1. „JENOM ABYCH NEBYL JAKO MÍ RODIČE" -- Trampoty s hranicemi -- „Nejradši bych utekla!" -- „Tady si prostě musím dávat pozor " -- „Nechci být žádná supermatka!" -- „Moc se přemýšlí" -- Kluk je kluk -- Neexistuje už žádné překvapení -- Má, či nemá smysl stanovovat hranice? -- 2. „NĚKDY JSEM TAK SÁM" -- Děti vyžadují hranice, hranice je fascinují, hranice je děsí -- Děti vyprávějí -- „To byla dřina!" -- „Vím, jak vyzrát na rodiče!" -- „Někdy dostávám opravdu strach!" -- O hranicích a vzájemné úctě -- 3. „MYSLÍM TO S TEBOU JEN DOBŘE" -- Omezené prožívání reality všedního dne -- Dítě, prostor a čas -- Cesty a pohyb -- Poruchy vnímání -- Tělesné reakce -- Úzké hranice zbavují odvahy -- „Rád bych tě ušetřil špatných zkušeností!" -- 4. „KDYŽ MĚ DĚTI POSLECHNOU, LEKNU SE" -- Bezbřehá nedůslednost a lhostejnost -- „Čumil" Pavel -- Cukr a bič -- Přílišná volnost -- Bezmezné rozmazlování -- 5 „MÁMA MUSÍ BÝT NĚKDY JAKO ČARODĚJNICE" -- Jak děti hledají a nacházejí hranice -- Překračování hranic a ústupnost -- Zkoušet moc -- Nemírná záplava slov -- „Všichni ostatní smějí " -- Překračování hranic jako provokace -- „Pitomče!" -- Ponižování -- Protivné a zbytečné otázky „Proč?" -- Závazná pravidla -- 6. „PŘÁL BYCH SI, ABYCH UMĚL ČAROVAT!" -- O umění stanovovat hranice -- Omezit nebezpečí -- Uspořádat program dne -- „Když
jde o televizi, jsi bezmocný" -- Hranice generační -- „Proslulá zkušenost stáří?!" -- Vymezování hranic a rozpory -- Počítače a autonomie -- Generační zvláštnosti ztěžují televizní výchovu -- Důsledky a pravidla -- Být důsledný důsledně jednat -- Oblékání -- Uklízení -- Zlobení s jídlem -- 7. „KDYBY TO BYLO TAK JEDNODUCHÉ " -- O těžkostech se stanovováním hranic -- „Byla jsem tvrdá!" -- „Odvaha být nedokonalý" aneb jak zacházet se stresem -- „To je pouhá teorie!" -- Jak zacházet s výjimkami -- Bití nestanovuje žádné hranice -- 8. „BÝT DŮSLEDNÝ JE NAMÁHAVÉ" -- Odvaha najít vlastní hranice -- „Být důsledný je namáhavé!" -- Násilí ve výchově a osobnost vychovatele -- „Nejdříve to musím vydržet!"