Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(45.8) Půjčeno:275x 
BK
Příručka
Vyd. 3.
Praha : Portál, 2011
207 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-262-0044-4 (brož.)
Pedagogická praxe
Obálkový podnázev: nástroje pro prevenci, nápravu a integraci
Obsahuje bibliografii na s. 204-207
000237447
Obsah // Úvod // 9 // 1 Pedagogická diagnostika ... 10 // 1.1 Pedagogická diagnostika v našich zemích... 10 // 1.2 Pedagogická diagnostika a diagnóza ... 12 // 1.3 Typy pedagogické diagnostiky ... 14 // 1.4 Pedagogická diagnostika v procesu integrace jedinců se // speciálními potřebami... 15 // 1.5 Pedagogická diagnostika v zahraničí... 16 // 2 Proces diagnostikování... 19 // 2.1 Komplexní přístup ? pedagogické diagnostice... 19 // 2.2 Vývojové hledisko ... 21 // 2.3 Ne jedna příčina, ale celý řetěz... 22 // 2.4 Kdo a kde provádí diagnostiku... 23 // 2.5 Dítě jako aktivní účastník diagnostického procesu... 24 // 2.6 Edumetrický a kazuistický přístup ? diagnostikování... 25 // 3 Metody pedagogické diagnostiky... 28 // 3.1 Pozorování... 28 // 3.2 Rozhovor (interview)... 31 // 3.3 Anamnéza ... 31 // 3.4 Dotazníky... 35 // 3.5 Testy... 35 // 3.6 Metody ověřování vědomostí a dovedností... 39 // 3.7 Analýza výsledků činnosti a analýza úkolů... 42 // 3.8 Pedagogická dokumentace ... 45 // 3.9 Možné diagnostické chyby... 46 // 4 Hodnocení úrovně motoriky... 50 // 4.1 Hrubá motorika... 50 // 4.2 Jemná motorika... 52 // 4.3 Mikromotorika očních pohybů ... 52 // 4.4 Motorika artikulačních orgánů... 53 // 4.5 Grafomotorika... 54 // 4.6 Pohybová koordinace... 57 // 5 // Pedagogická diagnostika // 4.7 Senzomotorická koordinace ... 57 // 4.8 Poruchy vývoje motoriky, formy poruch... 59 // 5 Vnímání tělového
schématu... 61 // 5.1 Historie pojmu... 61 // 5.2 Současné pojetí tělového schématu ... 62 // 5.3 Tělové schéma v ontogenetickém vývoji... 62 // 5.4 Využití poznatků v praxi... 64 // 5.5 Diagnostika úrovně ovládnutí tělového schématu ... 65 // 5.6 Cvičení podporující vnímání tělového schématu... 66 // 5.7 Poruchy vnímání tělového schématu... 66 // 6 Diagnostika úrovně percepce (vnímání) ... 68 // 6.1 Vestibulární percepce ... 68 // 6.2 Taktilní (hmatová) percepce... 69 // 6.3 Kinestetická percepce... 69 // 6.4 Zraková percepce... 70 // 6.5 Sluchová percepce... 76 // 6.6 Vnímání a reprodukce rytmu... 83 // 7 Komunikační dovednosti ... 85 // 7.1 Komunikace verbální (slovní)... 86 // 7.2 Komunikace neverbální ... 94 // 7.3 Komunikace činem ... 94 // 8 Diagnostika rozumových schopností... 96 // 8.1 Vývoj rozumových schopností... 96 // 8.2 Klasifikace rozumových schopností... 98 // 8.3 Diagnostika ... 99 // 8.4 Co lze vyčíst ze zprávy z psychologického vyšetření... 100 // 8.5 Multidimenzionální inteligence ... 101 // 9 Pravý a levý mozek a lateralita ... 103 // 9.1 Pravý a levý mozek, specializace mozkových hemisfér... 103 // 9.2 Lateralita... 104 // 9.3 Diagnostika laterality... 105 // 10 Diagnostika úrovně vývoje pravolevé, prostorové a časové // orientace... 107 // 10.1 Vývoj prostorové orientace ... 107 // 10.2 Orientace vpravo - vlevo... 108 // 10.3 Orientace v čase... 108 // 6 // Obsah
// 11 Nástup dítěte do školy ... HO // 11.1 Školní zralost a školní připravenost... 110 // 11.2 Rizikové dítě v předškolním věku a prevence obtíží... 112 // 12 Diagnostika vybraných vnějších (sociálních) vlivů ... 117 // 12.1 Diagnostika rodiny ... 117 // 12.2 Diagnostika života ve škole a ve třídě ... 121 // 13 Diagnostika vybraných tělesných a duševních vlastností dítěte-- 124 // 13.1 Fyzický vývoj a stav dítěte ... 124 // 13.2 Psychika dítěte ... 125 // 13.3 Emoční poruchy u dětí... 127 // 14 Diagnostika úrovně čtení ... 131 // 14.1 Diagnostika vývoje čtenářských dovedností ... 131 // 14.2 Diagnostika čtenářských dovedností v jednotlivých vývojových // etapách... 135 // 15 Diagnostika písemného projevu ... 143 // 15.1 Vývoj písemného projevu u dítěte školního věku ... 143 // 15.2 Aplikace gramatických pravidel... 145 // 15.3 Formy písemného projevu a jejich diagnostická hodnota... 147 // 16 Diagnostika úrovně matematických schopností a dovedností ... 148 // 16.1 Psychické funkce ovlivňující výkon v matematice... 148 // 16.2 Vývoj matematických schopností... 149 // 17 Diagnostika chování dítěte... 156 // 17.1 Sociálně-emoční chování dítěte... 156 // 17.2 Dětská agresivita... 159 // 17.3 Dysfunkční chování... 162 // 18 Individuální vzdělávací plán (IVP) ... 172 // 18.1 Význam individuálního vzdělávacího plánu ... 172 // 18.2 Strategie tvorby IVP v zahraničí
... 172 // 18.3 Strategie tvorby IVP v České republice... 173 // 18.4 Tvorba IVP... 177 // 18.5 Ukázky individuálních vzdělávacích plánů... 180 // 19 Přílohy... 187 // Literatura // 7
(OCoLC)773170811
cnb002223129

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC