Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 07.08.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(17) Půjčeno:34x 
BK
1. vyd.
Praha : Grada, 2011
205 s. : il., mapy ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-247-3748-5 (brož.)
Dotisk 2012
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
Část. anglický text, anglické resumé
000239975
1. Základní otázky vymezení turismu -- Pojetí a definování turismu -- Stručný historický vývoj turismu -- První etapa do první světové války -- Druhá etapa mezi dvěma světovými válkami -- Třetí etapa od druhé světové války do počátku 90. let -- Čtvrtá etapa 90. léta až současnost -- Shrnutí a úkoly -- 2. Typologie turismu -- Typy turismu dle místa realizace -- Typy turismu dle vztahu k platební bilanci státu -- Typy turismu dle plátce nákladů -- Typy turismu dle způsobu zabezpečení cesty a pobytu -- Typy turismu dle věku účastníků -- Typy turismu dle délky pobytu -- Typy turismu dle převažujícího prostředí (charakteru cílového místa pobytu) -- Typy turismu dle převažujícího motivu (důvodu cesty) -- Shrnutí a úkoly -- 3. Trh turismu -- Trh dle ekonomické teorie -- Součásti trhu turismu -- Tržní subjekty v turismu -- Tržní objekty v turismu -- Možnosti vymezení trhu turismu -- Specifika trhu turismu -- Faktory ovlivňující trh turismu -- Politické a bezpečnostní faktory -- Ekonomické faktory -- Demografické faktory -- Technicko-technologické faktory -- Sociální faktory -- Ekologické faktory -- Shrnutí a úkoly -- 4. Poptávka v turismu -- Poptávka dle ekonomické teorie -- Potřeby jako východisko poptávky v turismu -- Formování individuální poptávky v turismu -- Faktory na straně poptávky -- Faktory na straně nabídky -- Faktory vnějšího prostředí -- Tržní poptávka v turismu
-- Psychologické (sociální) faktory ovlivňující tržní poptávku v turismu -- Prognózování tržní poptávky v turismu -- Současné trendy poptávky v turismu -- Spotřeba a spotřební chování v turismu -- Spotřeba v turismu -- Spotřební chování v turismu -- Segmentace v turismu -- Segmentace, její cíle a podmínky -- Segmentační základny -- Shrnutí a úkoly -- 5. Nabídka v turismu -- Nabídka dle ekonomické teorie -- Součásti nabídky v turismu (objekty) -- Spojovací články nabídky s poptávkou -- Služby jako významná součást nabídky turismu -- Specifické vlastnosti služeb turismu -- Členění služeb -- Produkt turismu -- Poskytovatelé služeb turismu (subjekty) -- Poskytovatelé služeb turismu dle odvětvového členění -- Poskytovatelé služeb turismu dle tržní struktury -- Současné trendy nabídky -- Shrnutí a úkoly -- 6. Cena jako součást trhu turismu -- Cena z pohledu ekonomické teorie -- Faktory ovlivňující tvorbu ceny -- Obecné postupy tvorby ceny -- Nákladově orientovaná cena -- Cena stanovená dle hodnoty zákazníka / metoda cílových nákladů -- Cena stanovená dle konkurence -- Formy cenové diskriminace -- Cenová diskriminace třetího stupně -- Cenová diskriminace v čase -- Yield management -- Shrnutí a úkoly -- 7. Statistický monitoring turismu České republiky -- Vymezení a instituce statistického monitoringu -- Pojem, typy a instituce statistického monitoringu turismu -- Český statistický
úřad (CSU) -- Statistický monitoring vybraných institucí -- Česká národní banka (ČNB) -- CzechTourism a MMR -- Shrnutí a úkoly -- 8. Turismus v národní ekonomice -- Přístupy k hodnocení vlivu a významu turismu v národním hospodářství -- Statistické hodnocení vlivu a významu turismu -- Ekonomicko-peněžní hodnocení vlivu a významu turismu -- Individuální hodnocení vlivu a významu turismu -- Sociokulturní hodnocení vlivu a významu turismu -- Globální dopady turismu na národní hospodářství -- Platební bilance a turismus -- Zachycení turismu v platební bilanci -- Položka turismus v platební bilanci -- Hodnocení vlivu turismu na národní ekonomiku na základě platební bilance ČR -- Satelitní účet turismu -- Důvody a historie zavádění satelitního účtu turismu -- Výstupy satelitního účtu turismu -- Základní metodika satelitního účtu turismu -- Satelitní účet turismu v České republice -- Neoficiální satelitní účet turismu -- Význam turismu pro národní hospodářstvíČeské republiky -- Shrnutí a úkoly -- 9. Vývoj turismu České republiky -- Vývoj turismu na území České republiky do roku 1989 -- Podmínky vývoje turismu v letech 1871-1848 -- Rozvoj turismu v období 1848-1918 -- Meziválečný vývoj turismu v letech 1918-1939 -- Vývoj turismu v letech 1945-1989 -- Turismus na území České republiky po roce 1989 -- Vývoj turismu v období 1989-1993 -- Vývoj turismu České republiky v
letech 1993-2004 -- Vývoj turismu České republiky po roce 2004 -- Nabídka destinace Česká republika -- Primární nabídka destinace Česká republika -- Sekundární nabídka destinace Česká republika -- Shrnutí a úkoly -- 10. Pasivní turismus České republiky -- Vývoj pasivního turismu Československa do roku 1993 -- Vývoj pasivního turismu do roku 1989 -- Vývoj pasivního turismu v období 1989-1993 -- Pasivní turismus České republiky po roce 1993 -- Kvalitativní změny poptávky po roce 1993 -- Pasivní turismus v letech 1993-2004 -- Pasivní turismus po roce 2004 -- Spotřební chování účastníků pasivního turismu -- Spotřební chování na delších cestách -- Spotřební chování na kratších cestách -- Spotřební chování na služebních cestách -- Spotřební chování na jednodenních výletech -- Shrnutí a úkoly -- 11. Domácí turismus České republiky -- Vývoj domácího turismu Československa do roku 1993 -- Vývoj domácího turismu do roku 1989 -- Vývoj domácího turismu v období 1989-1993 -- Domácí turismus České republiky po roce 1993 -- Kvalitativní změny poptávky v domácím turismu po roce 1993 -- Domácí turismus v letech 1993-2004 -- Domácí turismus po roce 2004 -- Spotřební chování účastníků domácího turismu -- Spotřební chování na domácích delších cestách -- Spotřební chování na domácích kratších cestách -- Spotřební chování na domácích služebních cestách -- Spotřební
chování na domácích jednodenních výletech -- Výzkumy domácího turismu -- Shrnutí a úkoly -- 12. Aktivní turismus České republiky -- Vývoj aktivního turismu Československa do roku 1993 -- Vývoj aktivního turismu do roku 1989 -- Vývoj aktivního turismu v období 1989-1993 -- Aktivní turismus České republiky po roce 1993 -- Kvalitativní změny poptávky v aktivním turismu po roce 1993 -- Aktivní turismus v letech 1993-2004 -- Aktivní turismus po roce 2004 -- Spotřební chování účastníků aktivního turismu -- Regionální rozložení zahraniční poptávky -- Výzkum spotřebního chování na hraničních přechodech -- Shrnutí a úkoly -- 13. Organizační a řídící struktura turismu České republiky -- Politika turismu a organizační a řídící struktura turismu -- Politika turismu a marketingové řízení destinace -- Organizační a řídící struktura a veřejná správa -- Vývoj organizační a řídící struktury turismu na území Československa -- Vývoj organizační a řídící struktury turismu do roku 1993 -- Změny v organizační a řídící struktuře po roce 1993 -- Současná organizační a řídící struktura turismu České republiky -- Institucionální zajištění řízení turismu v České republice -- Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2007-2013 Shrnutí a úkoly -- 14. Turismus České republiky v kontextu členství v EU -- Evropská unie a turismus -- Turismus v integračním
procesu -- Lisabonská smlouva a politika turismu -- Dopady členství České republiky v EU -- Důsledky vstupu České republiky do EU v turismu -- Regionální politika EU -- Shrnutí a úkoly -- Závěr -- Summary -- Přílohy
(OCoLC)741403263
cnb002184323

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC