Obsah // Úvodem... 5 // 1 Hnutí nové výchovy a jeho vliv na současnou pedagogiku . . // 1.1 Význam hnutí nové výchovy . // 1.2 Stručný vývoj... // 1.3 Podstata hnutí nové výchovy...10 // 1.4 Aktuálni systémy nové výchovy...14 // 1.4.1 Pedagogický systém Marie Montessoriové...14 // 1.4.2 Waldorfská pedagogika...16 // 1.4.3 Jenský plán...17 // 1.4.4 Freinetovská pedagogika...18 // 1.4.5 Progresívni výchova...19 // 1.4.6 Odraz idejí nové výchovy v reformách // evropského školství...21 // 1.5 Šedesátá léta - důležité rozhraní...22 // 1.6 Hnutí za antiautoritativní výchovu...23 // 1.7 Hnutí za odškolení a svobodné školy...26 // 1.8 Alternativní školy a alternativní výchova...28 // 1.9 Antipedagogika...28 // 1.9.1 Černá pedagogika...30 // 1.9.2 Co nechce a co chce antipedagogika...31 // 1.10 Hnutí za práva dítěte...32 // 1.10.1 Lidská práva a práva dítěte // Ombudswork for Children...34 // 2 Pedagogické systémy ovlivněné psychoanalýzou...38 // 2.1 Sigmund Freud a jeho psychoanalýza...38 // 2.2 První aplikace psychoanalýzy na pedagogiku...40 // 2.3 Vliv neofreudiánů na pedagogiku...43 // 2.4 Humanistická psychologie...44 // 3 Skupinová dynamika...50 // Přehled použité literatury...52 // 54 // CO -J ’-J