Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(11) Půjčeno:55x 
BK
1. vyd.
Brno : Paido, 2011
293 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-7315-221-5 (brož.)
angličtina
Přeloženo z angličtiny
500 výt.
Obsahuje bibliografii na s. 265-284, bibliografické odkazy a rejstříky
000235855
OBSAH // Předmluva...11 // Předmluva k českému vydání...15 // 1 Vzdělávání učitelů: nejistý podnik (Fred Korthagen)...17 // 1.1 Úvod...17 // 1.2 Historie učitelské přípravy...17 // 1.3 Problémy spojené s tradičním přístupem k učitelskému vzdělávání...19 // 1.4 Problém změn...21 // 1.5 Nesnadné postavení vzdělavatelů učitelů...23 // 1.6 Směřování k novému paradigmatu...26 // 1.7 Výuka matematiky jako příklad...28 // 1.8 Realistické učitelské vzdělávání...30 // 1.9 Stručný obsah knihy...31 // 2 Vztah mezi teorií a praxí: návrat ke klasikům // (Jos Kessels a Fred Korthagen)...35 // 2.1 Úvod...35 // 2.2 Typy znalostí...36 // 2.3 Znalosti jako epistémé...37 // 2.4 Vědění jako phronesis...39 // 2.5 Podstata praktického...40 // 2.6 Důsledky...42 // 2.7 Závěrečné poznámky...44 // 3 Učit se z praxe (Fred Korthagen a Theo Wubbels)...47 // 3.1 Úvod...47 // 3.2 Příklad realistického programu učitelského vzdělávání...49 // 3.3 Didaktika v pozadí procesu učení o vyučování...52 // 3.4 Prekoncepty...53 // 3.5 Méně racionální způsoby zpracování informací a úloha gestaltů...54 // 3.6 Zkušenosti jako východisko učení ...57 // 3.7 Reflexe...58 // 3.8 Podpora reflexe zkušeností...59 // 3.9 Argumenty na podporu reflexe v učitelském vzdělávání...60 // 3.10 Závěr: Směřování k didaktice učitelského vzdělávání, // založené na zkušenostním učení a reflexi...62 // 4 Reflektování reflexe (Fred Korthagen)...65 // 4.1 Úvod...65 // 4.2 Reflexe a různé pohledy na vzdělávání učitelů...66 // 4.3 Konceptualizace reflexe...67 // 4.4 Operacionalizace reflexe...69 // 4.5 Zaujetí stanoviska v nepřehledné oblasti...70 // 4.6 Řídicí systémy na dvou úrovních...70 // 4.7 Vztah mezi jednáním, učením a reflexí...73 // 4.8 Bližší pohled na spirálu...74 // 4.9 Akční výzkum...76 //
4.10 Závěrečné poznámky...79 // 5 Vytváření programu realistického učitelského vzdělávání // (Fred Korthagen)...81 // 5.1 Úvod...81 // 5.2 Paradox změny...82 // 5.3 Tři základní principy profesního učení...83 // 5.4 Využití tří principů v nové didaktice učitelského vzdělávání...84 // 5.5 Příklad: zkušenost z individuální výuky...85 // 5.6 Organizace programu...86 // 5.7 Řízení a posuzování kvality...92 // 5.8 [Congruence mezi třemi úrovněmi...93 // 5.9 Podobnost s Oxfordským modelem stáží ...94 // 5.10 Pohled do budoucna: další kroky při rozpracování // didaktiky realistického učitelského vzdělávání...95 // 6 Evaluační výzkum realistického přístupu a podpory reflexe // (Fred Korthagen a Theo Wubbels)...97 // 6.1 Úvod...97 // 6.2 Evaluační studie zaměřená na realistický přístup...98 // 6.3 Problém operacionalizace reflexe...99 // 6.4 Empirická data o výsledcích programů a strategií na podporu reflexe...100 // 6.5 Výzkum nizozemského programu na podporu reflexe...101 // 6.6 Závěry a návrhy pro další výzkum a vývoj...111 // 7 Pomoc studentům naučit se reflektovat: proces supervize // (Fred Korthagen)...115 // 7.1 Úvod... 115 // 7.2 Strategie postupnosti...116 // 7.3 Proces pomáhání: supervize spirály profesního rozvoje...117 // 7.4 Základní supervizní dovednosti...119 // 7.5 Pomoc s fází 1 (jednání)...121 // 7.6 Pomoc s fází 2 (zpětný pohled najednání)...122 // 7.7 Pomoc s fází 3 (uvědomění si podstatných aspektů)...127 // 8 // 7.8 Pomoc s fází 4 (vytvoření alternativních postupů jednání)...129 // 7.9 Pomoc s fází 5 (vyzkoušení)...131 // 7.10 Některé další dovednosti...131 // 7.11 Závěrečné poznámky...133 // 8 Charakteristiky reflektivních učitelů (Fred Korthagen a Theo Wubbels). 137 // 8.1 Úvod...137//
8.2 Úloha a povaha reflexe v kontextu pojetí kvalitního vyučování dle SOL 138 // 8.3 Charakteristiky reflektivních učitelů...139 // 8.4 Koreláty reflektivity...143 // 8.5 Několik poznámek...147 // 8.6 Závěry...149 // 9 Práce se skupinami studentů učitelství (Fred Korthagen)...151 // 9.1 Úvod...151 // 9.2 Pětikrokový postup...152 // 9.3 Ilustrace pětikrokového postupu...155 // 9.4 Čtyři konkrétní techniky...161 // 9.5 Výzkum zaměřený na efekty čtyř uvedených technik...165 // 9.6 Skupiny reflektující samostatně...169 // 9.7 Závěrečné poznámky...171 // 10 Jak funguje profesní učení učitelů? // (Fred Korthagen a Bram Lagerwerf)...173 // 10.1 Úvod...173//10.2 Tři úrovně učení...175 // 10.3 Utváření gestaltů...177 // 10.4 Schematizace...178 // 10.5 Budování teorie...180 // 10.6 Ilustrace tří úrovní, založená na empirických datech...181 // 10.7 Bližší pohled na vztahy mezi těmito třemi úrovněmi...185 // 10.8 Teoretická báze modelu tří úrovní...189 // 10.9 Důsledky...193 // lO.lOPřerámcování předchozích kapitol...197 // 11 Specifické nástroje a techniky podporující reflexi (Fred Korthagen)...201 // 11.1 Úvod...201 // 11.2 Možné problémy při podpoře kompetence k růstu...202 // 11.3 Koncipování deníku...203 // 11.4 Role vzdělavatele učitelů...205 // 11.5 Operacionalizace cíle „naučit se reflexi“ ve vztahu // k rozvoji adekvátního interpersonálního jednání učitelů...207 // 11.6 Případ John...210 // 11.7 Individuální supervize při psaní deníku...212 // 11.8 Intermezzo: dva způsoby reflexe...213 // 11.9 Techniky a nástroje holistické reflexe...213 // 11.10 Učební orientace...219 // 12 Širší pohled na reflexi (Fred Korthagen)...221 // 12.1 Úvod...221 // 12.2 Dva způsoby zpracování informací...222 // 12.3 Jednostrannost v používání reflexe jako prostředku k profesnímu rozvoji ... 224 //
12.4 Důsledky...226 // 13 Příprava vzdělavatelů učitelů pro realistický přístup // (Bob Koster a Fred Korthagen)...229 // 13.1 Úvod...229 // 13.2 Profesní rozvoj vzdělavatelů učitelů...230 // 13.3 Potřeba profesního rozvoje vzdělavatelů učitelů v realistickém programu ... 230 // 13.4 Bližší pohled na kurz pro vzdělavatele učitelů...231 // 13.5 Některé výcvikové aktivity a cvičení...236 // 13.6 Principy didaktiky vzdělávacího kurzu...240 // 13.7 Reflexe kurzu a doporučení...240 // 14 Realistický přístup: jeho zásady, filozofický základ a budoucnost // (Fred Korthagen)...243 // 14.1 Úvod...243 // 14.2 Realistické vzdělávání učitelů: shrnutí...244 // 14.3 Co je nové?...246 // 14.4 Morální východiska realistického přístupu...248 // 14.5 Pohled do budoucna...256 // Seznam vyobrazení...261 // Editorská poznámka...263 // Literatura...265 // Literatura v českém a slovenském jazyce...283 // Jmenný rejstřík...285 // Věcný rejstřík...291
cnb002343844

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC