Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 03.07.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(25.5) Půjčeno:51x 
BK
Praha : Karolinum, 1993

objednat
ISBN 80-7066-533-5
000098505
Rekat.
Úvod 5 // 1 Základy somatopedie (F. Kabele) 7 // 1.1 Vznik a vývoj oboru somatopedie 7 // 1.2 Struktura a obsah oboru somatopedie 8 // 1.3 Předmět a úkoly somatopedie 8 // 1.4 Vztah somatopedie k jiným vědním oborům 9 // 1.5 Význam somatopedie 11 // 1.6 Metody výzkumu v somatopedii (E. Kollárova) 13 // 1.6.1 Empirické metody 13 // 1.6.2 Teoretické metody 15 // 2 Vývoj vztahu společnosti k telesné a zdravotne postiženým jedin- // cům (F. Kabele, J. Kracík) 16 // 2.1 Stadium represívni 16 // 2.1.1 Likvidace defektních jedinců 16 // 2.1.2 Segregace defektních jedinců 17 // 2.2 Stadium charitativní péče 17 // 2.3 Stadium humanitní péče 18 // 2.4 Stadium rehabilitační a preventivní péče 19 // 3 Výchova a vzdělávání jako součást rehabilitační péče (F. Kábele) 20 // 3.1 Struktura a obsah rehabilitační péče 20 // 3.1.1 Léčebná rehabilitace 20 // 3.1.2 Výchovně vzdělávací rehabilitace 20 // 3.1.3 Pracovní rehabilitace 21 // 3.1.4 Sociální rehabilitace 21 // 3.1.5 Psychologická péče 21 // 3.1.6 Technická péče 22 // 3.1.7 Právnická péče 23 // 3.1.8 Ekonomická péče 23 // 3.2 Řízení a koordinace rehabilitační péče 25 // 3.3 Zásady rehabilitační péče 25 // 3.3.1 Zásady rehabilitační 25 // 3.3.2 Zásady speciálněpedagogické (didaktické) 26 // 3.4 Rehabilitační metody 27 // 3.5 Diagnostika a prognostika tělesně a zdravotně postižené mládeže 29 // 3.6 Preventivní peče o tělesně a zdravotně postiženou i zdravou mládež // a dospělé osoby 30 // Teorie výchovy tělesně a zdravotně postižené mládeže // Význam výchovy a vzdělávání tělesně a zdravotně postižené mládeže (F. Kábele) // Systém výchovy tělesně a zdravotně postižených osob (E. Kollárová) // Systém výchovy z hlediska věkového stupně // Systém výchovy z hlediska druhu postižení //
Systém výchovy z hlediska institucionálního // Podmínky výchovy a vzdělávání tělesně a zdravotně postižené // mládeže (F. Kábele, J. Kracík) // Vnitřní podmínky // Vnější podmínky // Cíl a vztah výchovy, převýchovy a sebevýchovy tělesně a zdravotně postižených (E. Kollárová) // Cíl výchovy tělesně a zdravotně postižených // Vztah výchovy, převýchovy a sebevýchovy tělesně a zdravotně postižených // Úloha výchovy v socializaci tělesně a zdravotně postižené mládeže (J. Kracík) // Vymezení pojmu socializace // Socializace tělesně a zdravotně postiženého člověka // Význam raných vývojových stadií // Náročné životní situace postižených osob // Základní psychické potřeby postiženého // Úloha výchovných činitelů v socializaci // Mezilidské vztahy // Výchova tělesně a zdravotně postiženého dítěte v rodině (J. Kracík) // Složky výchovy (F. Kábele) // Rozumová výchova (E. Kollárová) // Tělesná výchova (F. Kábele) // Pracovní výchova (E. Kollárová) // Mravní výchova (J. Kracík) // Estetická výchova (E. Kollárová) // Profesní orientace, volba povolání a pracovní příprava (J. Kracík) . // Výchova tělesně a zdravotně postižených k partnerství а k rodičovství (J. Kracík) // Zásady výchovy tělesně a zdravotně postižené mládeže (F. Kábele) // Zásada cílevědomosti // Zásada spojení výchovy se životem // Zásada výchovy v kolektivu // Zásada vyzvedávání kladných rysů // Zásada zřetele na individuální vlastnosti žáků // Zásada výchovného příkladu // Zásada náročnosti a úcty k osobnosti žáka // Zásada vedoucí úlohy pedagoga 4.9 Metody výchovy tělesně a zdravotně postižené mládeže (E. Kollárová) 86 // 4.9.1 Metoda požadavku 86 // 4.9.2 Metoda vysvětlování 87 //
4.9.3 Metoda přesvědčování 88 // 4.9.4 Metoda příkladu 88 // 4.9.5 Metoda cvičení 90 // 4.9.6 Metoda hodnocení chování 91 // 4.10 Mimoškolní výchova tělesně a zdravotně postižené mládeže (E. Kollárová) 93 // 4.10.1 Výchova mimo vyučování 93 // 4.10.2 Výchovná spolupráce rodiny a školy 102 // 4.11 Společenské organizace v péči o tělesně a zdravotně postižené (F. Kábele, J. Kracík) 103 // 4.11.1 Sdružení zdravotně postižených v ČR 104 // 4.11.2 Výrobní družstva organizací tělesně a zdravotně postižených 106 // 4.11.3 Organizace tělesně a zdravotně postižených sportovců 107 // 4.11.4 Automotoklub 108 // 4.11.5 Somatopedická společnost 108 // 4.11.6 Sdružení pro pomoc mentálně postiženým 108 // 4.11.7 Český červený kříž, Slovenský červený kříž 109 // 4.11.8 Odborové organizace 109 // 4.12 Osobnost a odbornost somatopeda (F. Kábele, J. Kracík) 110 // 5 Teorie vzdělávání tělesně a zdravotně postižené mládeže 113 // 5.1 Charakteristika a organizace vzdělávání tělesně a zdravotně postižené mládeže (F. Kábele, E. Kollárová) 113 // 5.2 Didaktické zásady vzdělávání tělesně a zdravotně postižené mládeže (F. Kábele) 119 // 5.2.1 Zásada názornosti 119 // 5.2.2 Zásada trvalosti 119 // 5.2.3 Zásada přiměřenosti 119 // 5.2.4 Zásada soustavnosti 120 // 5.2.5 Zásada uvědomělosti 121 // 5.2.6 Zásada aktivity 121 // 5.2.7 Zásada individuálního přístupu 121 // 5.3 Teorie vzdělávání tělesně postižené mládeže 121 // 5.3.1 Charakteristika tělesně postižené mládeže (F. Kábele, J. Kočí) 121 // 5.3.2 Vývoj a stav péče o tělesně postiženou mládež (F. Kábele, J. Kracík, E. Kollárová) 128 // 5.3.3 Systém škol a zařízení pro tělesně postiženou mládež (E. Kollárová) 137 //
5.3.4 Individuální vyučování tělesně a zdravotně postižených dětí v rodině (E. Kollárová) 139 // 5.3.5 Príprava tělesně postiženého dítěte na vstup do školy (J. Kočí) 140 // 5.3.6 Přijímání dítěte do základní školy pro tělesně postižené (J. Kočí) 143 // 5.3.7 Cíl a úkoly vzdělávání žáků v základní škole pro tělesně postižené (J. Kočí) 146 // 5.3.8 Cíl a úkoly vzdělávání žáků ve zvláštní škole pro tělesně postižené (J. Kočí) 148 // 5.3.9 Organizace a obsah vyučování v základní a zvláštní škole pro tělesně postižené (J. Kočí) 149 // 5.3.10 Speciální didaktické metody (F. Kábele, J. Kočí) 152 // 5.4 Teorie vzdělávání nemocné mládeže 177 // 5.4.1 Charakteristika nemocné mládeže (F. Kábele) 177 // 5.4.2 Vývoj a stav péče o nemocnou mládež (F. Kábele, J. Kracík, E. Kollárová) 181 // 5.4.3 Příprava nemocného dítěte na vstup do léčebného zařízení a do školy (F. Kábele) 190 // 5.4.4 Zřizování škol ve zdravotnických zařízeních (F. Kábele) 191 // 5.4.5 Organizace školy při zdravotnickém zařízení (F. Kábele) 192 // 5.4.6 Rozsah a obsah vyučování (F. Kábele) 197 // 5.4.7 Organizace vyučování (F. Kábele) 198 // 5.4.8 Hodnocení a klasifikace žáků (F. Kábele) 204 // 5.4.9 Materiální vybavení školy ve zdravotnickém zařízení (F. Kábele) 205 // 5.4.10 Výchova mimo vyučování, styk žáků se společenským děním (F. Kábele) 215 // 5.5 Teorie vzdělávání zdravotně oslabené mládeže 216 // 5.5.1 Charakteristika zdravotně oslabené mládeže (F. Kábele) 216 // 5.5.2 Vývoj a stav péče o zdravotně oslabenou mládež (F. Kábele, J. Kracík, E. Kollárová) 217 // 5.5.3 Systém škol a zařízení při dětských ozdravovnách (E. Kollárová) 220 //
5.5.4 Cíl a úkoly výchovy a vzdělávání zdravotně oslabené mládeže (F. Kábele) 220 // 5.5.5 Podmínky výchovně vzdělávací práce ve škole při dětské ozdravovně (F. Kábele) 221 // 5.5.6 Zřizování a organizace škol při dětských ozdravovnách (F. Kábele) 222 // 5.5.7 Organizace výchovně vzdělávací práce ve škole při ozdravovně (F. Kábele) 222 // 5.5.8 Organizace mimoškolní výchovy v dětské ozdravovně (F. Kábele) 223 // Literatura 227 // Vyhlášky a zákony 233 // Rejstřík jmenný 234 // Rejstřík věcný 235 // Zkratky a vysvětlivky 238 // 242

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC