Obsah // Obsah // Jan Hančil // Libuše Válkové výchova ? hlasu 9 // Libuše Válková // Hlas individuality ? // I. Úvod / Současný stav hlasové výchovy u nás 15 // H. Hlasový výzkum / Pěvecká terminologie 17 // lil. Zpěvá lidská psychika/Zpěv a emoce 20 // Hlasová technika // IV. Bytostnost 23 // V. Emocionalita a hlas 24 // Hlasová výchova - psychosomatická disciplína // VI. Hodnocení kvalit hlasu 26 // VII. Rezonanční hodnoty hlasu 27 // VIII. Hlasová kvalita 29 // IX. Hlasový aparát / „Nepěkně znějící hlas" 31 // X. Funkční slyšení/Hlasová analýza 34 // XI. Zpěv a řeč / Mluvní dovednost 35 // XII. ? historii oboru / Zpěvní recitativ 43 // XIII. Civilní hlasový projev / Hlas a mikrofonová praxe 46 // XIV. Hlas a přirozenost 48 // XV. Uvolňování - „zázračný elixír"? 51 // XVI. Svalový smysl a hlasotvornost 59 // XVII. Tělové cítění / Hypertonie - hypotonie a hlas 61 // XVIII. Hlasová fonastenie 65 // XIX. VÝZNAM EMOTIVNÍ AKTIVIZACE PRO HLASOTVORNOST 67 // XX. Vymezení cílů a metodických zásad 71 // MODERNÍHO POJETÍ HLASOVÉ VÝCHOVY XXL Od „NEVĚDOMÝCH" PRVKŮ HLASOTVORBY 75 // ? „vědomému" zpívání // 6 // Obsah // Eva Vyskočilová // Psychosomatické pojetí hlasové výchovy ei // I. Úvod 83 // II. Pojetí textu 85 // III. Hlasová výchova, nebo výchova ? hlasu? 86 // IV. Reflexní a celostní pojetí výchovy ? huvsu 89 // V. Psychosomatická problematika 91 // STUDENTOVY ČINNOSTI
// VI. Úloha vnímání a senzomotoriky 93 // VII. Rozdíl mezi pojmem „vjem" 94 // A „VNÍMÁNÍ" (VNÍMACÍ ČINNOST) // VIII. Činnost vědomá a uvědomovaná 95 // IX. VĚDOMÉ A UVĚDOMĚLÉ JEDNÁNÍ 96 // X. Psychosomatická kondice 98 // XI. Vývoj funkcí 99 // XII. Základní poznatková struktura 102 // XIII. Vyústění 104 // XIV. Problém učiva 106 // JAKO ZÁKLADNÍ POZNATKOVÉ STRUKTURY // XV. Katedra autorské tvorby a pedagogiky DÁMU 109 // Bibliografie 112 // 0 AUTORKÁCH 117 // Ediční poznámka 121 // 7