Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(29) Půjčeno:29x 
BK
1. vyd.
Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2014
151 s. : il. (převážně barev.), portréty ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-244-4073-6 (brož.)
Monografie
Obsahuje bibliografii na s. 138-143, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
000251880
Obsah // Uvnitř a vně - obsahy, kontexty a prostředí současné výtvarné edukace...11 // Environmentální aspekty výtvarné tvorby v prostředí školy a ve veřejném prostoru aneb umělecká výchova uvnitř instituce existenciálně přesahující do vnějšího prostoru...15 // Hana Stehlíková Babyrádová // 1 Výchova, vzdělání a umění...17 // 1.1 Socializace jako princip tvorby...17 // 1.2 Princip sebevyjádření a socializace v edukaci...18 // 2 Průnik umění a výchovy jako prostor pro autoedukaci...18 // 2.1 Autonomní a heteronomní princip ve výtvarné výchově...18 // 2.2 Psychologicko-umělecký význam konceptu a environmentu...20 // 3 Realita jako „sociální konstrukt" a „předmět" umění a výchovy...22 // 3.1 Přirozené a umělé .idoly"...22 // 3.2 Proces utváření hodnot a realita školy ... 23 // 3.3 Formy procesuality ve výtvarné výchově...,... .24 //3.4 Socializace jako princip poznávání, tvoření a žití... ...25 // 4 Externí vlivy na volbu námětu pro výtvarnou činnost ,25 // 4.1 Exteriorizace námětu...25 // 4.2 Niterný námět v době relativizace společenských hodnot...26 // 5 Identita osoby a místa jako námět výtvarného projevu v umění // a ve výtvarné výchově...27 // 5.1 Kořeny identity jako námět výtvarného vyjádřeni...27 // 5.2 Potřeba a nutnost...28 // 6 Rozvíjení kritického myšlení vůči medializaci výtvarných vyjadřovacích prostředků...28 // 6.1
Role kritického myšlení ve vizuálním prostředí...28 // 7 Autobiografický námět, prostředí a intrasociální aspekty výtvarné tvorby ...30 // 7.1 Intrasociální vyjadřování ve výtvarném projevu...30 // Závěr: Environment a interdisciplinární kreativita ve výchově a v umění...32 // Výtvarná tvorba teenagerů // ve veřejném prostoru...33 // Jana Musilová // 1 Svět dnešního teenagera a jeho odraz // ve výtvarném projevu adolescentů...35 // 1.1 Charakteristika teenagera z pohledu ontogenetické psychologie...35 // 1.2 Období adolescence a výtvarná výchova...36 // 2 Výtvarná tvorba ve veřejném prostoru v kontextu umění a výtvarné pedagogiky...38 // 2.1 Veřejný prostor v současném výtvarném umění: jeho sociální a politické aspekty.38 // 2.2 Sociální pohyby v umění a estetika každodennosti...39 // 2.3 Současná výtvarná pedagogika a zprostředkovávání umění...40 // 2.4 Funkce výtvarné výchovy a uměni v současnosti...41 // 2.5 Kooperace a komunikace v současné výtvarné výchově...42 // 3 Výtvarná tvorba teenagerů ve veřejném prostoru: // obsahová a formální stránka...42 // 3.1 Náměty pro tvorbu ve veřejném prostoru - lokální vs. globální témata...42 // 3.2 Formální stránka tvorby ve veřejném prostoru: streetart, reklama, performance. // Formalismus vs. hluboký obsah...44 // 4 Funkční vizuální gramotnost a její místo ve výchovně-vzdělávacím procesu ..46 // 4.1 Vizuálni
gramotnost ve světovém kontextu a v českém prostředí...46 // 4.2 Koncept multi-gramotnosti a multimodality...47 // 5 Výzkum realizovaný na středních školách v Olomouckém kraji...48 // 5.1 Dotazníkové šetřeni mezi studenty středních škol...48 // 5.1.1 Jak studenti středních škol definují pojem uméni ve veřejném prostom...49 // 5.1.2 Středoškoláci a formy jejich setkávání s uméním ve veřejném prostom...50 // 5.1.3 Chtějí se středoškoláci sami výtvarně vyjadřovat v městském prostředí?...50 // 5.1.4 Umělecké realizace v blízkém i vzdáleném prostředí a jejich vnímáni studenty středních škol 51 // 5.2 Experimentální výuka a terénní výzkum během výtvarné tvorby středoškoláků // ve veřejném prostoru...57 // 5.2.1 Příklady studentských realizací ve veřejném prostom...58 // 6 Závěr...60 // Od identity k edukaci // ve výtvarné pedagogice...63 // Lucie Tikalová // 1 Identita v období puberty z pohledu psychologie a pedagogiky...65 // 1.1 Pohled psychologie na identitu dospívajícího...65 // 1.2 Pohled pedagogických věd na identitu studenta v období puberty...66 // 2 Identita studenta v období puberty a její vliv na výtvarný projev žáka...67 // 2.1 Charakteristické znaky dospíváni a identita dospívajícího...68 // 2.2 Teenager a jeho vztah ke škole...71 // 2.3 Specifika výtvarného projevu v období puberty...72 // 3 Interakce na střední škole a výtvarný projev dospívajících...74 //
3.1 Základní formy pedagogické komunikace...74 // 3.2 Výtvarný projev jako prostředek pedagogické komunikace...76 // 4 Výtvarný projev a klima školy...76 // 4.1 Klima školy a školní třídy...76 // 4.2 Výtvarná tvorba jako součást klimatu školy...78 // 5 „Neviditelné divadlo" // (výzkum v oblasti pedagogické komunikace dospívajících)...80 // 5.1 Experiment v pedagogické komunikaci jako součást výtvarné výchovy...80 // 5.2 Metoda neviditelného divadla...81 // 5.2.1 Inspirace...81 // 5.2.2 Pfiprava na realizaci nového přístupu...81 // 5.2.3 Realizace metody na střední škole...83 // Závěr...89 // Tri kazuistiky autorských výtvarně edukačních projektů s využitím digitální fotografie v procesu získávání sociálních kompetencí 93 // Jiň Sosna // 1.1 Značně, masově, pandemicky... Fotografie dobývá svět...95 // 1.2 Uprostřed vizuálního balastu...95 // 1.3 Jak číst fotografii?...97 // 1.4 Learning-by-doing...98 // 1.5 Virtuální prostředí a sociální a personální kompetence...99 // 2.1 „5ociální" a „bezkontaktní" fotografické žánry v tvorbě začínajících fotografů...101 // 2.2 Bibliografický soupis autorem uspořádaných a vedených workshopů...103 // 2.3 Výzkumné otázky...107 // 2.4 Metodologické poznámky...107 // 2.5 Výzkumné cíle...108 // 3 Tři vybrané výtvarně edukační aktivity...108 // 3.1 Všední móda...109 // 3.1.1 Inspirační zdroje...109 // 3.1.2 Účel aktivity...109
// 3.1.3 Návaznost na RVPZV...109 // 3.1.4 Další kompetence...110 // 3.1.5 Cílová skupina...110 // 3.1.6 Časová náročnost...110 // 3.1.7 Vybaveni k aktivitě...110 // 3.1.8 Popis aktivity...110 // 3.1.9 Reflexe...111 // 3.2 Rekonstrukce dobových fotografií...113 // 3.2.1 Inspirační zdroje...113 // 3.2.2 Úíel aktivity...114 // 3.2.3 Návaznost na RVP...114 // 3.2.4 DalSI kompetence...115 // 3.2.5 Cilové skupina...115 // 3.2.6 Časová náročnost...115 // 3.2.7 Vybaveni k aktivitě...115 // 3.2.8 Popis aktivity...115 // 3.2.9 Reflexe...116 // 3.2 Moje sociální role...120 // 3.3.1 Inspirační zdroje...120 // 3.3.2 Účel aktivity...121 // 3.3.3 Návaznost na RVP ZV...121 // 3.3.4 DalSí kompetence...121 // 3.3.5 Cílová skupina...122 // 3.3.6 Časová náročnost...122 // 3.3.7 Vybaveni k aktivitě...122 // 3.3.8 Popis aktivity...122 // 3.3.9 Reflexe... 122 // Závěr...123 // Výtvarná tvorba jako prostředek komunikace // u psychicky nemocných klientů centra Gugging: // léčba tvorbou, nebo tvorba uměleckého díla?...125 // Jana Musilová, Lucie Tikalová // O autorech...131 // Summaiy...135 // Bibliografie...137 // Rejstřík...145
(OCoLC)886602980
cnb002587045

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC