Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(22.4) Půjčeno:202x 
BK
EB
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2012
203 s. : il. ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-3470-5 (brož.)
ISBN 978-80-247-7670-5 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-7671-2 (online ; epub)
Pedagogika
Obsahuje bibliografii na s. 186-197, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
000228157
ÚVODEM 9 // 1. HISTORICKÉ KOŘENY SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY Il // 1.1 Myšlenky o výchově a společnosti v odkazu antického myšlení 12 // 1.1.1 Výchova a společnost v názorech řeckých a římských myslitelů 12 // L 1.2 Péče a starost o druhé v antické kultuře 13 // 1.2 Sociálně pedagogické myšlení ve středověku 15 // 1.2.1 Středovéké uspořádání společnosti a křesťanský ideál človéka 15 // 1.2.2 Praktická pomoc bližnímu ve středovéké společnosti 16 // 1.3 Raněnovovéké názory na výchovu a společnost a jejich sociálně // pedagogické souvislosti 19 // 1.3.1 Sociálně pedagogické myšleni raného novověku 19 // 1.3.2 Humanistické ideály a jejich odraz v sociálních vizích raného novověku 19 // 1.3.3 Řešeni otázek chudoby v díle J. L Vivese 23 // 1.3.4 J. A. Komenský jako inspirace pro sociálně pedagogické myšleni. 24 // 1.3.5 Sociální a pedagogické představy v epoše střetu náboženství // a racionalismu 30 // 1.3.6 Kořeny sociální pedagogiky v díle osvíceneckých filozofii a pedagogů 32 // 1.3.7 Výchova a péče o druhé v životě a díle J. H. Pestalozziho 34 // 2. VZNIK SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY JAKO VÉDY A JEJÍ ROZVOJ V 19. A NA POČÁTKU 20. STOLETÍ 37 // 2.1 Podmínky pro zformování sociální pedagogiky jako vědecké disciplíny 37 // 2.2 Praktický proud sociální pedagogiky 39 // 2.2.1 Středoevropská tradice praktické sociálně pedagogické činnosti. 39 // 2.2.2 Anglosaská tradice sociálně pedagogické práce 43 // 2.2.3 Příklad italské sociálně pedagogické praxe - don Bosco 45 // 2.2.4 Ruská tradice sociálně pedagogické práce 45 // 2.3 Teoretický proud sociální pedagogiky 47 // 2.3.1 Osobnosti teoretické sociální pedagogiky v Německu 47 // 2.3.2 Osobnosti teoretické sociální pedagogiky v Polsku 50 // 2.3.3 Osobnosti teoretické sociální pedagogiky na Slovensku 52 //
2.3.4 Osobnosti teoretické sociální pedagogiky v českých zemích. 54 // 3. SOUČASNÉ POJETÍ SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY JAKO VĚDECKÉ DISCIPLÍNY 61 // 3.1 Vymezení pojetí sociální pedagogiky 61 // 3.1.1 Pohledy na podstatu sociální pedagogiky 61 // 3.1.2 Dimenze sociální pedagogiky 63 // 3.2 Vymezení předmětu sociální pedagogiky 64 // 3.2.1 Sociální pedagogika v užším a širším pojetí 66 // 3.3 Obsahová vymezení sociální pedagogiky 67 // 3.3.1 Předmět sociální pedagogiky v historickém pohledu 67 // 3.3.2 Současné vymezování předmětu sociální pedagogiky 68 // 3.3.3 Aktuální témata sociální pedagogiky 71 // 3.3.4 Problematika vymezení profese sociálního pedagoga 73 // 4. VÝCHOVA, SOCIALIZACE A PROSTŘEDÍ V ZORNÉM ÚHLU SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY 86 // 4.1 Prostředí a jeho význam při řešení úkolů sociální pedagogiky 86 // 4.2 Socializace a výchova jako východiska sociální pedagogiky 90 // 4.2.1 Proces socializace v kontextu sociální pedagogiky 90 // 4.2.2 Výchova v kontextu sociální pedagogiky 93 // 4.2.3 Vztah prostředí a výchovy v sociální pedagogice 97 // 5. VÝCHOVNÁ PROSTŘEDÍ A SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA 101 // 5.1 Rodina v zorném úhlu sociální pedagogiky 101 // 5.1.1 Rodina a proměny jejích funkcí 101 // 5.1.2 Současná rodina a její problémy 112 // 5.2 Vrstevnické skupiny a sociálně pedagogická činnost 118 // 5.3 Lokální prostředí a jeho role ve výchově člověka 122 // 6. PROSTŘEDÍ INSTITUCIALIZOVANÉ VÝCHOVY - ŠKOLA A SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA 126 // 6.1 Charakter socializačního a výchovného prostředí školy z pohledu sociální pedagogiky 126 // 6.1.1 Škola jako významné socializační prostředí 127 // 6.1.2 Výchovné a preventivní působení ve Škole - prostor pro sociální pedagogiku 128 // 6.2 Sociálně patologické jevy a sociální deviace ve školním prostředí 133 //
6.2.1 Vymezení problematiky sociálních patologií a deviací 133 // 6.3 Projevy sociálních deviací a rizikového chování ve školním prostředí 140 // 6.3.1 Závislost na návykových látkách 144 // 6.3.2 Problematika tzv. virtuálních drog (počítačové hry a internet, televize, video) 1?5/ // 6.3.3 Hazardní a patologické hráčství 1?2 // 6.3.4 Problematika záškoláctví 1?4 // 6.3.5 Agresivita a její projevy ve školním prostředí 155 // 6.3.6 Šikana 157 // 6.3.7 Vandalismus // 6.3.8 Ostatní formy násilného chování u žáků základních či středních Škol 163 // 6.3.9 Xenofobie, rasismus, intolerance a antisemitismus 164 // 6.3.10 Konflikty dětí se zákonem - predelikvence a prekriminalita. 166 // 6.4 Sociální pedagogika a preventivní programy pro školy 170 // 6.4.1 Zapracování témat prevence do vzdělávacího programu škol 171 // 6.4.2 Spolupráce sociálního pedagoga při realizaci Minimálního preventivního programu ve škole 172 // 6.4.3 Nástroje prevence ve školním prostředí 174 // 6.5 Závěrem - problémy realizace školní prevence jako prostoru pro sociální pedagogiku 178 // SHRNUTÍ 181 // SUMMARY 183 // LITERATURA 186 // REJSTŘÍK VĚCNÝ 198 // REJSTŘÍK JMENNÝ 202
cnb002269147

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC