OBSAH // 1 ÚVOD...7 // 2 VZTAH MEZI ČTENÁŘSKÝMI AKTIVITAMI ŽÁKŮ // A ÚROVNÍ JEJICH ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI...9 // 3 VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ...13 // 4 PODÍL ŠKOLY A LITERÁRNÍ VÝCHOVY NA ROZVOJI // ČTENÁŘSKÝCH AKTIVIT ŽÁKŮ...16 // 4.1 Vymezení požadavků na čtenářské aktivity žáků základních škol ve vzdělávacích dokumentech...16 // 4.2 Mimoškolní četba a současná školní praxe...28 // PRAKTICKÁ ČÁST...31 // 5 METODOLOGICKÁ VÝCHODISKA A REALIZACE // VÝZKUMU...31 // 5.1 Výsledky dotazníkového šetření — postoj učitelů k mimočítankové (doporučené) četbě...33 // 5.2 Výsledky dotazníkového šetření — čtenářské aktivity’ žáků základních škol a jejich postoje k mimočítankové (doporučené) četbě...37 // 5.2.1 Vyhodnocení dotazníků - skupina A...38 // 5.2.2 Vy’hodnocení dotazníku - skupina K...56 // 5.2.3 Vy’hodnocení dotazníku — skupina K...69 // 5.2.4 Shrnutí výsledků dotazníkového šetření...76 // 5.3 Výsledky analýz čtenářských deníků...83 // 5.3.1 1. etapa analýz čtenářských deníků (2008 - 2010)...83 // 5.3.2 2. etapa analýz čtenářských deníků (2011)...88 // 5.4 Analýza konkrétní doporučené četby pro 1. stupeň základní školy 90 // 5.5 Tituly české literatury’ 19. století v doporučené četbě žáků 2. stupně 96 // 5.6 Medailony nejčtenějších autorů a další náměty pro mimoškolní četbu.. 100 // 6 VÝSTUPY PRO PEDAGOGICKOU
PRAXI...110 // ZÁVĚR...113 // SUMMARY...114 // SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY...117 // REJSTŘÍK...123 // SEZNAM PŘÍLOH...124