Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(30) Půjčeno:180x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2012
343 s. : il. ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7357-679-0 (váz.)
Obsahuje bibliografie a rejstříky
000236922
Úvod 11 // Seznam zkratek užitých právních předpisů 15 // Seznam jiných zkratek 16 // ?.??1 Obecné principy poznávání dítěte 19 // Kapitola 1 Význam pedagogického a psychologického poznávání žáka (diagnostiky) pro edukaci 19 // 1.1 Diagnostika učení a diagnostika pro učení 22 // Kapitola 2 Základní principy pedagogické diagnostiky 24 // 2.1 Sumativní versus formativní diagnostické // metody 29 // 2.2 Standardizované a nestandardizované (klinické) metody 31 // 2.3 Culture free, culture-fair testy 34 // 2.4 Testy s výběrem odpovědi (multiple-choice) 34 // 2.5 Vytváření kvalitních diagnostických nástrojů // ve školních podmínkách 35 // 2.6 Psychologická diagnostika v práci učitele 36 // Kapitola 3 Etické zásady používání diagnostických metod 37 // 3.1 Především neškodit 39 // 3.2 Ochrana metod a ůdajů 42 // 3.3 Souhlas klienta s použitím diagnostických nástrojů-42 // 3.4 Použití diagnostických nástrojů - jakých, kým 44 // 3.5 Další problémové okruhy 45 // 3.6 Podpůrné materiály 46 // Kapitola 4 Metody psychologické diagnostiky používané // psychology 47 // 4.1 Vývojové škály 48 // 4.2 Výkonové testy 48 // 4.3 Testy osobnosti 51 // Kapitola 5 Výklad zpráv a nálezů z odborných pracovišť 55 // Základní diaqnostické postupy 64 // Kapitola 1 Anamnéza 64 // Kapitola 2 Rozhovor 67 // 2.1 Anamnestický rozhovor 75 // Kapitola 3 Pozorování 77 // Kapitola 4 Analýza výsledku činností 83 // Kapitola 5 Testové metody 86 // 5.1 Testy speciálních schopností, znalostí a dovedností 87 // 5.2 Projektivní metody 90 // 5.3 Kresebné techniky 91 // 5.4 Dotazníky 92 // 5.5 Posuzovací škály 93 // Kapitola 6 Učební potenciál a jeho diagnostika ve škole 95 // 6.1 Dynamická diagnostika 96 // 6.2 Dynamická diagnostika schopností při práci učitele 98 //
Kapitola 7 Směry formativní diagnostiky 101 // 7.1 Diagnostika založená na autentických projevech žáku 105 // 7.2 Diagnostika vycházející z vyučování 107 // Kapitola 8 Průběžné sledování vývoje žáka (portfolio) 109 // 8.1 Diagnostický význam portfolia 110 // Diagnostika jednotlivých oblastí 116 // Žák - výuková témata 116 // Kapitola 1 Jak se žáci učí 116 // 1.1 Učební a kognitivní styly 118 // 1.2 Přítomnost druhých 122 // 1.3 Prostředí a vybavení třídy 123 // 1.4 Preference denní doby 123 // 1.5 Diagnostické nástroje 124 // 1.6 Diagnostika porozumění učivu 125 // 1.7 Učení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 127 // Kapitola 2 Vstup do školy - školní zralost, odklad školní docházky, predčasný nástup do školy 128 // 2.1 Verbální vyjadřování 129 // 2.2 Grafomotorika 130 // 2.3 Myšlení, paměť, znalosti 131 // 2.4 Percepce 131 // 2.5 Sociální dovednosti 132 // 2.6 Pozornost 133 // 2.7 Testy školní zralosti 133 // 2.8 Zhodnocení školní zralosti 134 // Kapitola 3 Diagnostika specifických poruch učení 135 // Kapitola 4 Rečové dovednosti a jejich možnosti hodnocení // v podmínkách vzdělávání 141 // 4.1 Primární funkce 143 // 4.2 Rečové dovednosti 144 // 4.3 Slovník 145 // 4.4 Gramatika a věty 149 // 4.4.1 Jazykový cit v řeči dítěte 150 // 4.4.2 Dysgramatismus 150 // 4.5 Artikulace 152 // 4.6 Plynulost, tempo, prozodie, hlas 154 // 4.7 Pragmatika 155 // Kapitola 5 Diagnostika v kariérovém poradenství 159 // 5.1 Dotazníkové metody 162 // Žák - výchovná problematika 166 // Kapitola 1 Osobnostní charakteristiky žáků užitečné // pro zvládání nároků školy 166 // 1.1 Rozdíly v myšlení psychicky odolných a méně odolných jedinců 167 // 1.2 Rozdíly v motivaci 170 // 1.3 Rozdíly v emočním prožívání 172 //
1.4 Rozdíly v chování - jednání 173 // 1.5 Rozdíly ve fungování těla 174 // 1.6 Psychická odolnost jako osobnostní charakteristika 174 // Kapitola 2 Školní sebepojetí žáků a školní úspěšnost 176 // 2.1 Diagnostika školního sebepojetí 179 // 7 // Kapitola 3 Výchovné potíže a poruchy chování 182 // 3.1 Agresivní projevy 183 // 3.2 Zvýšená dráždivost, impulzivita 185 // 3.3 Psychosomatické projevy 187 // 3.4 Lhaní 187 // 3.5 Záškoláctví 188 // 3.6 Krádeže 189 // 3.7 Poruchy chování 190 // Kapitola 4 Varovné signály psychických onemocnění 194 // 4.1 Deprese 194 // 4.2 Sebepoškozování 196 // 4.3 Závislosti 200 // 4.4 Poruchy příjmu potravy 203 // Kapitola 5 Syndrom CAN 206 // 5.1 Podezření na syndrom CAN 209 // 5.2 Diagnostika ve školním prostředí 212 // Kapitola 6 Funkční analýza chování - nástroj diagnostiky i intervence 214 // 6.1 Základní principy FACH 215 // 6.2 Postup 216 // Třída 222 // Kapitola 1 Klima třídy 222 // 1.1 Dotazníkové metody 226 // 1.2 Projektivní techniky 228 // Kapitola 2 Vztahy ve třídě 230 // 2.1 Pozorování a rozhovor 230 // 2.2 Dotazníkové metody 232 // 2.3 Projektivní metody 236 // Kapitola 3 Diagnostika šikany 237 // Kapitola 4 Odolnost (resilience) školní třídy 243 // 4.1 Dotazníkové metody 247 // Učitel 251 // Kapitola 1 Principy evaluace činností učitele 251 // 1.1 Vybrané praktické souvislosti a východiska evaluace v práci učitele 252 // 1.2 Zpětná vazba jako princip efektivní evaluace 255 // 1.3 Metodologické souvislosti evaluace edukačních aktivit učitele 257 // Kapitola 2 Vztah žáka a učitele a možnosti jeho poznávání 260 // 2.1 Některé postupy a metody poznávání interakce mezi učiteli a žáky 263 // 2.2 Pozorování edukačních interakcí a projevů vztahů ve školním prostředí 265 //
2.3 Dotazování ke zjišťování školních interakcí 265 // 2.4 Diagnostika edukačních charakteristik školní interakce učitelů a žáků 267 // 2.5 Popis dotazníků 2ák o učiteli a Učitel o sobě 268 // 2.5.1 Zadání dotazníků 269 // 2.5.2 Vyhodnocení dotazníků 269 // 2.5.3 Závěrem k výsledkům 273 // Kapitola 3 Využití moderní techniky pro poznávání dovedností učitele 284 // 3.1 Metoda videotrénink interakcí 285 // 3.2 Principy úspěšného kontaktu 288 // 3.3 Význam videonahrávky a úloha videotrenéra 294 // 3.4 Způsob práce metodou VTI 295 // ... Legislativa 306 // Kapitola 1 Právní aspekty pedagogické diagnostiky 306 // 1.1 Základní pojmy 306 // 1.2 Pedagogická diagnostika užívaná učitelem a její místo v právním řádu 307 // 1.3 Praktická část 310
(OCoLC)794208176
cnb002346641

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC