Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 05.12.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:9x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Karolinum, 2011
148 s. : il., faksim. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-246-1924-8 (brož.)
Obsahuje bibliografii na s. [133]-145 a bibliografické odkazy
Německé resumé
Vydavatel: Univerzita Karlova v Praze
000236584
Obsah // Úvod 7 // Reflexe pojmu čítanka v současnosti 9 // I. Historický exkurs (1870-1970); koncepce čítanek pro nižší stupeň sekundárního vzdělávání, změny způsobu organizace textů a jejich funkce ve výchovně vzdělávacích systémech 15 // 1.1 Vznik čítanek v českých zemích pro žáky staršího školního věku. // Čítanky ve vyšších ročnících obecných a měšťanských škol // do roku 1918 a jejich koncepce 15 // 1.2 Koncepce čítanek a výuka literatury na gymnáziích do roku 1918 20 // 1.3 Čítanky na obecných, mčšťanských a v nižších ročnících středních škol do roku 1939 a jejich koncepce // (Od vzniku Československé republiky do období okupace) 24 // 1.4 Proměny vývoje koncepce čítanek pro měšťanské školy, // vedené Janem Jursou (1912-1936) 29 // 1.5 čítanky za okupace a tzv. řada Nových čítanek // v protektorátu Čechy a Morava 33 // 1.6 Koncepce čítanek a literární výchovy // v poválečném Československu v letech 1946-1948 39 // 1.7 Koncepce čítanek a literární výchovy po únoru 1948 a v období budování socialismu na nižším stupni // všeobecné vzdělávacích škol 41 // 1.8 Žánry a díla literatury pro děti a mládež v čítankách 48 // Závěr 52 // II. Proměny didaktického pojetí literatury v čítankách a učebnic. // Autoři čítanek 58 // II.l Prezentace literární historie v čítankách a příručkách 58 // II. 2 Autori čítanek a metodických příruček 67
// 11.2.1 František Ladislav Čelakovský a jeho trnitá cesta // ? Českým čítacím knihám pro gymnasia 68 // 11.2.2 Dětství jako inspirativní zdroj tvorby // ve vzpomínkových knihách Františka Pražáka 71 // 11.2.3 První ucelená interpretační příručka Františka Götze // Novodobá literatura ve škole 74 // III. Pojetí interpretace a členční didaktické interpretace. // Dosavadní odborná interpretace kanonických literárních textů a jejich literámč-didaktická interpretace 77 // III. l Pojetí a možnosti interpretace 77 // III.2 Kanonické literární texty v čítankách // a jejich dosavadní odborná interpretace 82 // Toman a lesní panna, dosavadní odborná interpretace // a návrh didaktické interpretace 83 // Dědova mísa, dosavadní odborná interpretace (Knihy veršů) // a návrh didaktické interpretace - 90 // Babička v didaktickém hávu, dosavadní odborná interpretace // a návrh didaktické interpretace 97 // Závěr 107 // Obrazová příloha 113 // Ediční poznámka 132 // Literatura 133 // Prameny 138 // Přehled citovaných čítanek 139 // Přehled řad čítanek a jejich vydání pro ll-151eté žáky v období 1852-1979/1980 a vybraných řad současných čítanek pro ZŠ a víceletá gymnázia 141 // Resumé (Tschechische Lesebücher und kanonische Texte // in tschechischen Lesebüchern für ältere Schulkinder von 1870 bis 1970) 146
(OCoLC)794207690
cnb002268667

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC