Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 17.09.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16.3) Půjčeno:49x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2005
127 s. : il.

objednat
ISBN 80-7368-087-4 (brož.)
Mimořádné formy studia ; [vol.] 61
Obsahuje ilustrace, tabulky, úvod
Bibliografie: s. 125-126
Biologie člověka - učebnice vysokošk.
Výchova zdravotní - děti a mládež - učebnice vysokošk.
000124484
OBSAH // ÚVOD // ORIENTACE V TEXTU // 1 ÚLOHA SPOLEČNOSTI V PÉČI O ZDRAVÍ OBYVATEL 7 // 1.1 Zdravotní politika // 7 // 1.2 Legislativní podklady pro péči o zdraví a pro práci s dětmi a mládeží // 2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ A ZDRAVÉMU ŽIVOTNÍMU STYLU 13 // 2.1 Pojem zdraví 13 // 2.2 Životni styl a zdraví 14 // 2.3 Výchova ke zdravému způsobu života 15 // 2.4 Škola a školská zařízení a zdra>ý způsob života 16 // 2.5 Zařazení programů ochrany a podporj’zdraví do výchovy 17 // 2.5.1 Zdraví pro všechny do roku 2000 17 // 2.5.2 Stručná charakteristika jednotlivých programů 18 // 2.5.3 Zdraví 21 - zdraví pro všechny pro 21. století 19 // 3 VÝZNAM SPRÁVNÉ ŽIVOTOSPRÁVY PRO ZDRAVÍ 21 // 3.1 Význam výživy pro zdraví 21 // 3.1.1 Bílkoviny 23 // 3.1.2 Cukry 24 // 3.1.3 Tuky 25 // 3.1.4 Vitamíny 26 // 3.1.5 Nerostné látky 28 // 3.1.6 Tekutiny 30 // 3.2 Zásady správného stravování 31 // 3.3 Režim dne 33 // 3.4 Aktivní a pasivní odpočinek 37 // 3.5 Význam pohybu pro zdraví 42 // 3.6 Výchova ? celoživotní pohybové aktivitě 43 // 3.7 Civilizační choroby 44 // 3.8 Infekční choroby 50 // 3.9 Imunita a alergie 53 // 3.9.1 Podstata imunity 54 // 3.9.2 Alergie 55 // 3 // 4 VÝVOJ LIDSKÉHO ORGANISMU A VÝVOJOVÉ ZVLÁŠTNOSTI ORGÁNOVÝCH SOUSTAV // 4.1. Vývin jedince - Ontogeneze 59 // 4.2. Zákonitosti růstu a vývoje 60 // 4.2.1 Obecné zákonitosti růstu • 62 // 4.2.2 Hmotnost těla a její změny 66 // 4.2.3 Honnonální
řízení růstu 66 // 4.3 Biotypologie a somatotypy 66 // 4.4 Vývoj orgánových soustav 69 // 4.4.1 Vývoj soustavy opěrné a pohybové 69 // 4.2.2. Vývoj srdce a oběhové soustavy 72 // 4.2.3. Růst a vývoj dýchací soustavy 73 // 4.2.4. Vývoj trávicí soustavy 74 // 4.2.5. Vývoj endokrinních žláz a neurohumorální regulace 75 // 4.2.6 Vývoj vylučovací soustavy a pohlavních orgánů 77 // 4.2.8 Smyslové orgány a jejich poruchy 82 // 4.2.9 Vývoj nervové soustavy 88 // 4.3 Puberta // 4.3.1 Obecné změny a děje probíhající během dospívání // 4.3.2 Puberta dívek // 4.2.3 Puberta chlapců // 89 // 91 // 93 // 96 // 5 BIOLOGICKÁ PODSTATA PROCESU UČENÍ // 5.1 Učení je práce 101 // 5.1.1 Fyziologický základ učení 102 // 5.1.2 Paměť jako základ učení 104 // 5.2 Hygienické zásady učení 107 // 6 HYGIENA PEDAGOGICKÉHO PROCESU A ŠKOLNÍHO // PROSTŘEDÍ 109 // 6.1 Hygiena pedagogického procesu 109 // 6.2 Hygiena školního prostředí 111 // 6.2.1 Tepelná a vzdušná pohoda 111 // 6.2.2 Světelná pohoda 113 // 6.2.3 Zvuková pohoda 114 // 7 ZÁKLADY PRVNÍ POMOCI // 116 // 7.1 Vybrané zásady první pomoci // 7.1.1 Poruchy životně důležitých funkcí // 117 // 117 // LITERATURA // 125 // 4

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC