Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7.8) Půjčeno:31x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Academia, 2012
311 s. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-200-2069-7 (brož.)
Lingvistika ; sv. 3
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglické resumé
Vydavatel: Akademie věd ČR, Středisko společných činností
000239465
Obsah // Úvod—7 // I. Řeč v praxi—9 // I. A. Vybrané řečové jevy lexikální, morfologické a syntagmatické—9 // 1. Je řeč a jazyk totéž?—9 // 2. O významech slova slovo—16 // 3. Jsme v řeči in? (Onou záležitostíje nicméně filozofie nádobí)—20 // 4. I děti prožívají svou řeč?—26 // 5. Humorv řeči a řeč humoru—30 // 6. ? expanzi předložky na v řečové praxi—39 // 7. Funkčnost, nebo redundantnost multiverbálních spojení se slovesy zabezpečit, zajistit—50 // 8. Přesnost a přibližnost ve věcném stylu—55 // 9. Užití kategorie osoby jako výraz nadřazenosti, nebo sounáležitosti?—62 // 10. Pohled na českou morfologii z vývojového hlediska na pozadí povídek Jana Nerudy a Vítězslava Hálka—71 // II. Dobové změny názvů na firemních štítech—79 // 12. Názvy českých cestovních kanceláří—90 // 13. O češtině nejen pro Čechy—96 // I. B. Frazémy v praxi—105 // 14. Frazeologie a mládež—105 // 15. Znalost a užívání tradiční frazeologie u mládeže po 20 letech—114 // 16. Dynamika frazeologie—119 // 17. Kulturní frazeologie v současné komunikaci—127 // 18. Porozumění kulturním frazémům—135 // 19. Prostorové motivy ve frazémech—142 // 20. Pragmatický a jazykový charakter pranostík—153 // 21. Zrcadlení české historie ve frazeologizovaných obratech—161 // II. Osvojováni řeči a jazyka—169 // II. A. Osvojováni řeči a jazyka z hlediska žáku a
učitelů—169 // 1. Tvořivostí učitelů ? tvořivosti žáků?—169 // 2. Přijímání textu—182 // 3. Některé předpoklady osvojování poznatků z českého jazyka—188 // 4. Analogismus versus anomalismus // z hlediska vyučování mateřskému jazyku—194 // 5. Potřeba změn jazykovědné terminologie? Důvody pro a proti—199 // 6. Frazeologie a škola—207 // 7. Mužská a ženská specifika školní komunikace—212 // 8. Humorv pedagogické komunikaci—219 // 9. Několik postřehů z osvojování češtiny cizinci—227 // 10. Jak rozumějí slyšenému a čtenému textu // imigranti, cizinci a Češi?—235 ¦* // 11. Paradoxně: od jazyka cizího ? mateřštině? // (Syntéza výkladů předchozích výzkumů)—246 // 12. Učitelské bariéry ve vzdělávání žáků—250 // 13. Stav (a výhledy?) vzdělávání učitelů češtiny—254 // II. B. Medailony bohemistů - učitelů učitelů—263 // 14. S úctou panu profesoru Aloisů Jedličkovi—263 // 15. Moje setkávání s Milošem Dokulilem—267 // 16. Osobní zamyšlení nad životem a dílem Karla Hausenblase—270 // 17. Více než sto let od narození Jaroslava Jelínka, zakladatele teorie vyučování českému jazyku—274 // 18. Učitelská legenda - Vlastimil Styblík—277 // 19. Olympiáda v českém jazyce a Karel Oliva—280 // 20. Ohlédnutí za severočeskou jazykovědnou bohemistikou—285 // 21. Čím přispěli Plzeňští rozvoji teorie vyučování češtině?—290 // Resumé—299
// Jmenný rejstřík autorů—301 Věcný rejstřík výběrový—305

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC