Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.02.2017. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12.5) Půjčeno:25x 
BK
Biografie
V Praze : Slovart ; Köln : Taschen, 2011
2 sv. : il. (převážně barev.), portréty ; 26 cm

objednat
ISBN 978-80-7391-572-8 (Slovart ; brož.)
ISBN 978-3-8365-3519-9 (Taschen ; brož.)
Malířství
Skulptury a objekty
Nová média
Fotografie
němčina
Z technických důvodů vydáno ve 2 sv., uloženo v kartonovém pouzdru
Životopisná data
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
1. díl. Malířství. 399 s. -- 2. díl. Skulptury a objekty, nová média, fotografie. s. 407-840
000248283
Obsah // Skulptury a objekty // Manfred Scheckenburger // Metamorfózy moderního sochařství 407 // i Mezi tradicí a modernou 409 // Rodin: dokončení a experiment // Maillol: vitalita klasického // Barlach: expresívni zahalené figury // Lehmbruck: oduševnělá architektura údů // Zobrazovatelé člověka: od Hildebranda k Marinimu // z Abstrakce a kubistický posun hlásek 419 // Průnik prostoru // Primitivismus, nový ideál // Brancusi: souhrn bytí a čistá forma // Matisse: modelovaný prostor // Průkopník Picasso // Archipenko: emancipace duté formy // Boccioni a futuristické vyzařování // Duchamp-Villon a mechanizace člověka // Nový člověk mezi manekýnem a strojem // Od kubismu k mýtu přírody: Lipschitz, Laurens, Zadkine // 3 Konstrukce světa 445 // Rusko: materiální kultura a konstrukce Tatlin: kontrareliéfy, monumenty a létací stroje Rodčenko a konstruktivisté NCHUK „Přestupní stanice od malířství k architektuře“ Konstruktivistická Internacionála Gabo a Pevsner: krystalické rozvíjení Bauhaus a De Stijl: nová média a základní výzkum .Abstrakce - tvorba“ a konkrétní umění // 4 Od Ready-made k surrealistickému objektu 457 // Duchamp: odpůrce jako zakladatel Šok z dada: Man Ray a Schwitters Surrealistický objekt Giacometti: inscenovaný psychoteror Surreální duchové // 5 Nové materiálové energie: železo a ocel 469 // Picassův objev kovové montáže Gonzáles: otec-zakladatel železné plastiky
Calder: poezie mobilů S kovářským kladivem a svářečkou // 6 Biomorfní skulptury - vitalistická kontrapozice // „Jako příroda“ // Picassova plastika v Boisgeloup Arp: Dadaistická hlava a Čnělka květiny Moore: Krajiny hlav Růst a konstrukce // 7 Poválečná hlediska: figurativnost a abstrakce 487 // Přežívání, nebo nová svoboda? // Giacometti a ohrožení člověka Plastika informelu - proces a struktura Abstraktní expresionismus: konstrukce gesta David Smith a gestická abstrakce // 8 Kinetická expanze 499 // Odmítnutí kompozice a psychologie Příroda, světlo, pohyb, technologie Impulsy skupin: GRAV, ZERO, E. A. T., CAVS Krize a diferenciace pohybového umění Tinguely: strojový park jako divadlo světa // 9 Přímá řeč reality 509 // Ready-made totálně // Rauschenberg a mezera mezi životem a uměním Kienholz a inscenace „amerického způsobu života“ Oldenburgova dvojnásobná ironie Anglický pop-art a Paolozziho strojové koláže Nouveau Reálisme: sociologie objektu Intermédia, Fluxus: objekt a koncept Happening: Objekt a akce Strategie objektového umění // ro Američtí a evropští minimalisté 524 // Minimal-art: čisté vnímání Evropa: systém, kompozice a Carova strategie diskontinuity // K Postminimalismus: intenzifikace smyslů, expanze umění 533 // Korektura šedesátých let Materiálové procesy a fyzikalita Serra: od materialismu k urbánní skulptuře Land-art: malovat kopci Bruče Nauman a tělo jako médium
Beuys: aura a plastické dílo Arte Povera: „abeceda pro matérii“ // iz Delta — přítomnost 560 // Konec avantgardy? // Architektura — skulptura — forma jednání Nábytek a modely 477 Stopy vzpomínek // Recyklace a ready-made „Mladí britští sochaři“ // Intimita a veřejnost // Nová média // Umělecké výrazové formy mimo tradiční druhy Christiane Frickeová // 1 Aktivace smyslů 577 // „Všechno mizí“ // „Zapalte muzea!“ // Demonštratívni gesta, zběsilé protesty a konstruktivní návrhy Průniky do třetí a čtvrté dimenze Umělecké konání: fulminantní podívaná Proto-akce, proto-instalace a první multiply // 2 Intermedia: happening, akcionismus a Fluxus 582 // John Cage a spojování jednotlivých druhů umění // Happeningy Allana Kaprowa // Wolf Vostel a léčivé útoky // Vídeňský akcionismus // Fenomén Fluxus // Variace pro motýla a kontrabas // Infekce virem Fluxus // Od principu „stálého tvoření“ // Poselství plstěné televize // 3 Mezi uměním a mediálním průmyslem 591 // „Reálná země jako médium“ // Laboratoř pro umění budoucnosti Bádání pohyblivého obrazu Black Gate Cologne Televizní galerie Geryho Schuma // Fotografie // Klaus Honnef // i Fotografie mezi uměním a zbožím 621 z Umění přichází ze stroje: hnutí // Nové vidění 627 // 3 Středem pozornosti je fyzický svět — Nová věcnost 634 // 4 Mnohoznačný vztah: móda a fotografie 648 // 4 Video — software, hardware
a performance 596 // Divadlo pixelů na obrazovce // Zneuctěné objekty, skulptury a „zkratované“ koloběhy Transformace „live-kunstu“ // 5 Sedmdesátá léta: zásobárna návrhů 604 // Aktéři v prostoru a čase Sdělení v ich-formě Video, politika a média // 6 Osmdesátá léta: „Přepínáme!“ 611 // Zrychlení obrazů // Přesuny mezi E- a U-uměním // Videograf jako divák // 7 Devadesátá léta: interakce ve virtuálním prostoru KіK // Shledání na spotřebitelské rovině Společná umělecká díla ve veřejném prostoru Koncertní křídlo se nezahazuje, protože existuje syntetizér // 5 Válka - matka všech fotografií 658 // 6 Výzva televize 664 // 7 Fotografie dobývá umění // a ztrácí svůj charakter 674 // Lexikon umělců 681 // Ingo F. Walther
(OCoLC)776507745
cnb002256069

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC