Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.05.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4) Půjčeno:4x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2012
ix, 245 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7357-859-6 (brož.)
němčina
Přeloženo z němčiny
Obsahuje bibliografii na s. [223]-243
000237894
OBSAH // Předmluva 1 // Klam přeživších: The Survivorship Bias // Proč je dobré chodit na hřbitovy 5 // Iluze plavecké figúry: The Swimmer’s Body Illusion // Je Harvard dobrá, nebo špatná univerzita? Nevíme 9 // Syndrom (sebe)přeceňování:The Overconfidence Effect // Proč soustavně přeceňujeme své znalosti a dovednosti 13 // Důkaz davem: Social Proof // Když miliony lidí tvrdí nějakou hloupost, nestane se // proto ještě pravdou 17 // Klam utopených nákladů: The Sunk Cost Fallacy // Proč by se člověk neměl ohlížet na minulost 21 // Revanšování neboli Reciprocita // Proč se nenechat zvát na pití 25 // Touha po stvrzení: The Confirmation Bias (1. část) // Mějme se na pozoru, když zazní výraz „zvláštní případ" 29 // Touha po stvrzení: The Confirmation Bias (2. část) // Povražděte svoje nejdražší 33 // Sklon podřizovat se autoritám: The Authority Bias // Proč nechovat respekt vůči autoritám 37 // VI // OBSAH // Princip kontrastu: The Contrast Effect // Proč by si ženy neměly jako doprovod brát přítelkyně s vizáží fotomodelek 4 j // Sklon brát zavděk tím, co je snadno dostupné: // The Availability Bias // Proč raději používáme nesprávnou mapu, než abychom se bez ní obešli docela 45 // Past toho, že musí být nejdřív hůř, aby pak bylo lip // Jakmile někdo začne mluvit o „trnité cestě", měly by se vám rozeznít varovné signály 49 // Potřeba příběhů: The Story Bias // Proč
i pravdivé příběhy lžou 53 // Problém ohlížení do minulosti: The Hindsight Bias // Proč by si člověk měl psát deník 57 // Co vědí šoféři // Proč nebrat vážně hlasatele zpráv 61 // Iluze kontroly: The Control Illusion // Máme toho pod kontrolou mnohem méně, než si myslíme g5 // Sklon ? nadměrné citlivosti na pobídky: The Incentive Superresponse Tendency // Proč bychom své právní zástupce neměli platit podle počtu hodin gg // Regrese ? průměru: Regression Toward the Mean // Pomoc lékařů, poradců, koučů a psychoterapeutů bývá pochybná 73 // Tragika obecní pastviny: The Tragedy of the Commons // Proč rozumní lidé neapelují na rozum 77 // OBSAH VII // Jak klamou výsledky: The Outcome Bias // Neposuzujte nikdy žádné rozhodnutí podle toho, // jak dopadlo 81 // Paradox volby: The Paradox of Choice // Proč je méně více 85 // Klam obliby: The Liking Bias // Jednáme pošetile, protože chceme, aby nás lidé meli rádi 89 // Efekt vlastnictví: The Endowment Effect // Zkusme nelpět na věcech 93 // Zázraky // Nepravděpodobným událostem se nelze vyhnout 97 // Syndrom skupinového myšlení: Groupthink // V čem může škodit konsenzus 101 // Opomíjení pravděpodobnosti: The Neglect of Probability // Proč se neustále zvyšují jackpoty 105 // Sklon vůbec neriskovat: The Zero Risk Bias // Proč jsme za nulové riziko ochotni platit tak vysoké // částky 109 // Lákavost nedostatkového zboží // Proč lip chutnají
sušenky, kterých není dost? 113 // Opomenutí základní hodnoty: The Base Rate Neglect // Když ve Wyomingu uslyšíte klapot kopyt a uvidíte černobílé pruhy... 117 // Omyl hazardního hráče: The Gambler’s Fallacy // Čím to, že osud nevyvážu je všechny extrémy 121 // Záchytný bod // Jak nám může náhodné kolo štěstí zamotat hlavu 125 // Vlil OBSAH // Indukce // Jak lidem vytáhnout z kapes miliony 129 // Averze ke ztrátě: Loss Aversion // Proč si nepříjemných obličejů všímáme dřív než těch vlídných 233 // Ulejvání ve skupině: Social Loafing // Proč se v týmech víc lenoší 137 // Exponenciální růst // Proč nám zůstává rozum stát nad mnohokrát // přeloženým listem papíru 141 // Prokletí vítěze: The Winner’s Curse // Kolik byste byli ochotni zaplatit za jedno euro? 145 // Past chybné atribuce:The Fundamental Attribution Error // Nikdy se spisovatelů neptejte, jestli je ten román autobiografický 14g // Falešná příčinná souvislost: False Causality // Proč nevěřit na čápy 153 // Haló efekt: The Halo Effect // Proč mají dobře vypadající lidé snazší kariéru 157 // Alternativní možnosti vývoje // Gratulujeme! Právě jste vyhráli v ruské ruletě IBI // Iluze schopnosti předpovídat // X jak nám křišťálová koule šálí zrak 165 // Klamná shoda okolností: The Conjunction Fallacy // Proč mohou být věrohodně znějící příběhy zavádějící 169 // Rámování: Framing // C’est
le ton qui fait la musique 173 // OBSAH IX // Potřeba akce: The Action Bias // Proč je tak těžké vyčkávat a nijak nezareagovat 177 // Sklon neudělat nic: The Omission Bias // Proč jste buď řešením, nebo součástí problému 181 // Lhaní si do kapsy: The Self-Serving Bias // Proč sami nikdy za nic nemůžeme 185 // Zůstáváme stále stejně šťastní: The Hedonic Treadmill // Proč bychom neměli dojíždět moc daleko do práce 189 // Zase zrovna já! The Self-Selection Bias // Nepodivujme se tomu, že vůbec žijeme 193 // Klamné asociace: The Association Bias // Proč je někdy zkušenost na obtíž 197 // Štěstí začátečníků // Pozor na to, když na začátku všechno klape 201 // Kognitivní disonance • // Jak se pomocí malých lží srovnáváme se svými pocity 205 // Preferujeme to, co je na dosah: The Hyperbolic Discounting // Carpe diem - ale prosím jenom v neděli 209 // Doslov 213 // Poděkování 220 // O ilustrátorce 221 // O autorovi 222 // Literatura 223 // Ohlasy na knihu 244 // Poznámka překladatelky 246
cnb002369247

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC