Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.10.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2.5) Půjčeno:5x 
BK
EB
1. vyd.
Praha : Grada, 2011
207 s. : il., mapy ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-3749-2 (brož.)
ISBN 978-80-247-7210-3 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-7211-0 (online ; epub)
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
Publikace je určena jak studentům vysokých a středních škol zaměřených na turismus, tak institucím zabývajícím se rozvojem turismu v destinaci na národní, regionální a lokální úrovni a firmám působícím v destinacích. První část je zaměřena na marketingovou strategii destinace, zejména na marketingový mix. Druhá část knihy se zabývá systémem řízení destinace z hlediska vytváření institucionální struktury destinace a organizace marketingového řízení destinace i možností financování systému řízení destinace. Autorka předkládá též různé formy partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem. Třetí blok se věnuje řízení kvality v destinaci, tvorbě a udržování informačních systémů destinace či řízení udržitelného turismu v destinaci. V závěru se seznámíte s nástroji hodnocení, měření a kontroly úspěšnosti marketingového řízení destinace. Součástí knihy je též stručný přehled aktuálních aktivit EU v marketingovém řízení destinací..
Anglické resumé
000239976
O autorce 8 // Úvod 9 // 1. Marketingový management destinace 11 // 1.1 Pojetí destinace turismu 11 // 1.2 Přístupy k vymezení destinace turismu 13 // 1.3 Marketingové řízení destinace turismu 17 // 1.3.1 Vymezení pojmu marketingové řízení destinace 17 // 1.3.2 Proces marketingového řízení destinace 21 // 1.4 Shrnutí a úkoly 24 // 2. Marketingová strategie destinace 26 // 2.1 Strategický marketing 26 // 2.1.1 Proč „strategický“ marketing 26 // 2.1.2 Možnosti formulování strategie destinace 33 // 2.2 Nástroje strategického marketingového řízení 42 // 2.3 Shrnutí a úkoly 44 // 3. Taktický marketing destinace 47 // 3.1 Taktický marketing destinace 47 // 3.2 Produkt jako základ marketingového mixu destinace 48 // 3.2.1 Pojetí produktu destinace 48 // 3.2.2 Tvorba produktu destinace 54 // 3.3 Cenová politika 56 // 3.4 Distribuční cesty 58 // 3.5 Komunikační mix destinace 60 // 3.5.1 Propagační a komunikační mix destinace 60 // 3.5.2 Integrovaná marketingová komunikace destinace 61 // 3.5.3 Nové trendy v marketingové komunikaci destinací 63 // 3.6 Shrnutí a úkoly 65 // 4. Marketingový plán destinace 68 // 4.1 Plánování v marketingovém řízení 68 // 4.2 Struktura marketingového plánu destinace 69 // 4.3 Shrnutí a úkoly 73 // 5. Systém marketingového řízení destinace 75 // 5.1 Politika turismu destinace 75 // 5.1.1 Vymezení politiky turismu v destinaci 75 // 5.1.2 Nositelé politiky turismu a marketingový management destinace 77 // 5.1.3 Cíle a nástroje realizace politiky turismu 81 // 5.2 Systém marketingového řízení destinace 83 // 5.2.1 Destinace jako socioekonomický systém 83 // 5.2.2 Destinace jako firma? 84 // 5.2.3 Systém marketingového řízení destinace 89 // 5.3 Institucionální zajištění marketingového řízení destinace 92 // 5.3.1 Instituce veřejného a soukromého sektoru 93 //
5.3.2 Instituce v hierarchii systému řízení destinace 97 // 5.3.3 Instituce podle funkcí v systému řízení destinace 100 // 5.3.4 Instituce podle právní formy a zařazení v systému 105 // 5.4 Vztahy, vazby a kompetence v marketingovém řízení destinace 110 // 5.5 Vytváření modelu systému marketingového řízení destinace 112 // 5.6 Shrnutí a úkoly 113 // 6. Financování systému marketingového řízení destinace 116 // 6.1 Daně jako hlavní zdroje financování marketingového řízení destinace 116 // 6.1.1 Zdroje a nástroje financování systému marketingového řízení 116 // 6.1.2 Daňový systém a státní zásahy — teoretická východiska 119 // 6.1.3 Zdanění v turismu a typologie daní v turismu 122 // 6.2 Národní a evropské zdroje ve financování systému marketingového řízení 127 // 6.2.1 Veřejná rozpočtová soustava a veřejná správa České republiky 127 // 6.2.2 Legislativní rámec financování systému marketingového řízení 129 // 6.2.3 Financování ze zdrojů Evropské unie 131 // 6.3 Financování systému marketingového řízení na národní, regionální // a místní úrovni 133 // 6.3.1 Financování turismu státem, kraji, městy a obcemi České republiky 133 // 6.3.2 Paralelní rozpočtová soustava pro turismus? 140 // 6.4 Shrnutí a úkoly 147 // 7. Partnerství v marketingovém řízení destinace turismu 150 // 7.1 Vznik a význam partnerství v marketingovém řízení destinace 150 // 7.1.1 Vznik a principy partnerství v marketingovém řízení destinace 150 // 7.1.2 Význam partnerství v destinacích turismu 155 // 7.2 Formy partnerství v destinacích turismu 157 // 7.2.1 Partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) 157 // 7.2.2 Institucionální a čistě smluvní partnerství 161 // 7.2.3 Meziorganizační vztahy — horizontální a vertikální partnerství 161 //
7.2.4 Clustery a další trendy v partnerství 163 // 7.3 Shrnutí a úkoly 165 // 8. Informační systémy destinace 167 // 8.1 Informační systémy v marketingovém řízení destinace 167 // 8.1.1 Informace a informační systém destinace 167 // 8.1.2 Vytváření a udržování informačního systému destinace 169 // 8.2 Turistická informační centra 176 // 8.3 Využití internetu a IC/IT v marketingovém řízení 178 // 8.4 Shrnutí a úkoly 179 // 9. Kvalita destinace a možnosti jejího řízení 182 // 9.1 Pojetí kvality v turismu 182 // 9.1.1 Kvalita v turismu jako faktor diferenciace firmy či destinace 182 // 9.1.2 Kvalita destinace turismu 184 // 9.2 Možnosti řízení kvality v destinaci turismu 185 // 9.2.1 ISO normy 186 // 9.2.2 TQM 188 // 9.2.3 Národní systémy řízení kvality v turismu 190 // 9.3 Kvalita a udržitelný turismus 193 // 9.4 Shrnutí a úkoly 194 // 10. Hodnocení a měření výkonnosti marketingových opatření 196 // 10.1 Hodnocení marketingu 196 // 10.1.1 Behaviorální měření marketingu 196 // 10.12 Měření úspěšnosti marketingové komunikace 197 // 10.2 Rozpočet na marketing 198 // 10.3 Shrnutí a úkoly 198 // 11. Marketingové řízení destinace a Evropská unie 200 // 11.1 Aktivity EU podporující marketingové řízení destinací 200 // 11.2 Turismus v učících se oblastech 200 // 11.3 Shrnutí a úkoly 202 // Závěr 204 // Shrnutí/Summary 205 // Rejstřík 206
(OCoLC)773171002
cnb002234306

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC