Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.04.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
5th ed.
Hoboken : John Wiley & Sons, Inc., 2012
ix, 603 s. : il., faksimile ; 29 cm

ISBN 978-0-470-16873-8 (váz.)
Obsahuje bibliografii na s. [574]-581 a rejstřík
000246872
Contents // VI Preface // Vlil Preface to the First Edition X Acknowledgments // Part I The Prologue to Graphic Design // The visual message from prehistory through the medieval era 01 // 6 The Invention of Writing 02 // 22 Alphabets // 03 // 34 The Asian Contribution // 04 // 46 Illuminated Manuscripts Part II A Graphic Renaissance // The origins of European typography and design for printing // 05 // 68 Printing Comes to Europe // 06 // 80 The German Illustrated Book // 07 // 98 Renaissance Graphic Design // 08 // 122 An Epoch of Typographic Genius // Part III The Bridge to the Twentieth Century // The Industrial Revolution: The impact of industrial technology upon visual communications // 09 // 144 Graphic Design and the Industrial Revolution // 10 // 176 The Arts and Crafts Movement and Its Heritage 11 // 196 Art Nouveau // Part IV The Modernist Era // Graphic design in the first half of the twentieth century // 13 // 256 The Influence of Modern Art // 14 // 276 Pictorial Modernism // 15 // 298 A New Language of Form // 16 // 326 The Bauhaus and the New Typography // 17 // 350 The Modern Movement in America // Part V The Age of Information // Graphic design in the global village // 18 // 372 The International Typographic Style // 19 // 390 The New York School // 20 // 412 Corporate Identity and Visual Systems 21 // 436 The Conceptual Image 22 // 460 Postmodern Design // 23 // 482 National Visions within a Global Dialogue // 24 // 530 The Digital Revolution—and Beyond
572 Epilogue 574 Bibliography 582 Image Credits 586 Index // 12 // 232 The Genesis of Twentieth-Century Design

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC