Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(15.3) Půjčeno:61x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2012
xix, 226 s. il. ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7357-903-6 (brož.)
Obálkový podnázev: kniha s online podporou
Obsahuje bibliografii na s. 210-221, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
000239048
OBSAH // Předmluva...XI // Základní informace o knize a její online podpoře ...XIII // Charakter knihy...XIII // Terminologická poznámka...XIV // Komu je kniha určena...XV // Jak s knihou pracovat...XVI // Použité zkratky...XVII // Online podpora knihy...XIX // 1 Učení v životě člověka...1 // 1.1 Učení jako klíčový proces v životě člověka...2 // 1.1.1 Učení jako individuálně transformativní proces...2 // 1.1.2 Sociální charakter učení...3 // 1.1.3 Politické aspekty učení...4 // 1.2 Učení a dovednosti pro 21. století...5 // 1.3 Celoživotní učení...6 // 1.4 E-leaming - jedna z podob učení v moderní společnosti...8 // 1.4.1 Blended learning...10 // 2 E-leaming a jeho aktéři...15 // 2.1 Učení studentů v éře digitálních technologií...16 // 2.1.1 Vnější řízení a autoregulace učení...25 // 2.2 Digitální technologie a proměny kompetencí učitele...28 // 3 Teorie učení (vzděláváno a e-leaming...37 // 3.1 Význam a pojetí vzdělávacích teorií...38 // 3.2 (Neo)behavioristické teorie vzdělávání...39 // 3.2.1 Základní charakteristiky (neo)behaviorismu...40 // 3.2.2 (Neo)behaviorismus a technologie...42 // 3.2.3 Kritika (neo)behaviorismu...43 // 3.2.4 (Neo)behaviorismus a e-leaming...44 // 3.3 Konstruktivistické teorie vzdělávání...44 // 3.3.1 Základní charakteristiky konstruktivismu...44 // 3.3.2 Konstruktivismus a technologie...48 // 3.3.3 Kritika konstruktivismu...50 // VII // E-learning - učení
(se) s online technologiemi // 3.3.4 Konstruktivismus a e-learning...50 // 3.4 Konektivismus - paradigma budoucnosti?...51 // 3.4.1 Základní východiska a charakteristiky konektivismu... 52 // 3.4.2 Kritika konektivismu...54 // 3.4.3 Konektivismus a e-learning ...54 // 3.5 Komplementarita vzdělávacích teorií...54 // 4 Online technologie ve vzdělávání...57 // 4.1 Online vzdělávací technologie a Web 2.0...58 // 4.2 Online nástroje ... // 4.2.1 Nástroje podporující spolupráci a komunikaci...63 // 4.2.1.1 Diskuzní fóra...65 // 4.2.1.2 Internetová telefonie a instant messaging (IM).. 68 // 4.2.1.3 Webinář... // 4.2.1.4 Wiki (a Wikipedie)...’ ’ 74 // 4.2.2 Nástroje umožňující tvorbu // a prezentaci/publikování obsahu...78 // 4.2.2.1 Podcast, screencast...78 // 4.22.2 Weblog (Blog)...81 // 4.2.3 Nástroje podporující administraci studia...83 // 4.2.3.1 Plánování času a úkolů...84 // 4.2.4 Nástroje podporující personalizované učení...87 // 4.2.4.1 E-portfolia... 88 // 4.2.5 Nástroje umožňující hodnocení a zpětnou vazbu...93 // 4.2.5.1 Online dotazníky a ankety...94 // 4.3 Online systémy pro podporu vzdělávání...97 // 4.3.1 LMS (systémy pro řízení učení)...98 // 4.3.2 Google aplikace ve vzdělávání...102 // 4.3.3 Online sociální sítě...?6 // 4.3.4 Virtuální světy...HO // 4.4 Prostředky nesoucí učební obsah...116 // 4.4.1 Učební objekty...?7 // 4.4.2 Hry a simulace...120 // 4.4.3 E-booky... // 4.5 Nástroje
mobilních technologií...125 // 5 Být, či nebýt online: Výhody a nevýhody online vzdělávání.. 131 // 5.1 Výhody a nevýhody e-leamingu - námět ? zamyšlení..132 // 5.2 Pohledem studenta (učícího se)...I33 // 5.2.1 Výhody... // 5.2.2 Nevýhody... // 5.3 Pohledem vyučujícího/autora...138 // Základni informace o knize a její online podpore // 5.3.1 Výhody...138 // 5.3.2 Nevýhody...141 // 5.4 Pohled poskytovatele (instituce) ...145 // 5.4.1 Výhody...145 // 5.4.2 Nevýhody...146 // 6 Didaktické otázky přípravy kurzu // s podporou online technologií...151 // 6.1 Základní úvahy o kontextu e-learningu // jako první krok v plánování a přípravě kurzu...152 // 6.2 Fáze tvorby kurzu ...155 // 6.3 Příprava kurzu s podporou online technologií // (z pohledu učitele i studentu)...157 // 6.3.1 Stanovení výukového cíle...158 // 6.3.1.1 Definování cílů jako činnost učitele...159 // 6.3.1.2 Definování cílu jako společná činnost // učitele a studentu...159 // 6.3.2 Časové rozvržení kurzu...160 // 6.3.2.1 Časové rozvržení kurzu jako činnost učitele ... 161 // 6.3.2.2 Časové rozvržení kurzu jako společná // činnost učitele a studentů...162 // 6.3.3 Procesy výuky a učení...163 // 6.33.1 Výuka řízená učitelem...163 // 6.3.3.2 Výuka (spolu)řízená studenty i učitelem...165 // 6.3.4 Hodnocení studentů...168 // 6.3.4.1 Hodnocení jako činnost učitele...169 // 6.3.4.2 Hodnocení jako činnost učitele i studentů.170
// 7 Online technologie v reálné výuce...173 // 7.1 E-learning v prostředí Moodle aneb o e-learningu // e-learningem...174 // 7.1.1 Začlenění předmětu v rámci studovaného oboru...174 // 7.1.2 Cíle předmětu...175 // 7.1.3 Příprava na výuku ...176 // 7.1.4 Realizace kurzu a didaktická východiska...178 // 7.1.5 Hodnocení kurzu...180 // 7. 2 Kurzy využívající wiki a Wikipedii...181 // 7.2.1 Začlenění předmětů v rámci studovaného oboru...181 // 7.2.2 Tvorba učebních materiálů ve wiki...181 // 7.2.3 Technické řešení pomocí wiki...184 // 7.2.4 Zkušenosti z provozu interaktivních materiálů...185 // 7.2.5 Kurz Překladový projekt...186 // IX // E-leaming - učení (se) s online technologiemi // 7.2.6 Editace hesel ve Wikipedii...187 // 7.3 Systém Mahara jako součást prezenční výuky...188 // 7.3.1 Začlenění předmětu v rámci studovaného oboru...188 // 7.3.2 Cíle předmětu...189 // 7.3.3 Příprava na výuku...190 // 7.3.4 Realizace kurzu a didaktická východiska...192 // 7.3.5 Hodnocení kurzu...194 // 7.4 Google jako nástroj ve výuce... 195 // 7.4.1 Struktura online materiálu...196 // 7.4.2 Rozdělení znalostních úrovní...199 // 7.4.3 Učební a aktivizující prvky...201 // 7.4.4 Způsoby zapojení do výuky...202 // Poznámky na závěr...205 // E-leaming: Teaching and Learning with Online Technologies // (Summary)...207 // Seznam elektronických zdrojů a literatury...210 // O autorech...223 // Rejstřík...222
X
cnb002374441

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC