OBSAH // O autorech...8 // Úvod...9 // 1. Význam hodnocení, jeho funkce, typy, roviny...11 // 1.1 Hodnocení výsledků vzdělávání jako součást autoevaluace // školy...14 // 1.2 Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace // vzdělávání...19 // 1.3 Hodnocení jako podpora rozvíjejícího se sebepojetí dítěte...20 // 2. Pedagogická diagnostika v mateřské škole...23 // 2.1 Vymezení pojmu pedagogická diagnostika, její úskalí...24 // 2.2 Metody poznávání dítěte...28 // 2.3 Fáze a etapy diagnostického procesu...36 // 2.4 Portfolio dítěte...39 // 2.5 Vztah mezi pedagogickou diagnostikou a individualizací // vzdělávání...42 // 3. Zrání versus učení jako východisko hodnocení dětí...45 // 3.1 Vymezení základních pojmů...46 // 3.2 Využití procesu zrání ? učení a rozvoji dítěte // předškolního věku...48 // 3.3 Příprava dítěte před vstupem do základního vzdělávání...51 // 3.4 Realizace činností spojených s učením...64 // 4. Spolupráce s rodiči jako základ efektivního // vzdělávání a hodnocení dětí...69 // 4.1 Proměna společnosti a rodiny...69 // 4.2 Vliv rodiny na utvářející se osobnost dítěte...72 // 4.3 Vztahy mezi rodinou a mateřskou školou...75 // 5. Kritéria a nástroje pro hodnocení výsledků // vzdělávání...83 // 5.1 Charakteristika pojmů v procesu hodnocení výsledků // vzdělávání...83 // Obsah // 5.2 Systémové nástroje pro hodnocení výsledků vzdělávání...85
// 5.3 Návrh postupu tvorby hodnotícího nástroje...91 // Závěr...101 // Použitá literatura...102 // Přílohy...111 // 6