Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.05.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(11) Půjčeno:11x 
BK
EB
Vyd. 1.
Praha : Sociologické nakladatelství (SLON) ; Brno : Masarykova univerzita, 2013
195 s. : barev. il. ; 23 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-7419-119-0 (Sociologické nakladatelství SLON ; brož.)
ISBN 978-80-210-6098-2 (Masarykova univerzita ; brož.)
ISBN 978-80-210-8616-6 (Masarykova univerzita ; e-kniha)
Studie ; sv. 96
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
Studie je výsledkem etnografického výzkumu ve školní třídě, který se zaměřoval na (re)produkci genderu v každodennosti školního kolektivu. Vychází z etnometodologické perspektivy (West a Zimmerman 1987, česky 2008; Fenstermaker a West 2002) a je inspirována poststrukturalistickými studiemi dětství a genderu (především Davies 2003). Výzkum byl realizován v šesté třídě základní školy jako etnografické pozorování v hodinách rodinné, výtvarné a hudební výchovy. Studie reprezentuje komplexní pohled na genderovou reprodukci na různých úrovních, a to 1. na úrovni každodenních interakcí (doing gender), 2. v rovině diskursu a umísťování jedinců v rámci diskursu a 3. v rovině individuálních identit a významů, které genderu připisují samy děti..
Popsáno podle tištěné verze
000250358
Poděkování 9 // Úvod 10 // I. Jak na gender ve škole? 14 // I.1. Gender v perspektivě interpretativní sociologie 15 // I.2. Gender a dětství 24 // Dítě ve (feministické) teorii a výzkumu 24 // Genderová socializace 26 // Výzkumy dívčích a chlapeckých kolektivů 29 // I.3. Škola, vzdělávání a gender 35 // Genderová reprodukce ve vzdělávání 35 // Genderovč citlivá škola 42 // II. Genderová etnografie ve školní třídě 45 // II.1. V terénu aneb Metodologické poznámky 45 // Metody sběru dat 45 // Role výzkumnice ve výzkumném poli 47 // Etická diskuse 55 // II.2. Do školy se správnou aktovkou: Mapování terénu // před vstupem do třídy 57 // II.3. Školní třída pod genderovou lupou 64 // Gender jako osa nerovnosti: od pólu k pólu 64 // Věk jako „přirozený" základ hierarchické struktury 75 // Etnicita/národnost a gender: vyjednávání pozice v kolektivu 82 // Shrnutí 88 // ?.4. Moc a bezmoc v diskursu: Analýza hodin sexuální výchovy 90 // Kde je ve škole místo pro sexuální výchovu 91 // Sexuální výchova jako dívčí téma? 100 // Jazyk - metafora - zkušenost 102 // Provokace a humor jako performance maskulinity 109 // Biologický výklad v sexuální výchově jako dívčí břemeno 112 // Kdo za to může? // Zázrak zrození: Jak říci to, co áiskurs skrývá Shrnutí // Gender Fiction: Analýza dětských výpovědí a gendem Kdybych byla kluk, kdybych byl holka Jinakost Tělesnost a (hetero)sexualita Vzhled // Role/očekávání/ohledy/chování Schopnosti uplatňované ve škole Hierarchie gendem Až mi bude třicet // Princezna v papírovém pytlíb: feministická pohádka // Shrnutí // Závěr // Literatura // Jmenný rejstřík // Přílohy
(OCoLC)872336926
cnb002434262

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC