Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.11.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7.1) Půjčeno:50x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Karolinum, 2004
356 s. ; 22 cm

objednat
ISBN 80-246-0841-3 (váz.)
ISBN 978-80-246-0841-9 (dotisk ; váz.)
Dotisk r. 2005, 2010
Obsahuje bibliografii na s. 337-343, bibliografické odkazy a rejstříky
Vydavatel: Univerzita Karlova v Praze
000123890
OBSAH // I. ÚVOD DO PROBLEMATIKY 9 // 1. VYMEZENÍ POJMU 9 // 2. HISTORICKÉ POJETÍ DETERMINACE VÝVOJE // LIDSKÉ PSYCHIKY 12 // 2.1 Environmentalistické teorie 13 // 2.2 Nativistické teorie 16 // 2.3 Interakcionistické teorie 19 // 3. ČINITELÉ PSYCHICKÉHO VÝVOJE 24 // 3.1 Dědičnost 24 // 3.2 Prostředí 28 // 3.3 Způsob realizace psychického vývoje 33 // 4. CNS JAKO ORGANICKÝ ZÁKLAD PSYCHICKÝCH FUNKCÍ 35 // 4.1 Funkční systémy mozku 37 // 5. VĚDOMÍ 40 // 5.1 Stavy vědomí 43 // 6. POZORNOST 44 // 6.1 Funkční vlastnosti pozornosti 47 // 6.2 Vývoj pozornosti 49 // II. POZNÁVACÍ PROCESY 51 // 1. VNÍMÁNÍ 51 // 1.1 Zákonitosti vnímání 55 // 1.2 Vývoj vnímání 57 // 1.3 Sociální podmíněnost vnímání 58 // 2. PAMĚŤ 61 // 2.1 Kódování a uchování informace 62 // 2.2 Vybavení zapamatovaného, znovupoznání a reprodukce 68 // 2.3 Představivost 71 // OBSAH // 2.4 Metapaměť // 3. UČENÍ // 3.1 Základní modely jednoduchého učení // 3.1.1 Klasické podmiňování // 3.1.2 Operantní podmiňování // 3. 2 Významné lidské formy učení // 3.2.1 Kognitivní učení // 3.2.2 Sociální učení // 3.3 Vývoj paměti a učení // 4. RACIONÁLNÍ POZNÁVÁNÍ, MYŠLENÍ // 4.1 Usuzování, hodnocení a rozhodování // 4.2 Řešení problémů // 4.3 Vliv dalších psychických funkcí na uvažování a řešení problému // 4.4 Vývoj myšlení a způsobů řešení problému // 4.5 Metakognice // 5. JAZYK A ŘEČ // 5.1 Vývoj
jazykových kompetencí // 6. INTELIGENCE N . // 6.1 Vývoj teoretických pojetí inteligence // 6.2 Obecné vymezení inteligence // 6.3 Měření inteligence // 6.4 Využitelnost inteligence // III. EMOČNÍ PROŽÍVÁNÍ A PSYCHICKÁ AUTOREGULACE // 1. EMOCE // 1.1 Funkce emocí // 1.1.1 Fyziologický aspekt emocí // 1.1.2 Regulace emocí // 1.2 Klasifikace emocí // 1.3 Teorie emocí // 1.3.1 Regulační význam emocí z hlediska různých teorií // 1.4 Emoční inteligence // 1.4.1 Emoční paměť // 1.5 Vývoj emocí // 2. MOTIVACE // 72 // 74 // 74 // 76 // 79 // 82 // 83 // 86 // 89 // 94 // 95 98 // 103 // 106 // 109 // 112 // 116 // 122 // 124 // 131 // 133 // 138 // 143 // 143 // 145 // 147 // 149 // 151 // 155 // 158 // 160 // 163 // 164 168 // 2.1 Teorie motivace 172 // 2.1.1 Teorie zdůrazňující význam pudových potřeb 172 // 2.1.2 Teorie vycházející z důrazu na psychosociální potřeby 173 // 2.1.3 Teorie vycházející z komplexního pojetí potřeb 175 // 2.2 Klasifikace potřeb 177 // 2.2.1 Základní pudy a jejich psychologický význam 179 // 2.2.2 Základní psychické a psychosociální potřeby 185 // 2.2.3 Vliv různých potřeb na lidské chování 190 // 2.3 Vývoj potřeb, proměna jejich významu a způsobů // jejich uspokojování 193 // 3. VŮLE 197 // 3.1 Charakteristika volního procesu 200 // 3.1.1 Fáze rozhodování 200 // 3.1.2 Fáze realizace 204 // 3.2 Klasifikace volních vlastností 206 // 3.3 Teorie vůle 208 // 3.4 Vývoj
vůle 209 // IV. OSOBNOST // 1. VYMEZENÍ POJMU OSOBNOST // 2. TEMPERAMENT - VROZENÝ ZÁKLAD OSOBNOSTI // 2.1 Typologie temperamentu // 2.2 Význam temperamentu a jeho vliv na ostatní psychické projevy // 2.3 Vývoj temperamentových projevu // 3. PSYCHOLOGICKÉ TYPOLOGIE // 3.1 Základní dimenze osobnosti // 3.2 Vývoj osobnosti a základních osobnostních dimenzí // 4. PŘEHLED ZÁKLADNÍCH TEORIÍ OSOBNOSTI // 4.1 Osobnostní teorie zaměřené psychodynamicky // 4.1.1 Psychoanalytická teorie osobnosti S. Freuda // 4.1.2 Osobnost z hlediska analytické psychologie C. G. Junga // 4.2 Osobnostní teorie zaměřené humanisticky // 4.3 Osobnostní teorie zaměřené na učení // 4.4 Osobnostní teorie zaměřené na kognitivní aspekt // 5. JÁ JAKO INTEGRUJÍCÍ SLOŽKA OSOBNOSTI // 5.1 Základní aspekty sebepojetí // 215 // 215 // 216 218 // 223 // 225 // 228 // 230 // 236 // 240 // 240 // 240 // 244 // 247 // 249 // 250 252 255 // OBSAH // 5.2 Úloha a význam sebepojetí // 5.3 Vývoj sebepojetí // 6. OSOBNOST A ZVLÁDÁNÍ ZÁTĚŽOVÝCH SITUACÍ // 258 // 259 265 // V. ČLOVĚK JAKO SOUČÁST SPOLEČNOSTI // 1. SOCIALIZACE // 1.1 Funkce socializace // 1.2 Průběh socializace // 2. ČLOVĚK V KONTAKTU S JINÝMI LIDMI // 2.1 Sociální poznávání // 2.1.1 Příčiny nepřesnosti sociální percepce // 2.2 Postoje // 2.2.1 Funkce postojů // 2.2.2 Základní charakteristiky postoju a jejich vývoj // 2.3 Komunikace // 2.3.1 Funkce komunikace // 2.3.2 Základní
charakteristiky komunikace a její vývoj // 2.4 Vztahy mezi lidmi // 3. ČLOVĚK JAKO SOUČÁST SPOLEČNOSTI // 3.1 Sociální skupina // 3.1.1 Klasifikace sociálních skupin // 3.1.2 Charakteristika malých sociálních skupin // 3.1.3 Struktura sociální skupiny // 3.1.4 Dynamika sociální skupiny // 3.2 Role // 3.2.1 Funkce rolí // 3.2.2 Klasifikace rolí // 3.2.3 Vývoj rolí a jejich proměna // 3.2.4 Vztahy mezi rolemi // 3.3 Normy // 3.3.1 Morální vývoj // 273 // 273 // 275 // 277 // 284 // 284 // 286 // 291 // 291 // 292 297 // 297 // 298 303 308 // 308 // 309 // 310 314 316 320 // 322 // 323 325 327 329 331 // SEZNAM LITERATURY 337 // JMENNÝ REJSTŘÍK 345 // VĚCNÝ REJSTŘÍK 349
(OCoLC)85112051
cnb001326571

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC