Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(24) Půjčeno:24x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Sociologické nakladatelství (SLON) : Sociologický ústav AV ČR, 2011
179 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-7419-070-4 (Sociologické nakladatelství ; brož.)
ISBN 978-80-7330-212-2 (Sociologický ústav ; brož.)
Studie ; sv. 76
Obsahuje bibliografii na s. 144-156, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglické resumé
000239486
Obsah // Úvod . 10 // Kapitola 1 // Konceptuálni a metodologické inovace v sociálněstratifikačním výzkumu vzdělanostních nerovností 17 // 1.1. Teoretické přístupy k vysvetlení vzniku a reprodukce // vzdělanostních nerovností 18 // 1.2. Teoreticko-cmpirické přístupy k zachycení vývoje vzdělanostních // nerovností 21 // 1.3. Věcně-metodologické inovace v empirickém výzkumu // vzdělanostních nerovností 22 // 1.3.1. Základní model sociální stratifikace - P. Blau a O. D. Duncan 23 // 1.3.2. Sociálně-psycbologický model -W.H. Sewcll a R. M. Hauser 25 // 1.3.3. Koncept alokace vzdělání - Robert D. Maře 26 // 1.3.4. Maximálne udržovaná nerovnost - A E. Raftery a M. Hout 28 // 1.3.5. Multinomiální tranzitivní model - R. Breen a J. O. Jonsson 30 // 1.3.6. Nerovnost udržovaná ve výsledku - Samuel R. Lucas 32 // Kapitola 2 // Jakým směrem se ubírají analýzy působení sociálního původu ve vzdělanostní trajektorii? 35 // 2.1. Nejnovější diskuse v soudobé metodologii výzkumu // vzdělanostních nerovností 38 // Kapitola 3 // Vývoj vzdělanostních nerovností a vzdělanostní mobility v českých zemích od počátku 20. století do pádu socialismu 42 // 3.1. Hlavní trendy v českém vzdělávacím systému na pozadí // historicko-politického vývoje 43 // 3.2. Vzdělanostní nerovnosti v kontextu socialistické vzdělávací politiky 47 // 3.2.1. Teorie vzdělanostních nerovností socialistických zemí 48 // 3.2.2. Základní
rysy socialistického vzdělávacího systému 50 // 3.2.3. Vývoj nerovností v přístupu ke středoškolskému vzdělání 51 // 3.2.4. Vývoj nerovností v přístupu ? v)fsokoškolskému vzdělání 56 // 3.2.5. Zasazení do komparativního rámce 59 // 3.2.6. Shrnutí poznatků o vývoji vzdělanostních nerovností do roku // 1989 v bodech 63 // Kapitola 4 // Základní kvantitativní údaje o přechodu ? vyššímu vzdělání v České republice 66 // Kapitola 5 . // Exkurs do funkční gramotnosti české dospělé populace - // šetření SI AIS 1998 71 // 5.1. Identifikace skupin států dle celkové úrovně funkční gramotnosti 71 // 5.2. Mezinárodní komparace výsledků v jednotlivých typech funkční // gramotnosti 82 // 5.2.1. Rozložení výsledků v testech literární gramotnosti v zemích // s různým typem diferenciace vzdělávacího systému 83 // 5.2.2. Rozložení výsledků v testech dokumentové gramotnosti v zemích // s různým typem diferenciace vzdělávacího systému 87 // 5.2.3. Rozložení výsledků v testech numerické gramotnosti v zemích // s různým typem diferenciace vzdělávacího systému 89 // 5.3. Porovnání vzdělanostní úrovně obyvatel // v jednotlivých skupinách zemí 93 // 5.3.1. Výsledky dosažené v jednotlivých testech funkční gramotnosti v terciárně vzdělané populaci - komparace tří skupin států // s různýni stupněm diferenciace vzdělávacího systému a České republiky 96 // 5.3.2. Výsledly
dosažené v jednotlivých testech funkční gramotnosti // ? populace s vyšším středním vzděláním - komparace tří skupin států s různým stupněm diferenciace vzdělávacího systému a České rcpublily 98 // 5.3.3. Výsledky dosažené v jednotlivých testech funkční gramotnosti // ? populace s nižším středním vzděláním - komparace tří skupin států s různým stupněm diferenciace vzdělávacího systému a České republiky . 101 // 5.4. Shrnutí - kompetence české dospělé populace v mezinárodním // srovnání 103 // 8 // Kapitola 6 // Vývoj vzdělanostních nerovností v České republice po roce 1989 // 106 // Kapitola 7 // Jak vývoj vzdělanostních nerovností v českých zemích koresponduje s teoriemi vzdělanostních nerovností? 113 // Kapitola 8 // Analýza vzdělanostní mobility mezi lety 1906 až 2003 116 // 8.1. Výzkumné otázky, data a metodologie 117 // 8.2. Výsledky analýzy 123 // 8.2.1. Proměny vzdělanostní struktury (marginálních četností) 123 // 8.2.2. Analýza mobilitnícb pohybů 127 // 8.2.3. Analýza relativní mobility 134 // 8.3. Shrnutí výsledků mobilitní analýzy 136 // Závěr 140 // Literatura 144 // Přílohy 157 // 1. Příspěvek ? diskusi nad konceptem strukturní a čisté mobility 157 // 2. Příspěvky ? anonymnímu recenznímu posudku obdrženému ke stati „Proměny v mezigeneračním přenosu dosaženého vzdělání // v České republice v historické perspektivě" 162 // 2.1. Datový
soubor získaný spojením dat z několika výběrových šetření // a jeho analýza (PbDr Pavla Bergmannová) 162 // 2.2. Historické proměny vzdělávacího systěmu versus proměny šancí na // dosažené vzdělání (doc. PbDr Tomáš Katrňák, Ph.D.) 165 // 3. Syntax pro výpočet log-lineárních modelů z programu LEM 167 // Summary 170 // Věcný rejstřík 175 // Jmenný rejstřík 177
cnb002268125

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC