Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(11.2) Půjčeno:111x 
BK
EB
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2011
317 s. : il. ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-3037-0 (brož.)
ISBN 978-80-247-7200-4 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-7201-1 (online ; epub)
Psyché
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Popsáno podle tištěné verze
000200713
Úvod: Cíl a pojetí této učebnice 11 // Část první // Vědecká psychologie: Od předchůdců k jejímu zrodu 19 // 1. Pět zastavení na cestě ke vzniku vědecké psychologie 21 // 1.1 Zastavení prvé - důraz na duši 21 // 1.2 Zastavení druhé - důraz na mysl, vědomí 22 // 1.3 Zastavení třetí - důraz na reagování 23 // 1.4 Zastavení čtvrté - zkoumání vztahu mezi psychickými jevy // a mozkem // 1.5 Zastavení páté - člověk jako příslušník národa či pohlcený // davem // 2. Zrod vědecké psychologie: Čtyři vybrané události jejího // počátku // 2.1 Založení první laboratoře 27 // 2.2 Vydání velkého syntetického díla 29 // 2.3 Klinická bádání, psychoterapeutická pomoc 31 // 2.4 První testování 35 // Část druhá // Současná psychologie: Oblasti jejího vymezování 43 // 1. Psychologie: Věda o psychice, o vědomém a nevědomém // prožívání 45 // 1.1 Čtyři výchozí poznatky 45 // 1.2 Vědomí 48 // 1.3 Vědomí v akci - pozornost 53 // 1.4 Vědomí a nevědomí 55 // 1.5 K výzkumům souvisejícím s nevědomím 61 // 2. Psychologie: Věda o chování // 69 // 3. Psychologie: Prožívání, chování a neurohumorální systém 72 // 3.1 K výzkumům psychických korelátů mozkových hemisfér 74 // 3.2 Nervová soustava, endokrinní systém a psychika 77 // 3.3 Mozek ve vývoji, plasticita mozku a psychika 78 // 4. Psychologie: Prožívání, chování a sociokulturní systém 80 // 4.1 K vymezení pojmu kultura 82 // 4.2 Přínosy terénních kulturně antropologických výzkumů 83 // 4.3 Dimenze charakterizující kulturu - jejich psychické // koreláty 86 // Část třetí // Pohled na základní duševní jevy: Úvod do obecné psychologie 93 // 1. Vnímání 96 // 1.1 Od počitku ke vjemu 96 // 1.2 Smyslové modality 97 // 1.3 Organizace vjemového pole 101 //
2. Operování s primárními obsahy mysli: Představy // a fantazie 106 // 2.1 K paměťové představivosti 106 // 2.2 K podobám a významu fantazijní představivosti 107 // 3. Myšlení 109 // 3.1 Druhy myšlení 109 // 3.2 Myšlení a jazyk 111 // 3.3 Pojmy/pojmotvorba 113 // 3.4 K vývoji myšlení 115 // 4. Emoce, city 120 // 4.1 Základní znaky emocí 120 // 4.2 Ke druhům emocí 123 // 4.3 Aktuální téma: emoční inteligence 125 // 5. Motivace 128 // 5.1 Motiv a jeho skladba: potřeby a incentivy 128 // 5.2 K analýze potřeb 129 // 5.3 Dvě významná témata výzkumu motivace 133 // 6. Učení: Základní činnost adaptace a rozvoje osobnosti 137 // 6.1 Paměť-základní předpoklad učení 138 // 6.2 K psychofyziologickým základům paměti a učení 143 // 6.3 Tři základní mechanizmy učení 144 // 6.4 Učení disfunkční 147 // 6.5 Specifika lidského učení 149 // 6.6 Usilování o způsoby efektivního učení 151 // Část čtvrtá // Osobnost 157 // 1. Pohled na vlastnosti osobnosti: Triáda základních // vlastností 160 // 1.1 Schopnosti 160 // 1.2 Temperament 165 // 1.3 Charakter 169 // 2. Pohled na vlastnosti osobnosti: Velká pětka / „Big five“ 171 // 3. Pohled na vlastnosti osobnosti: Odolnost 175 // 3.1 Zátěž a stres 175 // 3.2 Vulnerabilní versus resilientní vlastnosti 180 // 4. Já a sebepojetí 184 // 4.1 Sebepojetí a jeho aktualizace 185 // 4.2 Obsahové oblasti sebepojetí 188 // 4.3 Závěrem 190 // Část pátá // Člověk mezi lidmi: Uvedení do sociální psychologie 193 // 1. Základní druhy mezilidských vztahů 195 // 1.1 Přímé mezilidské vztahy 195 // 1.2 Vztahy zprostředkované 197 // 1.3 Vztahy zvnitrněné/interiorizované 198 // 1.4 Vztahy distancované 199 // 1.5 Vztahy aktivizující, facilitující, protektivní 199 // 1.6 Vztahy oslabující, poškozující, omezující 200 //
2. K činitelům ovlivňujícím mezilidské vztahy 202 // 2.1 Vytváření dojmu 202 // 2.2 Interaktivní posilování výchozího dojmu 204 // 2.3 Atribuční tendence 208 // 3. Sociální začlenění - Problematika sociálních skupin 212 // 3.1 Hlavní znaky sociální skupiny 214 // 3.2 Pohled na druhy skupin 215 // 3.3 Jedinec ve skupině - transformace individua v člena // n skupiny 216 // 3.4 K uplatňování vlivu skupiny 222 // 4. Sociální interakce a komunikace 231 // 4.1 Základní druhy komunikace 233 // 4.2 Komunikace podpůrná 239 // 5. Antisociální a prosociální chování: Příklad agresivity // versus altruizmu 241 // 5.1 Agresivita ve vztazích mezi lidmi 241 // 5.2 Prosociální chování, altruizmus 245 // Část šestá // Člověk ve vývoji: Úvedení do základů vývojové psychologie 251 // 1. Vývoj - souvislost s věkem 253 // 2. Pět základních úrovní vývoje 254 // 2.1 Vývoj jako zrání 254 // 2.2 Vývoj jako učení 255 // 2.3 Vývoj jako socializace 256 // 2.4 Vývoj jako edukace 261 // 2.5 Vývoj jako sebeutváření jedince 265 // 3. Polarity charakterizující vývoj 267 // 3.1 Kontinuita versus diskontinuita ve vývoji 267 // 3.2 Vzestupné versus sestupné/involuční směřování vývoje 270 // 3.3 Vývojová nonnalita versus odchylky od ní 272 // 4. Vývojové epochy a období 275 // 4.1 Prenatální věk 276 // 4.2 Vývojová epocha dětství 277 // 4.3 Epocha dospívání 292 // 4.4 Dospělost 200 // 4.5 Stáří 305 // 5. Závěrem 308 // Rejstřík věcný 311 // Rejstřík jmenný 314
(OCoLC)768558104
cnb002234300

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC