1 ÚVOD...5 // Text pro učitele Text pro ředitele // Proč zjišťovat výkonovou motivaci // 2 VÝKONOVÁ MOTIVACE - OBECNÝ UVOD DO PROBLEMATIKY...6 // Potřeba úspěšného výkonu a potřeba vyhnutí se neúspěchu // Úzkost, strach, obava, tlak Strach a školní výkon (prospěch) // 3 POKYNY PRO ZADÁVÁNÍ A VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKU...8 // Instrukce pro žáky // Vyhodnocení dotazníku // 4 // 5 // 6 // NORMY PRO ŠKOLY (ŽÁCI, TŘÍDY)...10 // Normy pro žáky ZŠ Normy pro třídy ZŠ Normy pro žáky SŠ Normy pro třídy SŠ // TYPOLOGIE ŽÁKŮ Z HLEDISKA VÝKONOVÝCH POTŘEB...11 // Typ 1 : vysoká potřeba úspěšného výkonu (PÚV) a současně nízká potřeba vyhnutí se neúspěchu (PVN) // Typ 2: nízká potřeba úspěšného výkonu (PÚV) a současně vysoká potřeba vyhnutí se neúspěchu (PVN) // Typ 3: vysoká potřeba úspěšného výkonu (PÚV) a současně vysoká potřeba vyhnutí se neúspěchu (PVN) Typ 4: nízká potřeba úspěšného výkonu (PÚV) a současně nízká potřeba vyhnutí se neúspěchu (PVN) // Typ 5: nevyhraněný // TYPOLOGIE ŠKOLNÍCH TŘÍD Z HLEDISKA ČETNOSTI VÝKONOVÉHO KLIMATU ...14 // Typ A) Silně výkonově orientovaná třída Typ B) Úzkostná třída Typ C) Třída s oběma silnými tendencemi Typ D) Třída s oběma nízkými tendencemi // 7 PŘÍKLAD JEDNÉ OSMÉ TŘÍDY...16 // 8 OBECNÁ DOPORUČENÍ PRO DALŠÍ PRÁCI S VÝKONOVOU MOTIVACÍ...18 // Aktualizace výkonových potřeb ve vyučování - obecná doporučení // 9 SEZNAM LITERATURY...19 // 10 PŘÍLOHY...20 // Školní výkonová motivace žáků. Dotazník pro žáky. Zpráva z evaluačního nástroje Psychometrické vlastnosti dotazníku