Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.10.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(15) Půjčeno:15x 
BK
EB
2., aktualiz. a dopl. vyd.
Praha : Grada, 2012
526 s. : il., portréty ; 25 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-4275-5 (váz.)
ISBN 978-80-247-8034-4 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-8035-1 (online ; epub)
Expert
Na obálce pod názvem: SPR - Společnost pro projektové řízení Česká republika
Obsahuje bibliografii na s. 520-522 a rejstřík
Anglické resumé
000238602
O autorech 16 // Předmluva prezidenta Společnosti pro projektové řízení 20 - Michael Motal // Úvodní slovo vedoucího autora 21 - Jan Doležal // Úvod 22 - Jan Doležal // Projektový management nejenom podle IPMA 22 // Standardy a standardizace 23 // Project Management Body of Knowledge (PMBoK®) 24 // PRojects IN Controlled Environments - PRINCE2® 25 // ISO 10 006 25 // IPMA® Competence Baseline - ICB 26 // Certifikace 26 // PMI® Certifikace 27 // IPMA® Certifikace 27 // Jak číst tuto knihu 29 // Část 1 Elementy technických kompetencí // 1.01 Úspěšnost řízení projektu 34 - Jan Doležal, Branislav Lacko, Jiří Krátký, Stanislava Nechvílová // 1.01.1 Úspěšný projekt 35 // 1.01.1.1 Příklad kritérií úspěšnosti 36 // 1.01.1.2 Kritéria neúspěšnosti 36 // 1.01.1.3 Finanční kritéria 36 // 1.01.1.4 Kritické faktory úspěchu projektu 38 // 1.01.2 Úspěšné řízení projektu 39 // 1.01.2.1 Co v projektu řídit? 39 // 1.01.2.2 Integrace 40 // 1.01.2.3 Systémové myšlení 41 // 1.01.2.4 Systémový přístup k řízení 41 // 1.01.3 Neustálé zlepšování řízení projektu 42 // 1.01.3.1 Cíle vyhodnocení projektu 42 // 1.01.3.2 Kdy a kdo projekt vyhodnocuje 43 // 1.01.3.3 Co v projektu vyhodnocujeme 43 // 1.01.3.4 Doporučený postup vyhodnocení projektu 44 // 1.01.3.5 Vhodné metody k vyhodnocenrprojektu 44 // 1.01.3.6 Návrh opatření ke zlepšení řízení příštích projektů 46 // 1.01.3.7 Kde čerpat poučení z projektů 46 // 1.02 Zainteresované strany 48 - Jan Doležal, Kateřina Hrazdilová Bočková, Jaromír Pitaš // 1.02.1 Charakteristika zainteresovaných stran 49 // 1.02.2 Řízení zainteresovaných stran 50 // 1.02.2.1 Identifikace zainteresovaných stran 51 // 1.02.2.2 Analýza zainteresovaných stran 52 // 1.02.2.3 Strategie pro zainteresované strany (zapojení zainteresovaných stran) 55 //
1.03 Požadavky a cíle projektu 58 - Jan Doležal // 1.03.1 Kontext projektu 59 // 1.03.2 Projekt a strategie organizace 60 // 1.03.2.1 SWOT analýza 61 // 1.03.2.2 Balanced Scorecard (BSC) 62 // 1.03.2.3 Bostonská matice (BCG matice) 62 // 1.03.3 Strategie projektu 63 // 1.03.4 SMART cíl 65 // 1.03.5 Trojimperativ 66 // 1.03.6 Logický rámec - nástroj pro SMART projekt 67 // 1.03.6.1 Význam jednotlivých polí 68 // 1.03.6.2 Příklad logického rámce 1 73 // 1.03.6.3 Příklad logického rámce 2 73 // 1.03.6.4 Pozor na tautologii 75 // 1.03.6.5 Tvorba logického rámce 77 // 1.03.6.6 Přínosy logického rámce 78 // 1.03.6.7 Logický rámec v různých perspektivách 79 // 1.04 Rizika a příležitosti 83 - Branislav Lacko // 1.04.1 Význam rizika v řízení projektu 84 // 1.04.2 Řízení rizik v projektu 85 // 1.04.2.1 Stanovení kontextu 86 // 1.04.2.2 Identifikace rizik 86 // 1.04.2.3 Analýza rizik 86 // 1.04.2.4 Hodnocení rizik 87 // 1.04.2.5 Ošetření rizik 87 // 1.04.2.6 Monitorování a přezkoumání 88 // 1.04.2.7 Komunikace a konzultace 89 // 1.04.3 Doporučené metody analýzy rizik projektu 89 // 1.04.3.1 Metoda RIPRAN 90 // 1.04.3.2 Skórovací metoda s mapou rizik 94 // 1.04.3.3 Metoda FRAP 96 // 1.04.3.4 Technika stromů rizik 97 // 1.04.3.5 Analýza citlivosti 98 // 1.04.3.6 Metoda plánování scénářů 98 // 1.04.3.7 Využití metody modelování a simulace pro analýzu rizik 100 // 1.04.4 Řízení a hodnocení příležitostí 101 // 1.04.5 Analýza silných a slabých stránek - SWOT 101 // 1.04.5.1 Základní popis analýzy SWOT 102 // 1.04.5.2 Rozšířená analýza SWOT 103 // 1.04.5.3 Některé zásady při provádění analýzy SWOT 104 // 1.04.5.4 Využití analýzy SWOT při řízení rizik projektu 105 // 1.04.6 Doporučené normy 105 // 1.05 Kvalita HO - Jan Doležal, Kateřina Hrazdilová Bočková //
1.05.1 Úloha kvality v současném managementu 111 // 1.05.2 Definice kvality 112 // 1.05.3 Řízení kvality 112 // 1.05.3.1 Řízení kvality v rámci projektu 113 // 1.05.3.2 Standardy řízení kvality 113 // 1.05.4 Nástroje kontroly kvality 116 // 1.05.5 Zodpovědnost za kvalitu 112 // 1.06 Organizace projektu 119 - Jan Doležal, Kateřina Hrazdilová Bočková // 1.06.1 Organizační struktura projektu a programu 120 // 1.06.2 Sestavení organizační struktury projektu/programu 121 // 1.06.2.1 Projektový (programový) tým 122 // 1.06.2.2 Řídicí výbor 123 // 1.06.2.3 Statutární orgán projektu 125 // 1.06.3 Matice odpovědnosti 125 // 1.07 Týmová práce 128 - Martin Hájek // 1.07.1 Skupiny, týmy a komunity 129 // 1.07.1.1 Skupina 129 // 1.07.1.2 Tým 130 // 1.07.1.3 Komunita 130 // 1.07.1.4 Co je lepší? Skupina, tým nebo komunita? 130 // 1.07.2 Nutné charakteristiky týmu 131 // 1.07.3 Životní fáze týmu 132 // 1.08 Řešení problémů 136 - Branislav Lacko // 1.08.1 Řešení problémů v projektech 137 // 1.08.2 Systematický přístup k řešení problémů 137 // 1.08.3 Řešení specifických a technicko-organizačních problémů 138 // 1.08.3.1 Specifické problémy 138 // 1.08.3.2 Technicko-organizační problémy 139 // 1.08.4 Obecné postupy tvůrčího myšlení při řešení problémů 141 // 1.08.5 Doporučené techniky pro řešení problémů 142 // 1.08.5.1 Metoda strukturovaných porad (walkthrough) 142 // 1.08.5.2 Metoda přepnutí (swapping) 143 // 1.08.5.3 Metoda šesti otázek 143 // 1.08.6 Vhodné podmínky pro úspěšné řešení problémů 144 // 1.08.7 Metoda hodnotové analýzy 145 // 1.08.7.1 Vymezení hodnotové analýzy 145 // 1.08.7.2 Základní principy hodnotové analýzy 145 // 1.08.7.3 Základní postupy hodnotové analýzy 146 // 1.08.8 Pomoc poradců při řešení problémů 147 //
1.09 Struktury v projektu 150 - Jan Doležal // 1.09.1 Struktury v projektu jako základní nástroj popisu 152 // 1.09.2 Možné přístupy ke strukturování projektu 153 // 1.09.3 Struktura dokumentace projektu 157 // 1.10 Rozsah a výstupy (dodávky) projektu 159 - Jan Doležal, Stanislava Nechvílová // 1.10.1 Rozsah projektu 160 // 1.10.1.1 Tabulka dimenzí 161 // 1.10.1.2 Definice cílů a rozsahů prací - SOW (Statement of work) 162 // 1.10.2 Výstupy (dodávky) projektu a jejich konfigurace 163 // 1.11 Čas a fáze projektu 166 - Jan Doležal, Ondřej Cingi // 1.11.1 Čas a projekt 167 // 1.11.2 Fázový model projektu - životní cyklus projektu 169 // 1.11.2.1 Předprojektová fáze - vznik projektu 169 // 1.11.2.2 Zahájení projektu (start-up) 172 // 1.11.2.3 Příprava projektu (plánování) 172 // 1.11.2.4 Realizace projektu 172 // 1.11.2.5 Ukončení projektu (close-out) 173 // 1.11.2.6 Poprojektová fáze - po ukončení projektu 173 // 1.11.2.7 Fázový model projektu 173 // 1.11.2.8 Kužel nejistoty 176 // 1.11.3 Postup časového plánování projektu 177 // 1.11.3.1 Tvorba seznamu činností k provedení 180 // 1.11.3.2 Odhadování doby trvání 182 // 1.11.3.3 Sestavení harmonogramu metodou kritické cesty (CPM) 183 // 1.11.4 Časové plánování v multiprojektovém prostředí 186 // 1.11.5 Agilní přístup 190 // 1.12 Zdroje 193 - Jan Doležal, Kateřina Hrazdilová Bočková // 1.12.1 Pracovní zdroje projektu 194 // 1.12.2 Plánování zdrojů 195 // 1.12.3 Řešení konfliktů a vyrovnávání zdrojů 198 // 1.12.4 Další aspekty související se zdroji projektu 199 // 1.13 Náklady a financování 201 // Jiří Krátký // 1.13.1 Plánování nákladů a stanovení rozpočtu projektu 203 // 1.13.1.1 Odhadování rozpočtu nákladů v předprojektové fázi 204 // 1.13.1.2 Sestavení podrobného rozpočtu nákladů ve fázi plánování projektu 204 //
1.13.1.3 Rezervy 206 // 1.13.1.4 Výstup odhadu nákladů 206 // 1.13.2 Čerpání nákladů projektu 206 // 1.13.3 Analýza nákladů a přínosů (CBA) a společenská návratnost investic (SROI) 207 // 1.14 Obstarávání a smluvní vztahy 210 - Jan Doležal, Jaromír Pitaš // 1.14.1 Charakteristika nákupu 211 // 1.14.2 Nákupní know-how 212 // 1.14.3 Cena nakupovaného produktu jako problém 212 // 1.14.4 Kategorizace nákupních případů 213 // 1.14.5 Nástroje řízení nákupu 215 // 1.14.5.1 Analýza vlastní síly versus nákup (make or buy) 215 // 1.14.5.2 Paretova analýza (ABC analýza) 216 // 1.14.5.3 Porovnávací matice komodita-riziko 216 // 1.14.6 Kategorizace dodavatelů 217 // 1.14.7 Výběr dodavatelů, uzavírání smluv 218 // 1.14.8 Obchodní vztahy a smlouvy 219 // 1.14.9 Rizika ve smluvních vztazích 222 // 1.15 Změny 225 - Jan Doležal, Jaromír Pitaš, Kateřina Hrazdilová Bočková // 1.15.1 Řízení změn obecně 226 // 1.15.2 Aspekty řízení změn 229 // 1.15.3 Podněty vyvolávající změny 230 // 1.16 Kontrola, řízení a podávání zpráv 233 - Branislav Lacko, Jan Doležal, Ondřej Cingi, Jaromír Pitaš // 1.16.1 Řízení projektu 234 // 1.16.2 Sledování a vyhodnocování stavu projektu 236 // 1.16.3 Podávání zpráv o průběhu projektu 237 // 1.16.4 Porovnání plánu se skutečností 238 // 1.16.4.1 Metody procentuálního plnění 238 // 1.16.4.2 Stavové metody sledování projektu 239 // 1.16.4.3 Metoda řízení dosažené hodnoty projektu (EVM) 239 // 1.16.4.4 Milníková metoda 246 // 1.16.4.5 Predikce dalšího vývoje projektu 248 // 1.16.5 Vyhodnocení odchylek a příprava rozhodnutí 249 // 1.16.6 Provedení řídicích zásahů 249 // 1.16.7 Podávání zpráv zainteresovaným stranám projektu 250 // 1.16.8 Krize projektu 250 //
1.17 Informace a dokumentace 256 - Branislav Lacko, Jaromír Pitaš // 1.17.1 Informační podpora řízení projektu 257 // 1.17.1.1 Informace pro řízení projektu 257 // 1.17.1.2 Informační systém pro řízení projektu 258 // 1.17.1.3 Produkty pro počítačovou podporu řízení projektu 259 // 1.17.2 Dokumentace projektu 260 // 1.17.2.1 Charakteristika dokumentace projektu 260 // 1.17.2.2 Označování dokumentů 260 // 1.17.2.3 Druhy dokumentace 261 // 1.18 Komunikace 264 - Pavel Máchal // 1.18.1 Typy komunikace 265 // 1.18.2 Umění jednat s lidmi 266 // 1.18.3 Formy lidské komunikace 267 // 1.18.4 Základní druhy komunikačních aktivit 269 // 1.18.5 Verbální a neverbální projevy 269 // 1.18.6 Komunikační bariéry 271 // 1.18.7 Zásady správné komunikace 272 // 1.18.8 Komunikační strategie 273 // 1.19 Zahájení 277 - Jan Doležal // 1.19.1 Kdy začíná projekt a v jakém prostředí? 278 // 1.19.2 Zakládací (identifikační) listina projektu 279 // 1.19.3 Proces zahájení 281 // 1.19.4 Provedení zahájení 282 // 1.20 Ukončení 284 - Jan Doležal, Branislav Lacko // 1.20.1 Ukončení - nezbytná součást projektu 285 // 1.20.2 Ukončení jako proces 285 // 1.20.3 Ukončení etap a fází 287 // 1.20.4 Je ukončení koncem? 287 // 1.20.5 Mimořádné ukončení projektu 287 // Část 2 Elementy behaviorálních kompetencí // 2.01 Vůdcovství 292 - Martin Hájek, Jan Doležal // 2.01.1 Základní pojmy 293 // 2.01.2 Působnost vůdcovství 293 // 2.01.3 Účel vůdcovství 294 // 2.01.4 Charakter vůdcovství 295 // 2.01.4.1 Co vůdcovství poskytuje vedeným lidem 295 // 2.01.4.2 Co vedením lidí získává manažer 296 // 2.01.5 Hlavní činnosti při vedení 296 // 2.01.5.1 Práce s emocemi 297 // 2.01.6 Vedení v průběhu projektu 297 // 2.01.7 Rozvoj vůdčích schopností a charakteru 298 // 2.01.8 Situační vedení 298 //
2.01.8.1 Styly vedení 299 // 2.01.8.2 Úrovně vyspělosti 299 // 2.01.9 Různé teorie vedení 300 // 2.02 Zainteresovanost a motivace 303 - Martin Hájek, Jan Doležal // 2.02.1 Základní pojmy 304 // 2.02.2 Vybrané teorie motivace 306 // 2.02.2.1 Hierarchická teorie potřeb Abrahama Maslowa 306 // 2.02.2.2 Dvoufaktorová teorie Fredericka Herzberga 308 // 2.02.2.3 Teorie očekávání Victora Vrooma 309 // 2.02.2.4 Teorie rovnováhy Johna Adamse 310 // 2.02.2.5 Teorie pozitivního posílení Burrhuse Skinnera 310 // 2.02.2.6 Teorie získaných potřeb Davida McClellanda 311 // 2.02.2.7 Shrnutí teorií 312 // 2.02.3 Motivace týmu 312 // 2.02.4 Vybrané typologie týmových rolí 314 // 2.02.4.1 Motivační typy podle J. Plamínka 314 // 2.02.4.2 Týmové role podle M. Beibina 316 // 2.02.4.3 Týmové role na základě MBTI 317 // 2.03 Sebekontrola 321 - Martin Hájek // 2.03.1 Příčiny ztráty sebekontroly 322 // 2.03.2 Důsledky ztráty sebekontroly 322 // 2.03.3 Jak získávat sebekontrolu 322 // 2.03.3.1 Preventivní opatření 323 // 2.03.3.2 Monitorování a nápravná opatření 324 // 2.04 Asertivita 326 - Pavel Máchal // 2.04.1 Vymezení asertivity mezi ostatními typy chování 327 // 2.04.2 Znaky asertivního chování 328 // 2.04.3 Výhody asertivního chování 329 // 2.04.4 Asertivní techniky 331 // 2.04.5 Manipulace 332 // 2.04.5.1 Identifikace manipulátora 333 // 2.04.5.2 Obrana před manipulací 333 // 2.05 Uvolnění 336 - Pavel Máchal // 2.05.1 Stres 337 // 2.05.2 Zvládnutí stresu 339 // 2.05.3 Jak bojovat proti stresu 341 // 2.05.4 Relaxační techniky 342 // 2.06 Otevřenost 344 - Martin Hájek // 2.06.1 Otevřenost jako schopnost vytvořit otevřené prostředí 345 // 2.06.2 Otevřenost jako nadprahová úroveň informovanosti 346 // 2.06.3 Otevřenost jako nadprahová dostupnost projektového manažera 348 //
2.07 Kreativita 350 - Martin Hájek // 2.07.1 Kreativní techniky 351 // 2.07.1.1 Brainstorming 351 // 2.07.1.2 Brainwriting 352 // 2.07.1.3 Myšlenkové mapy 352 // 2.07.1.4 Crawford slip 353 // 2.07.1.5 Strategie Walta Disneye 353 // 2.07.1.6 Náhodný vstup 354 // 2.07.2 Překážky kreativity 354 // 2.07.3 Vhodnost kreativity 355 // 2.08 Orientace na výsledky 356 - Martin Hájek, Ondřej Cingi // 2.08.1 Očekávání a výsledky 357 // 2.08.2 Význam výsledků 358 // 2.08.3 Soukromé a veřejné výsledky 358 // 2.08.4 Hierarchie priorit výsledků 359 // 2.08.5 Měření výsledků 360 // 2.08.6 Matice důležitý x urgentní 360 // 2.09 Výkonnost 363 - Pavel Máchal // 2.09.1 Výkonnost pracovníků 364 // 2.09.2 Pracovní rytmus 365 // 2.09.3 Pracovní zátěž 367 // 2.09.4 Režim práce a odpočinku 368 // 2.09.4.1 Pasivní formy odpočinku 368 // 2.09.4.2 Aktivní formy odpočinku 369 // 2.09.4.3 Životospráva 369 // 2.09.5 Pracovní spokojenost 369 // 2.10 Diskuse 373 - Pavel Máchal // 2.10.1 Zásady vedení diskusí 374 // 2.10.2 Vedení porad 375 // 2.10.3 Úloha facilitátora 379 // 2.11 Vyjednávání - Pavel Máchal // 2.11.1 Taktiky vyjednávání // 2.11.2 Poziční vyjednávání // 2.11.3 Čtyři faktory vyjednávání // 2.12 Konflikty a krize - Martin Hájek // Definice konfliktu a varianty jeho řešení // Klíčové kompetence manažera pro produktivní řešení konfliktů // Produktivní řešení konfliktů // Krize a projektový tým 395 // 2.13 Spolehlivost - Pavel Máchal // Spolehlivost manažera // Charakter // Kohlbergova stadia morálního vývoje // Důvěra // Prezentace projektového manažera 402 // 2.14 Porozumění hodnotám - Martin Hájek // 2.14.1 Základní pojmy // 2.14.2 Práce s hodnotami // 2.14.2.1 Objevování hodnot // 2.14.2.2 Propojení hodnot // 2.14.3 Práce s týmovými hodnotami //
2.14.4 Práce s vlastními hodnotami // 2.14.5 Hodnoty nejsou tím nejdůležitějším 409 // 2.15 Etika - Stanislava Nechvílová, Pavel Máchal // 2.15.1 Etika a morálka // 2.15.2 Etika versus ekonomické priority // 2.15.3 Etické chování // 2.15.3.1 Firemní kultura // 2.15.3.2 Etický kodex // 2.15.4 Etika v projektech 415 // Část 3 Elementy kontextových kompetencí // 3.01 Orientace na projekt - Jan Doležal // 3.01.1 Projekt je, když // 3.01.2 Projektové řízení // Orientace na program 429 - Jan Doležal // Chatakteristika programu 430 // Řízení programu 432 // Program jako součást filozofie organizace 432 // 3.03 Orientace na portfolio 434 - Jan Doležal // 3.03.1 Kdy a jak vzniká potřeba portfolia? 435 // 3.03.2 Řízení portfolia 436 // 3.03.2.1 Metody portfolio analýzy a stanovování priorit projektů 437 // 3.03.2.2 Průběžná optimalizace 440 // 3.03.3 Nezbytné předpoklady pro práci s portfoliem 441 // 3.04 Implementace projektu, programu a portfolia . 443 - Jan Doležal // 3.04.1 Důvody pro implementaci projektu, programu a portfolia 444 // 3.04.2 Způsob implementace 446 // 3.04.3 IT podpora řízení projektu, programu a portfolia 450 // 3.04.4 Klíčové faktory úspěchu implementace řízení projektu, programu // a portfolia 450 // 3.05 Trvalá organizace 452 - Jan Doležal // 3.05.1 Trvalá organizace 453 // 3.05.2 Koncepce řízení trvalé organizace 454 // 3.05.3 Modely organizačních struktur zahrnujících řízení projektů 455 // 3.05.4 Projektová kancelář - rozhraní trvalé a dočasné organizace 460 // 3.06 Byznys 462 - Jan Doležal // 3.06.1 Co je to byznys? 465 // 3.06.2 Byznys pojetí podnikatelského subjektu 466 // 3.06.3 Projekty, programy, portfolia a byznys 467 // 3.07 Systémy, produkty a technologie 469 - Branislav Lacko // 3.07.1 Význam vlivu předmětu na projekt 472 //
3.07.2 Systémy 472 // 3.07.3 Produkty 475 // 3.07.4 Technologie 476 // 3.08 Personální management 478 - Martin Hájek // 3.08.1 Účel personálního managementu a základní personální činnosti 479 // 3.08.2 Výběr pracovníků 481 // 3.08.2.1 Příprava výběru 481 // 3.08.2.2 Výběr 483 // 3.08.2.3 Pokud projektový manažer nevybírá // 3.08.3 Rozvoj pracovníků // 3.08.4 Hodnocení pracovníků // 3.08.5 Globální trendy v personálním managementu // Zdraví, bezpečnost, ochrana života a životního prostředí 487 - Martin Hájek // Přinejmenším neškodit // Ochrana životního prostředí // Zdraví, bezpečnost, ochrana života 492 // 3.10 Finance - Liběna Tetřevová // Finanční kontext projektu // Alternativní zdroje financování projektu // Proces rozhodování o optimálních zdrojích financování projektů // Financování projektů // Public Private Partnership jako specifické formy projektů 500 // 3.11 Právo - Jaromír Pitaš, Jan Doležal // Právní vědomí // Vliv manažera projektu na právní vědomí // Právo na pracovišti // Právní kontext projektu 508 // Jak se připravit k certifikaci IPMA - Jan Doležal // Výběr stupně certifikace // Zkouška pro jednotlivé stupně // Uzavřené otázky // Otevřené otázky // Příklad // Komplexní příklad // Zpráva o projektu // Pohovor // Jak se efektivně připravit ke zkoušce 516 // Závěr - Branislav Lacko, Jan Doležal // Summary // Seznam literatury // Rejstřík 523
(OCoLC)798994338
cnb002362598

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC