Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16.8) Půjčeno:67x 
BK
Příručka
1. vyd. v českém jazyce
Praha : Maitrea, 2012
609 s. : il. (převážně barev.) ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-87249-27-7 (brož.)
angličtina
Obsahuje bibliografii na s. 589-603 a bibliografické odkazy
000238768
Předmluva Gabora Maté, M.D. ...21 // Úvod ...25 // Přehled této knihy ...29 // DÍL I: POROZUMĚNÍ TRAUMATU ...35 // Kapitola první: Co je to trauma? Pracovní definice ...37 // Trauma spočívá v nervové soustavě - nikoli v události! ...38 // Proč naše tělo nezapomene: Co jsme se dozvěděli z výzkumu mozku ...44 // Kapitola druhá: Trauma a jeho příčiny v rozsahu od obyčejného // po neobyčejné ...51 // Běžné příčiny traumatu u dětí ...52 // Příklady ze života dětí, které jsme znali ...52 // Šokující rozšířenost domácího násilí a násilí v komunitách.62 // Několik slov o dětech v prenatálním období, miminkách a batolatech ...68 // Když příčina traumatu zůstává záhadou ...72 // Kapitola tretí: Znaky a symptomy traumatu u dětí ...75 // Všeobecné znaky traumatu ...76 // Rozpoznání symptomů u velmi malých dětí: Od miminek po děti předškolního věku ...79 // Rozpoznání symptomů u dětí školního věku ...91 // Projevy traumatu během dospívání ...97 // Opožděné traumatické reakce ...105 // Symptomy sexuálního traumatu ...107 // Proč nekteré děti mají symptomy traumatu a jiné je nemají.. 109 // Když symptomy přetrvávají: Jak trauma ovlivňuje mozek dítěte ...111 // Skupiny druhotných příznaků traumatu: Shrnutí ...112 // Závěr ...118 // DÍL II: OBECNÝ PRŮVODCE PREVENCE TRAUMATU U DĚTÍ ...121 // Kapitola čtvrtá: Emoční první pomoc neboli jak být dobrým „obvazem“ ...123 // Poskytnutí vhodné podpory přehlcenému dítěti ...124 // Tři části mozku v jednoduchosti ...127 // Seznámení s vlastními vjemy ...129 // Naladění na rytmy, vjemy a emoce vašeho dítěte ...137 // První pomoc pro prevenci traumatu: Průvodce krok za krokem ...143 // Namlouvání plazího mozku: Jazykové dovednosti ...147 // Nemusí to bolet navždy ...151 //
Vjemy a emoce nejsou totéž ...153 // Věnujte se emočním potřebám dítěte a následujte jeho vedení ...158 // Pomoc traumatizovaným dětem formou hry ...164 // Závěr ...175 // Kapitola pátá: Vjemy, obrazy a pocity: Budování a posílení zdrojů a transformace symptomů traumatu s pomocí říkanek a symboliky zvířat ...179 // Co jsou „zdroje" a odkud pocházejí ...179 // Použití říkanek a příběhů k prevenci a léčení traumatu ...185 // Závěr ...204 // DÍL III: PRACOVNÍ KNIHA PRO BĚŽNÉ SITUACE // Kapitola šestá: První pomoc při nehodách a pádech // První pomoc při nehodách a pádech: Základní pravidla // Moc řeči tišit a hojit // Oslovování emocí skrze naslouchání a vyprávění příběhů // Práce s nehodami a pády, když se u dítěte projevují příznaky posttraumatického stresu // Použití hudby k léčení traumatu // Shrnutí // Kapitola sedmá: Nástroje prevence pro rodiče a zdravotníky // Význam přípravy v případě, kdy je lékařský zákrok nutný // Pokyny pro přípravu dítěte na chirurgický nebo jiný lékařský zákrok // Volitelné operace // Citlivost k bolesti dětí // Kapitola osmá: Rozvod, smrt a oddělení: Pomoc dětem při zpracování zármutku ze ztráty // Rozlišení emocí // Dva pohledy na rozvod: Růžový a černý // Závěr // Pomoc dětem při zpracování zármutku // Kapitola devátá: Prevence a léčení posvátného zranění sexuálního zneužití // Ochrana dětí před zraněním sexuálního traumatu // Kroky, které mohou pečovatelé udělat pro snížení pravděpodobnosti napadení // Málo diskutovaná emoce znechucení // Často přehlížené negativní následky sexuálního zneužití před pubertou // Ozvěny pro příští generaci: Transformace dědictví 331 // DÍL IV: SMĚROVÁNÍ K HUMANISTICKÉMU POHLEDU NA TRAUMA ...339 //
Úvod: Naděje pro budoucnost skrze prevenci a společenské změny ...341 // Kapitola desátá: O příchodu na svět: Porod a miminka ...345 // Spokojená nastávající maminka poskytuje ideální prostředí dělohy ...346 // Děti v prenatálním období a miminka jsou vnímavé, vědomé bytosti ...351 // Pocta zázraku porodu ...356 // Porod podle plánu: Indukce a císařský řez ...361 // První tři měsíce ...368 // Co všechna miminka potřebují ke zdravému vývoji ...380 // Zázračný svět miminek ...388 // Kapitola jedenáctá: Odstraňování překážek učení a sebekontroly ve třídách 21. století ...397 // Naši nepochopení studenti ...399 // Vyvarování se a rozpoznání chybné diagnózy: Je to autismus nebo posttraumatická stresová porucha? ...433 // Zlost ve škole ...439 // Násilí v našich školách ...447 // Skupiny pro zpracování zármutku dětí v prostředí školy ...453 // Doporučení pro učitele ...457 // Aktivity pro učitele a poradce: Další nástroje pro práci // ve třídě ...471 // Fyzické aktivity a hry, které podporují zdravé obranné reakce, vymezení hranic a soudržnost ve skupině ...481 // Rovnovážné aktivity, které obnovují ochranné reflexy, sebedůvěru a odolnost ...493 // Závěr ...498 // Kapitola dvanáctá: Jak se zachovat při přírodních katastrofách a pohromách způsobených člověkem: Krizový zákrok ve škole a za hranicemi školy ...501 // Především se snažte nezpůsobit škodu! ...502 // Alternativní přístup ke krizovému zákroku ...505 // Obnovení odolnosti školních dětí po katastrofe: Další poznatky // z Thajska ...312 // Naše nová realita ...519 // Epilog nebo epitaf? ...527 // Kapitola třináctá: Transformace lékařské péče budoucnosti: Plán minimalizace dětského traumatu ...533 // Peterův příběh ...533 //
Současný stav zdravotnického průmyslu ...536 // Vize alternativní a integrativní medicíny pro // jednadvacáté století ...538 // Shrnutí ...550 // PŘÍLOHY ...553 // První pomoc při nehodách a pádech ...555 // Pracovní tabulka pro zaznamenání symptomů ...557 // Poznámky ...561 // Bibliografie ...589 // O autorech ...605
(OCoLC)794207856
cnb002341092

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC