Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.12.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

rozhodovací metody (@@20121121-11:25:34@@) -- 
0 (hodnocen0 x )
(18) Půjčeno:54x 
BK
2., aktualiz. vyd.
Praha : Management Press, 2009
734 s. : il. ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-7261-200-0 (váz.)
Anglicko-český terminologický slovník
Obsahuje bibliografie a rejstřík
000180063
Předmluva k druhému vydání 13 // ČÁST I: ZÁKLADY MANAGEMENTU 15 // 1.1 Úvod do managementu 19 // 1.1 Pojetí managementu 19 // 1.1.1 Základní pojmy 19 // 1.1.2 Pojetí managementu 20 // 1.1.3 Postavení manažera v organizaci 27 // 1.1.4 Úrovně managementu a jejich úloha 28 // 1.1.5 Prostředí managementu 30 // 1.1.6 Management a podnikání 32 // 1.2 Profil manažera 35 // 1.2.1 Základní pojmy 36 // 1.2.2 Základní kompetence manažera 37 // 1.2.3 Obecné principy manažerské práce 40 // 1.2.4 Styl manažerské práce 43 // 1.2.5 Vztah manažera ? podřízeným 46 // 1.2.6 Sebeřízení a řízení času 51 // 1.2.7 Leader a leadership 59 // 1.3 Společenské chování manažerů 61 // 1.3.1 Základní pojmy 61 // 1.3.2 Nerovné postavení ve společnosti 62 // 1.3.3 Typické situace při společenské styku 63 // 12] Manažerské funkce 80 // 2.1 Rozhodování 80 // 2.1.1 Základní pojmy 81 // 2.1.2 Teoretická východiska rozhodování 81 // 2.1.3 Rozhodovací proces 83 // 2.1.4 Rozhodovací problémy 84 // 2.1.5 Klasifikace rozhodovacích problémů 85 // 2.1.6 Struktura rozhodovacích procesů a používané přístupy 87 // 2.1.7 Rozhodování za rizika a nejistoty 95 // 2.1.8 Praxe rozhodování 98 // 2.2 Plánování 100 // 2.2.1 Základní pojmy 100 // 2.2.2 Místo plánování v manažerských činnostech 101 // 2.2.3 Postup při sestavování plánů 106 // 2.2.4 Členění plánů 108 // 2.3 Řízení implementace 111 // 2.3.1 Základní pojmy 111 // 2.3.2 Motivování 112 // 2.3.3 Ovlivňování 118 // 2.3.4 Vedení lidí 124 // 2.3.5 Koordinace 133 // 2.4 Kontrola 134 // 2.4.1 Základní pojmy 134 // 2.4.2 Pojetí kontroly 135 // 2.4.3 Projektování kontrolního systému organizace 141 // 2.4.4 Formování vnitřního kontrolního systému 151 // 2.5 Řízení lidí 136 // 2.5.1 Základní pojmy 157 //
2.5.2 Význam a funkce řízení lidí 157 // 2.5.3 Náplň řízení lidí 160 // 2.5.4 Rozhodující personální aktivity 166 // 2.5.5 Personální audit 180 // 2.6 Komunikace 181 // 2.6.1 Základní pojmy 182 // 2.6.2 Obecné zásady úspěšné komunikace 183 // 2.6.3 Komunikace v řízení 186 // 2.6.4 Projektování komunikačních systémů uvnitř organizace 192 // 2.7 Informatika v manažerské práci 195 // 2.7.1 Základní pojmy 196 // 2.7.2 Informace a znalosti jako konkurenční výhoda 199 // 2.7.3 IS/ICT a jejich globální architektura v organizacích 200 // 2.7.4 Dílčí aplikační architektury IS/ICT a jejich inovační rozvoj 203 // 2.7.5 Základní manažerský přístup ? tvorbě IS/ICT 210 // 131 Organizování a správa společnosti 217 // 3.1 Organizování a organizační architektura 217 // 3.1.1 Základní pojmy 218 // 3.1.2 Organizační architektura 219 // 3.1.3 Organizační formy 227 // 3.1.4 Činitele a ukazatele organizační architektury 238 // 3.1.5 Vývojové tendence v organizační architektuře 241 // 3.1.6 Využití teorie životního cyklu v organizační architektuře 250 // 3.2 Projektové řízení 255 // 3.2.1 Základní pojmy 255 // 3.2.2 Podstata projektu a projektového řízení 256 // 3.2.3 Struktura projektového řízení 258 // 3.2.4 Vliv projektového řízení na organizační strukturu 271 // 3.2.5 Rizika projektů 277 // 3.2.6 Počítačová podpora projektového řízení 279 // 3.3 Správa společností 280 // 3.3.1 Základní pojmy 280 // 3.3.2 Základy správy společností 281 // 3.3.3 Nástroje pro tvorbu, regulaci a hodnocení úrovně // správy společností 288 // 3.3.4 Odpovědnost statutárních orgánů a manažerů za chod firmy 296 // 4) Management ve vývoji 305 // 4.1 Stoletá historie managementu 305 // 4.1.1 Klasické období managementu 306 //
4.1.2 Management čtyřicátých až sedmdesátých let 313 // 4.1.3 Vývoj managementu v posledním čtvrtstoletí 319 // 4.2 Globalizační trendy 327 // 4.2.1 Pojetí globalizace 328 // 4.2.2 Vliv globalizace na podnikání, ekonomiku a management 332 // 4.3 Manažer v mezinárodním prostředí 336 // 4.3.1 Mezinárodní prostředí 337 // 4.3.2 Příprava manažerů, koučink přes hranice kultur 343 // Shrnutí části I 34$ // Literatura ? části I 34$ // ČÁST II: PROVOZNÍ MANAGEMENT 355 // I 5| Základy provozního managementu 359 // 5.1 Základní pojmy 359 // 5.2 Management produktového portfolia 351 // 5.2.1 Diagnostika produktového portfolia 362 // 5.2.2 Úvahy nad strukturou produktového portfolia 364 // 5.2.3 Výrobková strategie ?67 // 5.2.4 Management nových produktů 36g // 5.3 Provozní management a jeho místo v řízení firmy 368 // 5.3.1 Vztah strategického a provozního managementu 369 // 5.3.2 Vztah taktického a provozního managementu 370 // 5.3.3 Vztah provozního a operativního managementu 371 // 5.3.4 Profil manažera první linie 371 // 5.4 Typologie a struktura provozních činností 372 // 16] Normativní základna provozního managementu 378 // 6.1 Základní pojmy 378 // 6.2 Základy standardizace 379 // 6.2.1 Národní a mezinárodní úroveň 380 // 6.2.2 Podniková úroveň 382 // 6.2.3 Standardizace na vstupu 382 // 6.2.4 Standardizace ve výrobě 384 // 6.2.5 Standardizace na výstupu 398 // [ 71 Přístupy k řízení provozních činností 400 // 7.1 Základní pojmy 400 // 7.2 Vnímání provozních činností jako hodnototvorného řetězce 402 // 7.2.1 Analýza provozních činností 402 // 7.2.2 Správné provozní praktiky 404 // 7.3 Tradiční versus moderní přístupy k organizaci provozních činností 418 // 7.3.1 Výrobní systémy založené na ekonomii množství 418 //
7.3.2 Výrobní systémy založené na ekonomii času 419 // 7.3.3 Postup zavádění štíhlé výroby do firemní praxe 432 // [ 81 Management kvality, environmentu // a bezpečnosti práce 434 // 8.1 Základní pojmy 434 // 8.2 Přístupy k zabezpečování kvality, environmentu a bezpečnosti práce 436 // 8.3 Charakteristické rysy normativních přístupů 438 // 8.3.1 Pořádek, disciplína 439 // 8.3.2 Dodržování legislativních požadavků 439 // 8.3.3 Důraz na dokumentaci a záznamy 440 // 8.3.4 Záběr na celou firmu a všechny pracovníky 441 // 8.4 Klíčové normativní požadavky na provozní činnosti 442 // 8.4.1 Obchodní činnosti 442 // 8.4.2 Příprava výrobku/služby 443 // 8.4.3 Nákupní činnosti 443 // 8 // Obsah // 8.4.4 Vlastní produkční (realizační) procesy 444 // 8.4.5 Požadavky ochrany životního prostředí a bezpečnosti práce // ve vazbě na produkční procesy 448 // 8.4.6 Havarijní situace 450 // 8.5 Produkce bez vad 452 // 8.5.1 Program práce bez vad 452 // Shrnutí části II 456 // Literatura k části II 457 // ČÁST III: VYBRANÉ SOUDOBÉ MANAŽERSKÉ PŘÍSTUPY 459 // [9| Management změn 463 // 9.1 Základní pojmy 464 // 9.2 Východiska managementu změn 465 // 9.2.1 Zakladatelé teorie inovací 465 // 9.2.2 Od invence ? inovaci 467 // 9.2.3 Ochrana duševního vlastnictví 469 // 9.3 Dimenze změn 473 // 9.4 Management změn 477 // 9.4.1 Určení potřeby změn 478 // 9.4.2 Příprava a realizace změn 479 // 9.4.3 Přijetí a stabilizace změn 481 // 9.5 Vybrané přístupy managementu změn 482 // 9.5.1 Přístupy trvalého zlepšování 483 // 9.5.2 Reengineering 487 // 1101 Řízení vztahů se zákazníky 490 // 10.1 Základní pojmy 491 // 10.2 Pojetí CRM 491 // 10.2.1 Vývojová stadia CRM 495 // 10.2.2 Přínosy CRM 496 // 10.3 Strategie vztahů se zákazníky 497 // 10.3.1 Stratifikace 497 //
10.3.2 Typy strategických přístupů CRM 498 // 10.4 Akění plány CRM 502 // 10.4.1 Orientace na zákazníky 503 // 10.4.2 Komunikace se zákazníky 505 // 10.4.3 Informační zabezpečení CRM 506 // 1111 Strategický management 509 // 11.1 Základní pojmy 510 // 9 // MANAGEMENT // 11.2 Východiska strategického managementu 510 // 11.3 Přehled strategických přístupů 513 // 11.3.1 Hierarchické pojetí strategie 513 // 11.3.2 Model S-C-P 514 // 11.3.3 Analýza strategických skupin 517 // 11.3.4 Model R-C-P 518 // 11.3.5 Odvětvové strategie 518 // 11.3.6 Soudobé přístupy ke strategickému řízení 519 // 11.4 Typologie strategií 521 // 11.4.1 Aspekt agresivity strategií 521 // 11.4.2 Porterovy generické strategie 521 // 11.4.3 Rozvojové strategie 523 // 11.4.4 Aspekt úrovní strategií 523 // 11.5 Metody a techniky strategického managementu 524 // 11.5.1 Tržně výrobková matice 524 // 11.5.2 Benchmarking 526 // 11.5.3 Matice růst - tržní podíl, matice BCG 527 // 11.5.4 Matice General Electric 530 // 11.5.5 Analýza SWOT 533 // 11.5.6 Metoda SPACE 535 // 11.5.7 Analýza PEST 537 // 11.5.8 Metoda VRIO 538 // 11.5.9 Balanced Scorecard (BSC) 540 // 11.5.10 Target costing (cílové náklady) 542 // 11.5.11 Finanční analýza 543 // 11.6 Strategický cyklus 548 // 11.6.1 Určení základních premis 548 // 11.6.2 Situační analýzy 551 // 11.6.3 Analýza rozvojového potenciálu 556 // 11.6.4 Určení strategie 557 // 11.6.5 Realizace strategie 564 // 11.6.6 Kontrola plnění strategických záměrů 566 // 11.7 Podnikatelské plány 567 // 11.7.1 Zásady pro zpracování podnikatelského plánu 568 // 11.7.2 Příprava podnikatelského plánu 569 // 112 I Procesní přístup 572 // 12.1 Základní pojmy 572 // 12.2 Východiska procesního přístupu 573 // 12.2.1 Identifikace procesů 574 // 12.2.2 Nové formování procesů 578 //
12.2.3 Stabilizace procesů 581 // 12.2.4 Zlepšování procesů 582 // 12.3 Pojetí přidané hodnoty z pohledu managementu procesů 582 // 12.4 Důsledky procesního řízení v oblasti organizační architektury 584 // 12.4.1 Koncepce procesní horizontální organizační struktury 585 // [13] Management znalostí 587 // 13.1 Základní pojmy 588 // 13.2 Explicitní a tacitní znalosti 589 // 13.2.1 Proces konverze jedné dimenze znalosti ve druhou 591 // 13.3 Trh znalostí 593 // [14] Management rizika 597 // 14.1 Základní pojmy 597 // 14.2 Pojetí rizika a managementu rizika 599 // 14.2.1 Pojetí rizika 599 // 14.2.2 Management rizika 604 // 14.3 Proces managementu rizika 605 // 14.3.1 Vymezení kontextu a cílů managementu rizika 606 // 14.3.2 Stanovení významnosti rizika 608 // 14.3.3 Přístupy ke snižování rizika 613 // 14.3.4 Monitorování a prověřování systému managementu rizika 616 // 14.4 Implementace managementu rizika do podnikové praxe 617 // 14.4.1 Organizační zabezpečení managementu rizika 618 // 14.5 Soudobá praxe managementu rizika 619 // [15] Identita firmy 621 // 15.1 Základní pojmy 621 // 15.2 Od identity k image firmy 623 // 15.3 Složky firemní identity 625 // 15.3.1 Firemní design 625 // 15.3.2 Firemní (podniková) kultura 626 // 15.3.3 Firemní komunikace 631 // 15.3.4 Firemní chování 636 // 15.3.5 Produkt firmy 637 // 15.3.6 Image firmy 638 // 15.4 Etika v managementu 638 // 15.5 Společenská odpovědnost firem 643 // 15.5.1 Certifikace CSR 645 // Shrnutí části III 648 // Literatura k části III 651 // ČÁST IV: MANAGEMENT V ÚSILÍ O VÝKONNOST A PROSPERITU 657 // 1161 Výkonnost a prosperita firmy 661 // 16.1 Základní pojmy 661 // 16.2 Vnitřní a vnější faktory prosperity 662 // 16.2.1 Strategie 662 // 16.2.2 Struktura 663 // 16.2.3 Kultura firmy 664 //
16.3 Stadia na cestě k prosperitě 665 // 16.3.1 Zaměření na ekonomické aspekty 665 // 16.3.2 Orientace na zákazníka 667 // 16.3.3 Integrovaný management 668 // 16.4 Manažerské pohledy na měření výkonnosti firem 669 // 16.4.1 Přístupy ? hodnocení výkonnosti 670 // 16.4.2 Tradiční přístupy ? hodnocení výkonnosti 673 // 16.4.3 Moderní přístupy k hodnocení výkonností 677 // 16.5 Úspěšnost firem 681 // 16.5.1 Zdroje úspěšnosti firem 683 // 16.5.2 Další úvahy o možnostech úspěšnosti 690 // 1171 Krizové řízení 692 // 17.1 Základní pojmy 692 // 17.2 Firemní krizové řízení 693 // 17.2.1 Příčiny krizí 694 // 17.2.2 Obecná doporučení k prevenci krizí 696 // 17.2.3 Typické ekonomické krizové situace a jejich prevence 699 // 17.2.4 Nedostatky na úrovni správních orgánů a managementu firmy 701 // 17.2.5 Řešení krizových situací 705 // 17.3 Ukončení existence firmy 710 // Shrnutí části IV 712 // Literatura ? části IV 714 // A nglické manažerské výrazy 716 // Věcný rejstřík 722 // O autorech 733

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC