Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.04.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(30.8) Půjčeno:277x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2005
121 s. ; 23 cm

ISBN 80-7178-907-0 (brož.)
Pedagogická praxe
francouzština
Obsahuje bibliografické odkazy
Žáci problémoví - vyučování - pojednání
000114575
Obsah // Předmluva... 7 // První část: Učitel a problémový žák // 1 Kdo je „problémový“ žák a „problémová“ třída... 11 // 1.1 „Problémový“ žák... 11 // 1.2 „Problémová“ třída... 12 // 2 Jaké jsou důvody „problémového“ chování žáků... 15 // 2.1 Ekonomický a sociální kontext... 15 // 2.2 Těžké období dospívání... 17 // 2.3 Neuspokojivý školní život... 22 // 2.4 Reakce mladých lidí vůči škole... 26 // 3 Proč jsou některé třídy „problémové“ ... 29 // 3.1 Charakteristika třídy jako skupiny... 29 // 3.2 Potřeby třídy jako skupiny... 31 // 3.3 Frustrace a její vliv na třídu jako skupinu... 34 // 4 Vztah učitele k „problémovým“ žákům ... 37 // 4.1 Představy učitele a jejich vliv na vztah se žáky... 37 // 4.2 Nevědomé aspekty vztahu mezi učitelem a žáky... 39 // 4.3 Úzkost učitele v náročných situacích... 41 // 4.4 Burn-out syndrom u učitelů... 43 // Druhá část: // Jak úspěšně pracovat s „problémovými“ žáky a třídami // 5 Úspěšné strategie v práci s „problémovými“ žáky ... 51 // 5.1 Jak učitelé vnímají „problémové“ žáky... 51 // 5.2 Přístup učitelů k „problémovým“ žákům... 52 // 5.3 Řád a pravidla... 54 // 5.4 Úspěšné strategie učitele... 56 // 5.5 Možnost vyjádřit se... 58 // 5.6 Týmová práce... 59 // 6 Jak lépe vycházet s „problémovými“ žáky ... 63 // 6.1 Pozitivní přístup... 63 // 6.2 Třída
jako fungující kolektiv... 65 // 6.3 Řád a pravidla ve třídě... 69 // 6.4 Od mocenského přístupu ? respektování autority... 75 // 6.5 Motivace žáků... 77 // 6.6 Naslouchání a individuální přístup... 81 // 6.7 Aktivní zapojení žáků do života školy... 90 // 6.8 Řešení konfliktních situací... 93 // 6.9 Týmová práce...100 // 7 Další vzdělávání jako prostředek osobního růstu učitele ...107 // 7.1 Poptávka po dalším vzdělávání...107 // 7.2 Vzdělávání zaměřené na rozvoj osobnosti učitele // a na práci s „problémovými“ žáky...108 // 7.3 Vzdělávací semináře - místa setkání s realitou...115 // 7.4 Sebereflexe jako prostředek sebevzdělávání...115 // 7.5 Odborná analýza a supervize...118 // Závěr ...121 // Jsou někteří žáci „problémoví“?...121 // Setkávají se učitelé ve své profesi s nějakými problémy?...121 // 6

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC