Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.04.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16) Půjčeno:48x 
BK
Příručka
Vyd. 7., V Portálu 6.
Praha : Portál, 2013
147 s. : il. ; 24 cm

ISBN 978-80-262-0528-9 (brož.)
Obsahuje bibliografii na s. 145-147
000248074
Obsah // Předmluva ... 7 // Úvod ...11 // I. VZTAH MEZI PRACOVNÍKEM A KLIENTEM // Pomáhající povolání mají zvláštní nároky...14 // Neangažovaný pracovník...16 // Angažovaný pracovník...17 // První paradox profesionálního pomáhání: pochopení pro každého...21 // Druhý paradox: láska ? bližnímu ve službách potřeby úspěchu...24 // Třetí paradox: láska ? bližnímu jako zboží ...26 // Shrnutí ...28 // II. VNITŘNÍ SVĚT DRUHÉHO ČLOVĚKA // Povaha vnitřního světa...30 // Vnitřní světy lidí, s nimiž pracujeme ...30 // Za obraz odpovídá autor ...31 // Nic nepředpokládat, brát druhého vážně, zajímat se...33 // Porozumění nenahrazovat hodnocením...35 // Diagnostické nálepky...37 // Shrnutí ...38 // III. MOC A POMOC: ŘÍDIT, ČI PODPOROVAT? // Moc ovlivňuje pomáhání...40 // Moc institucionálně přidělená ...41 // Moc vzniklá v rámci vztahu pomáhání ...42 // Kontrola a pomoc podle systemického přístupu...46 // Typy intervence...49 // Shrnutí ...51 // IV. STOPY CITOVÝCH ÚRAZŮ: // MÍSTA ZABLOKOVANÉHO VÝVOJE // Konflikt skutečnosti a ideálu...55 // Citové úrazy v dětství ...55 // Charakterové rysy jako nouzová řešení...56 // Případ napadeného sociálního pracovníka ...62 // Unik od nepříjemných pocitů . . . ...63 // Změna způsobená uvědoměním ...66 // Shrnutí ...71 // 5 // V. HRANICE MEZI PRACOVNÍKEM A KLIENTEM // Hranice je nezbytná ... // Vznik a udržování hranice v
průběhu života // Hranice při pomáhání ... // Zdravý egoismus a zdravý altruismus . . . . // Hodnoty a cítění ... // Shrnutí ... // VI. TĚLO JAKO ZDROJ POZNÁNÍ A ENERGIE // Vztah ? tělu a profesionální pomáhání . . . // Potlačení těla ve prospěch mysli... // Tělo jako zdroj poznání... // Tělo jako zdroj energie ... // Stres a syndrom vyhoření ... // Shrnutí ... // VII. KONTAKT S KLIENTEM // Dva druhy kontaktu ... // Rozhovor s klientem ... // Shrnutí ... // Vlil. LIDSKÝ VZTAH JAKO SYSTÉM // Spoluzávislost... // Systémové myšlení... // Pomoc při mezilidských konfliktech... // Shrnutí ... // IX. VÝCVIK A SUPERVIZE // Výcvik v sebereflexi: sebezkušenostní skupina Výcvik ve specifických dovednostech ... // Supervize ... // Shrnutí ... // Závěr ... // 74 // 75 78 84 88 92 // 94 // 94 // 95 97 // 100 // 104 // 106 // 109 // 118 // 120 // 120 // 125 // 130 // 132 // 133 136 141 // 143 // Seznam literatury citované a doporučené // 145 // 6
(OCoLC)862712387
cnb002474538

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC