Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.11.2017. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7.5) Půjčeno:15x 
BK
Rok 1. vyd. 1993
Brno : Paido, 1997
173 s. : il.

objednat
ISBN 80-85931-34-6 (brož.)
Edice pedagogické literatury
Originál: Schule leiten und gestalten : mit einr neuen Führungskultur in die Zukunft
Obsahuje kresby, tabulky, grafy, úvod, přílohu (studijní plán - návrh profesionální kvalifikace pro pedagogické vedení funkce)
Bibliografie: s. 160-169
Školy - řízení - příručky
000116371
Obsah // Úvod ke knize Waltera A. Fischera a Michaela Schratze (Milan Pol) ... 7 // Úvod... 9 // 1. Citlivé vedení... 13 // Co víme o pocitech?... 14 // O zacházení s pocity... 16 // Osobní prožitek a vlastní zkušenosti... 23 // Pocity - diagnostický přístup ? sobě samému... 27 // 2. Poradenství základní kámen pedagogického řízení... 31 // Vzájemné rozhovory - mezilidská komunikace... 31 // Zpětná vazba jako prostředek vedení... 37 // Metamodel jazyka... 39 // Poradenství v problémových situacích... 52 // Návštěvy ve třídách a hospitace ... 57 // 3. Čas jako pedagogická dimenze... 61 // Jak strukturujeme svůj čas ... 61 // Pomůcky optimální organizace práce... 63 // Řízení školy mezi chaosem a zvládáním budoucnosti ... 70 // Úhrnný pohled na čas... 72 // Inovativní ztvárnění času... 75 // 4. Rozvoj školy jako úkol pro vedení ... 85 // Projektujeme školu pro budoucnost... 85 // Cesta ? obnovenému pojetí vzdělání... 89 // Sebeorganizace jako hnací síla... 91 // Od vize ? cíli - rozvoj cílů... 96 // Cesta od skupiny ? týmu - rozvoj týmu ...101 // Návrhy ředitelek a ředitelů škol na rozvoj škol ...105 // 5. Dohled nad školami - zajištění kvality a odpovědnost ...111 // Co znamená „dobrá" škola?... ? // „Dobrá škola" z pohledu ekonomického...114 // „Dobrá škola" z pedagogického hlediska...116 // „Dobrá škola" z teoreticko-organizačního pohledu ...118 // Od inspekce ? organizační
poradenské službě...120 // Zajištění kvality skládáním účtů...123 // 6. Další vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků - // zdůvodnění...126 // Nejen pro školu...126 // Od administrativně řízené ? výchovně a politicky aktivní škole ...129 // Od systémové jednotky ? organizaci důvěry...132 // Jak se naučit řídit?...134 // 7. Transformační vedení - nová filozofie vedení ...142 // Vést a být veden...142 // Konvenční koncepty vedení...143 // Hranice tradičních přístupů vedení...147 // Na cestě ? novému chápání vedení...149 // Výhled: vedení mezi chaosem a komplexitou...156 // literatura...160 // Příloha: Návrh profesionální kvalifikace pro pedagogické vedoucí funkce... // 170

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC