučte naslouchat 20 // 1.8 Kdo komu se má přizpůsobit? 21 // 1.9 Postižení není totéž co handicap 23 // 1.10 Důležitý je subjektivní pocit 25 // 1.11 Není postižení jako postižení 27 // 1.12 Každý člověk potřebuje něco jiného 28 // 2. Zmatky v terminologii 31 // 2.1 Co vše se skrývá pod názvem „sluchové postižení“ 32 // 2.2 V odborné terminologii má být jasno 34 // 2.3 Zázračné výsledky sluchového tréninku 36 // 2.4 Kdo se cítí být „sluchově postižený“? 41 // 2.5 Kdo je to „zbytkař“? 41 // 2.6 Jedno ucho neplatí 43 // 2.7 Hluchoněmý, hluchý nebo neslyšící? 44 // 2.8 Má slovo „hluchý“ hanlivý nádech? pro koho? 47 // 2.9 Používají neslyšící termín „hluchý“? 50 // 2.10 Termín „hluchý“ se nepoužívá, ale... 51 // 2.11 Záhada velkého písmena 52 // 3. Převodní a percepční typ ztráty sluchu 56 // 3.1 Sluchové vnímání je individuální záležitost 57 // 3.2 Převodní typ sluchového postižení 58 // 3.3 Percepční typ sluchového postižení 60 // 3.4 Jak vypadá ucho uvnitř? 62 // 3.5 Základní analýzu tónů „zajišťuje“ hlemýžď 66 // 3.6 Kdy zvuk „bolí“ 68 // 3.7 Když dva dělají totéž, není to totéž... 70 // 4. Význam sluchu pro orientaci v prostředí 72 // 4.1 Sluch jako „hlídač“ změn v prostředí 74 // 4.2 Výběrový princip 75 // 4.3 Pozornost nezámérná a záměrná 77 // 4.4 Sluchová senzorická deprivace 80 // 4.5 Multisenzorické vnímání 81 //
4.6 Jak si mozek pomáhá 82 // 4.7 Jak je lidské oko přizpůsobeno ke sledování okolí? 84 // 4.8 Proč se neslyšící člověk častěji rozhlíží? 86 // 4.9 Je neslyšící dítě skutečně nepozorné? 89 // 4.10 Únava z přetížení nervové soustavy 92 // 4.11 Chybějící zpětná sluchová vazba při práci 94 // 4.12 Porušování konvenčních zvyků 97 // 4.13 Přirozené zvuky lidského těla 99 // 4.14 Je možné slyšet rukama? 101 // 5. Význam sluchu pro mimoslovní dorozumívání 104 // 5.1 Sdělování zvukem beze slov 105 // 5.2 Co slyšící lidé neslyší 107 // 5.3 Dorozumívání hlasem má svůj účel 109 // 5.4 Není hlas jako hlas 114 // 5.5 Co všechno je možné vyjádřit jedním slůvkem 116 // 5.6 Novorozenec je přitahován lidským hlasem 117 // 5.7 Narušení základního pocitu jistoty 118 // 5.8 Význam časné interakce mezi matkou a dítětem 122 // 5.9 Interakce mezi matkou a neslyšícím dítětem 123 // 6. Jazyková komunikace 126 // 6.1 Funkce jazykové komunikace 127 // 6.2 Jak si lidé povídají 130 // 6.3 Některé nesprávné postoje k jazyku 133 // 6.4 Jak se dorozumívají neslyšící lidé? 136 // 6.5 Prstová abeceda 137 // 6.6 Pomocné symboly pro usnadnění odezírání 144 // 6.7 Kódování mluveného jazyka do znaků 147 // 6.8 Znakový jazyk 151 // 6.9 Odezírání 157 // 6.10 Čtení a psaní 164 // 6.11 Mluvení 164 // 7. Podmínky pro spontánní nabývýní prvního jazyka 167 // 7.1 Podmínky osvojování si prvního jazyka 168 // 7.2 Potřeba dorozumívat se je vrozená 172 // 7.3 Senzitivní vývojová perioda pro osvojení si jazyka 173 // 7.4 Činnost mozku při zrakové percepci řeči 176 // 7.5 Podmínky pro vytváření spojů v řečových jádrech 179 // 7.6 Důležitost dostupnosti vzoru 183 // 8. Spontánní vývoj řeči u dítěte 186 // 8.1 Hluché dítě brouká, ale nežvatlá 187 //
8.2 Neslyšící dítě v neslyšící rodině se rozvíjí normálně 190 // 8.3 Gesta jsou vývojově podmíněná 192 // 8.4 Lidská řeč je realizována pohybem 196 // 8.5 Znalost znaků nebrzdí rozvoj mluvené řeči 197 // 8.6 Vlastní vývoj řeči u slyšícího dítěte 198 // 8.7 Jak se malé dítě dorozumívá prostřednictvím znaků 203 // 9. Mluvení bez zpětné sluchové vazby 207 // 9.1 Jak byste asi mluvili, kdybyste nyní ztratili sluch? 208 // 9.2 Přerušený vývoj řeči 211 // 9.3 Umělé vyvozování mluvené řeči 216 // 9.4 Uměle vytvořená mluva zní nepřirozeně 219 // 9.5 Hlas 221 // 9.6 Rytmus řeči 222 // 9.7 Neinformovanost o běžném způsobu mluvy 223 // 9.8 Zpomalení vývoje řeči 226 // 9.9 Nácvik výslovnosti není zárukou osvojení si jazyka 228 // 9.10 Od znaků ke slovům 230 // 10. Odlišný způsob používání češtiny 233 // 10.1 Jaké problémy má neslyšící člověk při čtení? 234 // 10.2 Neslyšící lidé dělají při psaní jiné chyby než slyšící 240 // 10.3 Individuální „chybopis“ 242 // 10.4 Netradiční přístupy k použití jazyka 244 // 11. Komunikační bariéry 247 // 11.1 Komunikační bariéra 248 // 11.2 Uměle vytvořené bariéry 253 // 11.3 Co je to bezjazyčí? 257 // 11.4 V čem je problém? 259 // 11.5 Předsudky o znakovém jazyce 262 // 11.6 Nebojme se nabídnout dítěti více možností 264 // 11.7 Domácí znaky nejsou na závadu 267 // Literatura
(OCoLC)41047148
cnb000388135

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC